2022-10-05, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av novaextremex
Kör in hälften i en sp500 indexfond nu. Om sp500 kommer ned 15% från dagens nivå kör du in resterande hälft, annars kör du in resterande hälft när den printar nytt ATH. Detta är vad Warren Buffet rekommenderar.

Då får du gärna bistå med en länk, där han senaste halvåret sagt att det är köpläge i S&P 500, eller du kan få senaste året på dig.

Det är detta ni verkar ha svårt att greppa. Bara för att ni läst det i Intelligent Investor, eller i en tidningsartikel, så tillkommer paranteser. Varför tror du han själv inte sitter och köper nu?
Citera
2022-10-05, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Ja okej du är en till som kan slå börsen och pricka in allt! Fan vad gött att kunna förutspå allting och dra in miljard efter miljard! Kan du inte försöka konkurrera med Wallenberg?

Dom där som resonerar så kunde ju passa på att dra in några miljone rpå v75 när dom ändå
håller på !
Citera
2022-10-05, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan
Då får du gärna bistå med en länk, där han senaste halvåret sagt att det är köpläge i S&P 500, eller du kan få senaste året på dig.

Det är detta ni verkar ha svårt att greppa. Bara för att ni läst det i Intelligent Investor, eller i en tidningsartikel, så tillkommer paranteser. Varför tror du han själv inte sitter och köper nu?

Handlar du endast aktier och utan häv?

Eller kör du derivat också?
Citera
2022-10-05, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redeyire
Handlar du endast aktier och utan häv?

Eller kör du derivat också?

Jag handlar främst med optioner, terminer och aktier. Skriver/säljer optioner på mitt innehav för att reducera risk och öka avkastning, och skriver/säljer optioner för att ta en position också.

Så främst tradar och investerar jag i instrument med hävstång.
Citera
2022-10-05, 16:39
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Felix_
Dom där som resonerar så kunde ju passa på att dra in några miljone rpå v75 när dom ändå
håller på !
Det är säkert inte heller några problem
Citera
2022-10-05, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haxotentra
Hej!

Köpte på mig lite fonder i juni som fick en flygande start för att sen droppa ner till inköp. Jag sålde, igår… med knapp förlust.

Nu har jag alltså 1.500.000 som återigen ligger och inte gör någon nytta.

Seriösa tips.

Spartid: 5-10 år

Mvh

OncoZenge
Citera
2022-10-05, 22:52
Medlem
Citat:
Hej!

Köpte på mig lite fonder i juni som fick en flygande start för att sen droppa ner till inköp. Jag sålde, igår… med knapp förlust.

Seriösa tips.

Mvh

Investor mfl. är riktigt billiga nu på 5-10 år är det perfekt.
Citera
2022-10-06, 09:25
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Hej!

Seriösa tips.

Mvh
Om du har en sparhorisont på 5-10 år varför sålde du då efter 4 månader? Nu är väl en alldeles utmärkt tid att börja månadsspara i breda fonder med ca 1/12 av ditt kapital i 12 månader framåt... Börsen har alltid historiskt återhämtat sig så när vi lagt Putin o inflationen och elkrisen bakom oss inom ett år eller två är vi tillbaka på ATH igen och din investering har ökat 40%
Citera
2022-10-06, 19:16
Medlem
Somsagt, fick något infall som kostade mig ett par % uppgång vilket är bittert såklart. Anledning till att jag sålde är väll det faktum att jag känner att det är alldelses för oroliga tider just nu, och därav att det finns större nedsida än uppsida under lång tid framöver.

Jag tänker att jag avvaktar med att gå in tills Q12023.
Citera
2022-10-06, 20:47
Medlem
Citat:
Somsagt, fick något infall som kostade mig ett par % uppgång vilket är bittert såklart. Anledning till att jag sålde är väll det faktum att jag känner att det är alldelses för oroliga tider just nu, och därav att det finns större nedsida än uppsida under lång tid framöver.

Jag tänker att jag avvaktar med att gå in tills Q12023.

Det gör du rätt i, sluta lyssna på tölparna som enbart upprepar inmatade mantran utan värde. Varför sitter inte Warren Buffett och köper OMX terminer om det nu skulle vara så undervärderat?

Varför köper han knappt alls, i tider som dessa när allt är på rabatt? För att även han är med på att mer nedsida är påväg, men anser tyvärr att risk/rewarden aldrig är värt för blankning, vilket jag köper då man riskerar oändliga förluster för 100% vinst.

Att ta tips från folk som förespråkar månadssparande i fonder, det är som att få cykeltips av barn med stödhjul eller sextips från oskulden som tittat på porr.
Citera
2022-10-06, 20:58
Avslutad
Köp Minesto för allt !
Citera
2022-10-06, 21:07
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GengusKhan

"Consistently buy an S&P 500 low-cost index fund," Buffett said in 2017. "Keep buying it through thick and thin, and especially through thin."

Klart du har mer koll än Buffet dock! Han är ju bara en vanlig småsparare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in