2022-10-06, 00:00
Medlem
rafterajars avatar
Nej, de är ju jämställda männen heter det ju. De kan gott dö i ett dike någonstans, då blir de åtminstone förtjänta av sin rösträtt.

Om kvinnor ska ha samma röst som män i samhället så förväntar jag mig att de kommer att hamna i samma massgrav som mig.
Citera
2022-10-06, 00:01
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

VI ÄR INTE ALLA FEMINISTER!! Så många män tror de om oss idag!

Feminist är ett fult ord i min generation och de gör mig nervös när män håller på och överge oss och tror att vi alla är en hybrid av en slampa och en feminist. De är verkligen inte så.
Usch jag får ont i magen bara av att se sådana här tråd. Jag kan inte argumentera för att jag är värd och försvaras i krig, annars gör jag det själv. Inte mycket motstånd men jag kommer inte lägga mig ner och dö i min uppgivenhetet.
Citera
2022-10-06, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Lojaliteten med svenska kvinnor är som bortblåst. De har röstat för att göra Sverige, vårt land, mitt land, till ett multietniskt helvete.

Jag kommer försvara min fru, mina barn, min släkt, mina vänner, mina grannar men längre ut i periferin så försvinner mitt intresse att utsätta mig för farliga situationer som kan leda till att jag dör eller skadas. Om Stockholm, eller socialdemokratiska Norrland, skulle invaderas skulle jag inte rusa dit för att hjälpa dem.

Jag tror att ett krig hade ruskat om svensken. Gett svensken i gemen en, som man säger på engelska, reality check. Kanske tiden där man sagt "Vem kan man säga är svensk eller inte? Vi har ju alla invandrat någon gång."

Som sagt är det absolut viktigaste att kvinnor, speciellt i våra storstäder, tvångsrekryteras om de inte ställer upp frivilligt att dö och döda om vi blir invaderade.

Håller med dig men inte om att kvinnor skulle vara enskilt skyldiga till den patetiska nivå av diskussioner och fri debatt vi haft i landet. Finns många kvinnor därute som tycker precis som du och män som tycker precis som de.
Citera
2022-10-06, 00:03
Medlem
Porrstjarnas avatar
Vet ej vem som gett dig rätten att spela mangas och dra alla över en kam?
Min fru till att börja med, skulle försvara med mitt liv, mina döttrar likaså.
Lika självklart som jag skulle skjuta varje raljerande idiot som dig om tillfälle gavs.
Citera
2022-10-06, 00:03
Medlem
dufrianords avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BRASKAMINSKI
Kan du komma med ett bra argument på varför man skulle vilja försvara svenska kvinnor som aktivt röstat för att göra Sverige till en blandning av Kabul, Mogadishu, Teheran och Kosovo? Vart ligger kvinnors lojalitet sett mot den bakgrunden?

Två muslimska terrordåd i Stockholm, otaliga våldtäkter, förnedringsrån och allmänt hat mot svenskar och sedan förväntas man att försvara kaozet? Vad är det för fantasivärld egentligen?

För att vi är sämre på att förstå politik. Men de här är ingenting vi ville, vi drabbas hårdast av det.
Ni kan inte bara skylla på våra misstag och ge upp om oss. Eller de är så, väldigt utbrett och väldigt obehagligt.
Citera
2022-10-06, 00:12
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neix
Håller med dig men inte om att kvinnor skulle vara enskilt skyldiga till den patetiska nivå av diskussioner och fri debatt vi haft i landet. Finns många kvinnor därute som tycker precis som du och män som tycker precis som de.

Mycket propaganda har riktats specifikt till kvinnor då kvinnor av naturen gör vad de kan för att hålla sig på god fot, vara omtyckt och inte bli utskälld. Det är faktiskt rent positiva egenskaper om Sverige hade varit svenskt. Dessa kvinnliga egenskaper är direkt destruktiva i ett multietniskt samhälle där statsapparaten är fientligt inställd till det svenska folket.

"Kvinnor i Sverige sympatiserar i större utsträckning med riksdagspartier till vänster på den politiska skalan. Män sympatiserar mer med partier åt höger och könsskillnaderna har ökat stort under de senaste 50 åren."

