2022-10-04, 21:38
Medlem
Hej!

Köpte på mig lite fonder i juni som fick en flygande start för att sen droppa ner till inköp. Jag sålde, igår… med knapp förlust.

Nu har jag alltså 1.500.000 som återigen ligger och inte gör någon nytta.

Seriösa tips.

Spartid: 5-10 år

Mvh
Citera
2022-10-04, 21:41
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haxotentra
Hej!

Köpte på mig lite fonder i juni som fick en flygande start för att sen droppa ner till inköp. Jag sålde, igår… med knapp förlust.

Seriösa tips.

Mvh
Om spartiden är 5-10 år så säljer man inte så fort man ligger minus!
Köp fonder och låt dom ligga 5-10 år!
Citera
2022-10-04, 21:49
Medlem
Vet inte om du är enbart intresserad av fonder men om du kan tänka investera en del säg 10-15% på Bitcoin så rekommenderar jag det eftersom du har ett längre tidslinje på 5-10 år.
Läs gärna "Bitcoin Standard" först om du tvivlar. Om du beslutar dig att köpa så skaffa först 2st Ledger usb och flytta dina bitcoin dit för det går inte lita på plattformar på samma sätt som på banker (än).
Citera
2022-10-04, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Free12

Du har så rätt så, jävligt korkat av mig. Framförallt med tanke på dagens uppgång. Vet inte vad jag fick för infall men bra beslut var det inte iallafall att sälja
Citera
2022-10-04, 21:51
Medlem
Citat:
Hej!

Seriösa tips.

Mvh

Fastighet..
Citera
2022-10-04, 21:52
Medlem
Citat:

Knappast. Är man intelligent så säljer man innan stora nedgångar och köper därefter.

Citat:
Du har så rätt så, jävligt korkat av mig. Framförallt med tanke på dagens uppgång. Vet inte vad jag fick för infall men bra beslut var det inte iallafall att sälja

Det var rätt beslut att sälja. Nu väntar du några månader, så kommer du tjäna in allt du gick miste om idag och mer därtill på nedgången.

Sitt still i båten, och vänta några månader. Vi är i ett bear market rally, och sannolikt max några veckor. Ta en promenad och rensa huvudet och vänta.
Citera
2022-10-04, 21:53
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exmate
Vet inte om du är enbart intresserad av fonder men om du kan tänka investera en del säg 10-15% på Bitcoin så rekommenderar jag det eftersom du har ett längre tidslinje på 5-10 år.
Läs gärna "Bitcoin Standard" först om du tvivlar. Om du beslutar dig att köpa så skaffa först 2st Ledger usb och flytta dina bitcoin dit för det går inte lita på plattformar på samma sätt som på banker (än).
Nej bitcoin har alldeles för stora upp och ned gångar och är helt omöjligt att sätta ett värde på dom!
Citera
2022-10-04, 21:58
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Fastighet..

Fastighetsbolag kommer dippa mer. Fed höjer räntan, fb följer.

Intäkterna går ner. Även aktierna
Citera
2022-10-04, 22:01
Medlem
Citat:
Nej bitcoin har alldeles för stora upp och ned gångar och är helt omöjligt att sätta ett värde på dom!

Har man 5-10 år på sig så är det relativt svårt att gå på förlust. Bitcoin har ett värde och du kan kolla det här varje dag om du är osäker: http://preev.com/btc/sek

Sen ska man självklart inte ha alla äggen i ett korg, rekommenderar ingen att gå all-in.
Citera
2022-10-04, 22:14
Medlem
laddstrumpa1337s avatar
Evo evo evo evo. Evolution gaming.
Citera
2022-10-04, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Fastighetsbolag kommer dippa mer. Fed höjer räntan, fb följer.

Intäkterna går ner. Även aktierna

Köpa fastighet utomlands kanske hyra ut?
Citera
2022-10-04, 23:01
Medlem
fittslems avatar
Citat:

Och historiskt 3x-10x vart 3-4år. Blir en del på 10 år
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in