2022-10-06, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kokadu
At TH ikke har kompetanse til å sende sms utelukker vel ikke funn av mystiske sms, både skrevet/sendt og mottatt på den nye siktedes telefon?
kun fjærpenn duger.
Citera
2022-10-06, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Braskamin58
Ja, det kan man også lurer på hvilke mulige interessante funn det kan være på telefonen. Det kanskje kommer mer info om telefonen.
en kryotogm i et drapsforbund ville destruert enheten. Han vet i så fall neppe hva id er benyttet til. No chance.
Citera
2022-10-06, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mister007
Greier å bygge opp en milliardindustri,men greier ikke sende en SMS. Hvem tror på dette svadagreiene?
Har th benektet sin inkompetanse.
Citera
2022-10-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
kun fjærpenn duger.

Vet nå ikke det. Det er vel gjort funn av en rød penn i huset som Tassen skulle ha virra rundt med. Men kanskje den var forbeholdt Fru Hagen som tegnet røde hjerter på bursdagkort til han.
Citera
2022-10-06, 18:06
Medlem
Citat:
Ca ingen. Men kanskje de samme som ville tro at grunnen til at han hadde koden til sin gamle telefon risset inn i den var at han ikke klarte huske koden.
Min tanke er at innrisset tyder på at koden var viktig og at telefonen var midlertidig.
Citera
2022-10-06, 18:08
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clausewitzse
kan noen av grand prix deltagerne i 2010 stå bak?

Jahn Teigen tok nok hemmeligheten med seg i grava.

Nei, seriøst ser jeg selvsagt ingen forbindelse til hva PSS gjorde i 2010, da var han vel knapt 20.
Men han har hatt sjåførjobber, tydeligvis. Er det hans "lovlige" go-to yrke?

Det jeg stusser på er at der de andre siktede har konkrete koblinger til hverandre
og til nøkkelpunkter i tidslinjen, skiller PSS seg ut ved å ikke ha noen som helst
synlige forbindelser til saken. Når det nå er gått så lang tid uten kjente gjennombrudd
i etterforskningen, og politiet så plutselig trekker denne personen opp av hatten, så
mener jeg de har sagt A og må følge opp med B. Terskelen for å sikte nye personer
i saken på dette tidspunktet, bør være høyere nå enn den var for 2, 3 og 4 år siden.
Politiet bør vite mer nå enn de gjorde da. Mer info, flere detaljer, mer spisset
etterforskning. Man må forvente at kartet og terrenget stemmer mer overens nå.
En politietterforskning er fremgangsbasert, og ikke inert.
Citera
2022-10-06, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Min tanke er at innrisset tyder på at koden var viktig og at telefonen var midlertidig.

Min tanke blir: hvem som helst kan ha benyttet seg av min telefon fordi koden er tilgjengelig for alle om jeg lar mobilen ligge tilgjengelig for dem. Ref 10.06.07, som han benekter i første omgang. Og møte han satt i.
Senast redigerad av Kokadu 2022-10-06 kl. 18:13. Anledning: Rette
Citera
2022-10-06, 18:14
Medlem
Citat:
Kan de ha funnet en eller flere mystiske sms’er på vedkommendes telefon?

Mulig, de kan finne slettede elementer og alt mulig på mobiler. Kontaktlista er også interessant.
Citera
2022-10-06, 18:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Mulig, de kan finne slettede elementer og alt mulig på mobiler. Kontaktlista er også interessant.

Vil tro alt tilgjengelig og også mulig slettet, som kan hentes frem, har vært interessant for politiet.
Citera
2022-10-06, 18:17
Medlem
mister007s avatar
Citat:
Min tanke blir: hvem som helst kan ha benyttet seg av min telefon fordi koden er tilgjengelig for alle om jeg lar mobilen ligge tilgjengelig for dem. Ref 10.06.07, som han benekter i første omgang. Og møte han satt i.
Jeg tror dette er ett spill for galleriet. En mann av hans kaliber kunne spurt hvem faen som helst på jobben om"går det ann å skru av denne jævla pinkoden,så jeg slipper å ripe den inni glasset. Ferdig snakka
Citera
2022-10-06, 18:20
Medlem
Citat:
Jeg tror dette er ett spill for galleriet. En mann av hans kaliber kunne spurt hvem faen som helst på jobben om"går det ann å skru av denne jævla pinkoden,så jeg slipper å ripe den inni glasset. Ferdig snakka

Sier meg enig.
Citera
2022-10-06, 18:23
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:

Jepp! Det er rett og slett ferdig snakka. Teknofobi-Hagen er ikke særlig troverdig.

"Går det an å bli kvitt denne jævla kjerringa, så jeg slipper å punge ut med halve formuen og stå der som en idiot?".
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in