2022-10-05, 22:26
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aztlan
Kommer fyllona hit så skjuter jag mer än gärna så många som möjligt, dom har inget här att göra precis som i Ukraina. Ingen är rädd för dom förutom när det gäller kärnvapen för midget med storhetsvansinne kanske trycker på knappen nu när han blivit så förnedrad. Han är ändå lite rolig att kolla på, ser ju riktigt felknullad ut så det är lite synd att det inte går att stoppa upp honom och knulla om han så kanske fittprodukten kommit ut nyfödd och lite mer normal.
Precis så är det. Ryzzar är ingen rädd för. Vi har dödat dem i mängder förr och gör det igen. De är underlägsna oss i allt förutom primitivitet, brutalitet och barbari. Där vinner dessa avkommor till tjuvar, våldtäktsmän och jordträlar.
Citera
Medlem
Jag såg någonstans att Tjeckien skall skicka mer tyngre material men jag hittar inte var jag först såg det. Oh Suzanna 2 är väl från Slovakien, även dessa skall skickas från Slovakien.

Hoppas att Tyskland får igång sin vapenproduktion och att Scholtz avgår så att Europa får en riktig ledare.
Citera
Medlem
annica, sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Tramsinlägg, håll dig till sakfrågan. Om du inte inser att den allmänna försvarsviljan i väst påverkas negativt av en identitetspolitik som ställer folk mot varandra så är du direkt obildad. Ryssland har inte alls samma problem. Cirka 300 000 man är på väg från ett samhälle som hänger ihop kulturellt och politiskt på ett helt annat sätt än det polariserade väst. Sådant har stor betydelse, vare sig du begriper detta eller ej.
Men nu är det väl ändå som så att försvarsviljan bland folket i väst inte 'ställs mot varandra' med anledning av könstillhörighet eller känslan av brist på sådan. Människor- då de tänkt efter en liten stund, inser att om någon är homosexare eller trans så påverkar den saken inte 'mig' mer än att jag kan tycka det är vämjeligt... eller helt sonika inte bryr sig alls. Detta med sexuella preferenser är inget som ställer folk mot varandra eller gör oss särskilt polariserade.

Visst finns det lågpannade och inte särskilt djupt tänkande som anser sådana grejer vara till förtret och samhällets förfall men de är ändå inte särskilt många... men högljudda är de. Könsöverskridandet är knappast mer förekommande här än där- men jag kan gott tänka mig att de har det mer besvärligt där i de mer fascistiskt kontrollerade länderna.

Att låta sig påverkas av andras könstillhörighet eller sexuella läggning ser jag som oändligt obildat och som en mental svaghet. Jag låter mig gärna försvaras av medborgare som känner lojalitet för sitt land vare sig det är frågan om tjej, homosexare eller någon Babsan-typ i rosa peruk. Däremot tycker jag många i pridespektaklet är jättefåniga men den saken påverkar på inte sätt mitt mer rationella tänkande.
Senast redigerad av annica, sthlm 2022-10-05 kl. 22:53.
Citera
2022-10-05, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Gör inte 10 A-10 mer skada i/på de ryzka stridslinjerna?

Vars swishar man?

A 10 är väl ett utpräglat attackplan, att slå mot kolumner och truppkoncentrationer. Kanske lite omodernt idag.
Citera
2022-10-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja att skänka minst 10 Gripen tror jag dessutom vore bra reklam när nu Gripen visat sig vara svårsåld. Kriget kan bli långvarigt och tuffe Uffes regering skall vara tuffa mot Ryssland. Jag ser gärna en hårdför försvarsminister i regeringen som trycker på i frågan om vapenleveranser.

Stridsflyg kräver en utbildning, man skänker dom inte utan vidare...
Citera
2022-10-05, 22:31
Medlem
Citat:
Ja att skänka minst 10 Gripen tror jag dessutom vore bra reklam när nu Gripen visat sig vara svårsåld. Kriget kan bli långvarigt och tuffe Uffes regering skall vara tuffa mot Ryssland. Jag ser gärna en hårdför försvarsminister i regeringen som trycker på i frågan om vapenleveranser.

Kommer ni ihåg Biafra? von Rosen tog några flygarkompisar tog några flygplan (svenska) och hjälpte dom, finns det inte några kvar i Sverige som har stake
Citera
2022-10-05, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Våldtar gör killar lite överallt det är därför kvinnor inte går ut på kvällar tex. Det har inte ens med kriget eller etnicitet att göra..

Jo, det har det.

I piss-ryzzland är det ok att våldta sin tjej, inom relationen.

I Sverige är det inte ok.

I piss-ryzzland är det ok- att våldta vilken tjej som helst, om man är soldat. Det finns t o m en särskild medalj för det.

I väst blir man bestraffad.

Vi i väst är civiliserade.

piss-ryzzarna är som apor.
Citera
2022-10-05, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Att måla en ännu tydligare måltavla på moder Sveas rygg är totalt onödigt i det här läget. Vi har inget intresse av det genomkorrupta Ukraina, och B-skådisen i Kiev....
Vilka menar du med vi har inget intresse av det genomkorrupta Ukraina, och B-skådisen i Kiev?
Vilka är vi?
Du för inte talan för alla andra, du spottar bara ut dina egna åsikter och ditt hat.
Så skriv inte VI, du är ensam om ditt skitsnack!
Citera
Bannlyst
Citat:
A 10 är väl ett utpräglat attackplan, att slå mot kolumner och truppkoncentrationer. Kanske lite omodernt idag.

Jag vet inte, jag bara ser dom där värdelösa ryzzarna som behöver skrämmas upp ur sina hålor, sina värn - eller förvandlas till gödsel för de ukrainska solrosorna!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vhartman47
Kommer ni ihåg Biafra? von Rosen tog några flygarkompisar tog några flygplan (svenska) och hjälpte dom, finns det inte några kvar i Sverige som har stake

Man får väl i så fall friköpa en del plan men vi har väl inga oligarker som har råd med det. Jag anser den nya regeringen måste slå näven i bordet mot Ryssland, vi har inget att förlora.
Citera
2022-10-05, 22:34
Avstängd
ForumApaches avatar
Citat:
Fungerar än idag alldeles utmärkt där man har luftherravälde. Det är en sjujävla maskin. I jämförelse med det ryzzdjuren kan komma med så är A10 modernt.
Citera
2022-10-05, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noobermench
Stridsflyg kräver en utbildning, man skänker dom inte utan vidare...

Men USA utbildar nu på F16 har jag för mig. Sverige borde hålla sig framme och visa sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in