/.../

"Könsskillnaderna har blivit större
SCB har varje år i maj och november sedan 1972 genomfört partisympatiundersökningen (PSU). Om vi studerar novembermätningarna under valår ser vi att strax efter 1973 års riksdagsval är skillnaderna små mellan mäns och kvinnors partisympatier. Cirka 50 år senare har skillnaderna ökat markant. Störst är skillnaderna inom det parti som bara ingått i mätningarna sedan 2010, nämligen Sverigedemokraterna. I novemberundersökningen 2018 var det 22,7 procent av männen och 9,3 procent av kvinnorna som sympatiserade med partiet, en skillnad på 13,4 procentenheter. Moderaterna har under större delen av de nära 50 år som mätningarna genomförts haft en högre andel manliga sympatisörer än kvinnliga. Trenden har hållit i sig och skillnaderna har också ökat över tid."

https://www.scb.se/hitta-statistik/artiklar/2021/okande-gap-mellan-kvinnors-och-mans-partisympatier/

Sedan vet jag att det finns många normala, goda, snälla, intelligenta kvinnor i vårt land, men svenska kvinnor i helhet ser tydligen inga problem med våldtäkterna, förnedringsrånen, fallande PISA-resultat och att vi med största sannolikhet kommer bli en minoritet i vårt eget land.
Citera
2022-10-06, 00:13
Medlem
Zaedrewss avatar
Svar nej. Sett till att du som man ska riskera ditt liv för att rädda en kvinna. Den tiden är förbi. Kvinns får ta och sköta sig själva se till sitt eget försvar om ryssen kommer. Det blir bara elände och risk för förlust om svenska män ska paus från att döda ryssar bara för att rädda ett kjoltyg! Rejäla kvinns kommer sedan bli ursinniga av att män ens försöker rädda dom. Det blir mer som de räddar männen! Tack så djävla mycket.
Citera
2022-10-06, 00:16
Medlem
BRASKAMINSKIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dufrianord
För att vi är sämre på att förstå politik. Men de här är ingenting vi ville, vi drabbas hårdast av det.
Ni kan inte bara skylla på våra misstag och ge upp om oss. Eller de är så, väldigt utbrett och väldigt obehagligt.

Jag kan hålla med dig om det du skriver men hur ska man göra så att svenska kvinnor förstår vilket situation vi befinner oss i? Jag tror inte att man kan gömma sig bakom "Ojdå, jag visste inte att invandrarna gjorde X och Y. Hade jag vetat det så hade jag röstat och tänkt annorlunda."

Som jag skrev tidigare så har tyvärr SVT, SR, Expressen och Aftonbladet för stor makt och kan ge en socialdemokratisk verklighetsbeskrivning om dagens situation i Sverige och det är där kvinnorna antagligen köper allt de säger med hull och hår.

"Mångfald är en styrka"
"Bara lågutbildade och rädda röstar på SD"
"Vad är egentligen svensk kultur? Definiera det!"
"Hur kan man säga vem som är svensk eller inte. Vi har ju alla invandrat någon gång."
Citera
2022-10-06, 00:27
Medlem
Sverige hade varit bättre utan kvinnors rösträtt.

Det är ett faktum.

Kvinnor är för emotionella och har en naturlig omhändertagande-instinkt för att kunna ta dom hårda, brutala beslut som behövs för att rädda Sverige.

Och när jag skriver kvinnor inkluderar jag alla sojaätande mähän i manskroppsskal också.
Citera
2022-10-06, 00:39
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Som det var tidigare, att blint fördela den bara till män, var det bra?

Det var bättre. Men blint ? Vad yrar du om?
Citera
2022-10-06, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Mot bakgrund av den pågående konflikten i Ukraina (egentligen mellan väst och Ryssland), så kan man inte utesluta att Sverige dras in i ett framtida storkrig. I synnerhet om vi blir medlemmar i NATO.

Min fråga till er är följande: svenska kvinnor står bakom en feministisk politik. Många män anser att en sådan politik missgynnar dem på flera sätt. Sverige kan nog beskrivas som världens mest feministiska och gynocentriska land.

Är svenska kvinnor värda att försvara i krig mot bakgrund av deras feministiska ideologi?

Här är det jämställdhet som gäller, dvs kvinnorna ska vara med och kriga precis lika mycket som männen, något annat är såklart hyckleri från de svenska feministerna.
Citera
2022-10-06, 00:48
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimma7
Här är det jämställdhet som gäller, dvs kvinnorna ska vara med och kriga precis lika mycket som männen, något annat är såklart hyckleri från de svenska feministerna.

50/50 på slagfältet alltså? Jag slår vad om att kvinnorna kommer att ingå i trossen och inte i fronten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in