Citat:
Ursprungligen postat av
Heymid
Hur borstar de tänderna då?
Troligtvis borstar de inte sina tänder. Kanske de använder stickor/strån från grönska som de kan gnugga lite på tänderna med? En del har väl tandborste/tandtråd som Personlig sak fast dessa saker får de väl inte samtidigt som de blir satta på stränderna utan lite längre fram in i programmet?! Förmodligen så ser produktionen till att de inte får ha med sig alltför bra saker in som Personliga saker och som kan underlätta tillvaron heller.
Om jag har förstått deltagarnas tidigare kommentarer så får de plocka med sig några Personliga saker MEN produktionen väljer ut endast EN av dessa och ger deltagarna den de har valt!
Själv skulle jag t ex ha valt några av nedanstående saker för överlevnaden och komfort:
*Fodrat regnställ/-overall (bra vid regniga och kyliga dagar/nätter)
*Ett multiverktyg för camping/utevistelse (dessa är superbra med finns dock inte med ngt tändstål)
*Öronproppar/eller bra hörselkåpor (för att slippa allt gnäll/tjat och för att kunna få sova)
*Nagelsax med pincett (att kunna ta bort stickor med etc)
Tändstål får man tydligen inte ha med som Personlig sak.
- - -
OM jag hade varit deltagare i Robinson så är jag övertygad om att jag inte hade fått ut min Personliga sak under hela vistelsetiden