Citat:
Ursprungligen postat av
akademikerfyllo
Tramsinlägg, håll dig till sakfrågan. Om du inte inser att den allmänna försvarsviljan i väst påverkas negativt av en identitetspolitik som ställer folk mot varandra så är du direkt obildad. Ryssland har inte alls samma problem. Cirka 300 000 man är på väg från ett samhälle som hänger ihop kulturellt och politiskt på ett helt annat sätt än det polariserade väst. Sådant har stor betydelse, vare sig du begriper detta eller ej.
Men nu är det väl ändå som så att försvarsviljan bland folket i väst inte 'ställs mot varandra' med anledning av könstillhörighet eller känslan av brist på sådan. Människor- då de tänkt efter en liten stund, inser att om någon är homosexare eller trans så påverkar den saken inte 'mig' mer än att jag kan tycka det är vämjeligt... eller helt sonika inte bryr sig alls. Detta med sexuella preferenser är inget som ställer folk mot varandra eller gör oss särskilt polariserade.
Visst finns det lågpannade och inte särskilt djupt tänkande som anser sådana grejer vara till förtret och samhällets förfall men de är ändå inte särskilt många... men högljudda är de. Könsöverskridandet är knappast mer förekommande här än där- men jag kan gott tänka mig att de har det mer besvärligt där i de mer fascistiskt kontrollerade länderna.
Att låta sig påverkas av andras könstillhörighet eller sexuella läggning ser jag som oändligt obildat och som en mental svaghet. Jag låter mig gärna försvaras av medborgare som känner lojalitet för sitt land vare sig det är frågan om tjej, homosexare eller någon Babsan-typ i rosa peruk. Däremot tycker jag många i pridespektaklet är jättefåniga men den saken påverkar på inte sätt mitt mer rationella tänkande.