2022-10-05, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Ukrainska soldater från sjukhusen som intervjuas och berättar om hur jättebra det går för Ukraina....
“They used everything on us,” said Denys, a 33-year-old Ukrainian soldier whose unit fell back from a Russian-held village after a lengthy barrage of cluster bombs, phosphorous munitions and mortars. “Who can survive an attack for five hours like that?” he said.
We lost five people for every one they did,” said Ihor, a 30-year-old platoon commander who injured his back when the tank he was riding in crashed into a ditch.
Oleksandr said the Russian artillery fire was relentless. “They were just hitting us all the time,” he said. “If we fire three mortars, they fire 20 in return.”

The Ukrainian soldiers said they had to carefully ration their use of munitions but even when they did fire, they had trouble hitting targets. “When you give the coordinates, it’s supposed to be accurate, but it’s not,” he said, noting that his equipment dated back to 1989.
https://www.washingtonpost.com/world/2022/09/07/ukraine-kherson-offensive-casualties-ammunition/

obekräftade uppgifter... kan du inte läsa människa....
Citera
2022-10-05, 19:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Konstigt nog verkar även de betydligt mer kompetenta än den nu hals över huvud flyende professionella ryska armén.

Talande.

Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Icke sa Nicke

Reports of Russian train allegedly carrying nuclear weapons heading toward Ukraine appear to be FALSE based on US analysis, senior US defense official tells @JenGriffinFNC

FALSE!!!

Har du någon tillförlitlig källa, usa har 0 trovärdighet.
Citera
2022-10-05, 19:02
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skalman1973
Vitryssland har en betydande inrikes opposition och Lukasjenko har haft fullt sjå med att klamra sig fast vid makten ( och förmodligen av samma skäl som Putin . I samma ögonblick de faller så lär de antingen dö eller fängslas )

Samt i Tjetjenien finns det ett pyrande missnöje med Kadyrov och missnöjet har han ärvt från sin far . Många tjetjener ser honom som Moskvas marionett och fotpall .
Men det är ju just det, och inget annat, som han är?
Citera
2022-10-05, 19:06
Medlem
88SONs avatar
Rysk BMP och dess besättning visar vit flagg och ger upp, enligt denna video

https://twitter.com/TpyxaNews/status/1577704673334636551

Inte sett något liknande innan faktiskt, där de ger upp i samband med ett fordon
Citera
2022-10-05, 19:06
Medlem
MasterBaits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
obekräftade uppgifter... kan du inte läsa människa....

Hur då obekräftade? Det är intervjuer med ukrainare som berättar om sina personliga upplevelser. Ni dillar om folkmord och gruppvåldtäkter utan att att ha det minsta lilla bevis. Men så snart någon kommer med något som går emot mainstreammedierna och Ukrainas egen propaganda sparkar ni bakut och säger "obekräftat!" Ni är verkligen patetiska.
Citera
2022-10-05, 19:09
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Hur då obekräftade? Det är intervjuer med ukrainare som berättar om sina personliga upplevelser. Ni dillar om folkmord och gruppvåldtäkter utan att att ha det minsta lilla bevis. Men så snart någon kommer med något som går emot mainstreammedierna och Ukrainas egen propaganda sparkar ni bakut och säger "obekräftat!" Ni är verkligen patetiska.
Och så länge något kommer från mainstreammedia eller FN för den delen, sparkar du bakut och säger obekräftat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Vilket svammel.
Nordstream sprängdes på våran bakgård och vi står som frågetecken och undrar vad fan som hände. ???
Vi har noll koll, fastän att nordstream var klassad som en säkerhetsrisk.
Så svamla på du.
Du är en av dom få som tycker vi har koll inom och utom landet på läget.
Du får sluta inhämta dina nyheter i fikarummet på jobbet och hänga med på vad som händer irl.
Vems bakgård? Här finns ingen nordstream här inte. Sedan förstår jag inte hur du kan klandra mig för svammel när det jag egentligen gör är att pålysa resten om vilket svammel det är som min herre som du sitter här och låter spridas med vinden. Vad du anser om en gasledning är fullständigt ovidkommande gälland trådens TS och syfte så tag nu och tvätta dina tankar på ryskt vis och tag svammlet i annan tråd ok. Du säger fortfarande vi på sätt som om att du räknade tex dig och mig som den samme. Det min herre skulle aldrig ske och till det är du en av dem som jag och mina riktiga VI skulle ge ett nackskott även om du tillhörde "oss" för en kort stund. Där finns ingen plats för falska och sinkande parter i en fungerande konstellation utav "VI". Sluta nu upp med att diskutera både Sveriges inrikespolitik såsom andras resonemang gällande saker utanför trådens riktlinjer
Senast redigerad av OnceUponACreek 2022-10-05 kl. 19:16.
Citera
Medlem
Pausaniass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Missar säkert men vill inte erkänna det. Dom kommer neka det så mycket dom kan såklart.
Ryssar brukar alltid neka till allt, det är en del av deras kultur.
Citera
2022-10-05, 19:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svensk90
Har du någon tillförlitlig källa, usa har 0 trovärdighet.

Bara att se mängden återerövrat territorium.

Såg du förresten bilderna på liken av flyende ryska soldater längs vägen ut ur Lyman?
Citera
2022-10-05, 19:11
Medlem
FockeWulf190ds avatar
Citat:
Ja, ni som stöttar Ukraina vill fortsätta att slåss och fortsätta offra ännu mera människor. Ni är galna hela högen.

Va? Stöder du inte Ukraina? Varför framhäver du då de ukrainska hjältarna?

Men du menar att ni som stöttar Ryssland inte vill fortsätta slåss? Men då är ju detta lätt löst, backa tillbaka till gränserna före 2014 så slipper vi fler döda ryssar och ukrainare, en win-win för alla! Agera för detta istället för fortsatt krig om du vill rädda liv.

Och är det någon som är galen så är det Putin och hans anhang, om inte annat maktgalna, som inledde och fullföljer ett vidrigt angreppskrig med hundratusentals döda. Och ni som stödjer detta dödande är minst lika galna.
Citera
2022-10-05, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Men Turkarna är ottomanernas ättlingar. Då är det deras land enligt dig. Då har Ryssland attackerat Turkiet.
Det här blir ju fan bara värre och värre.
Alla Putins knähundar har fått spel idag
Citera
2022-10-05, 19:13
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Att påstå att det inte fanns ukrainsktalande där är som att påstå att det aldrig funnits finsktalande i Finland.
Ryssarna har kommit dit mycket senare. Fanns säker en liten minoritet ryssar där. Men som du ser är det inget område som generellt är rysktalande, möjligen don-kosackerna talade ryska, men de levde längre österut.

Enligt dina inskränkta tankar finns inte Georgien, Polen eller det baltiska länderna heller då de inte är utmärkta på kartan från 1900. Inte heller fanns Tyskland 1800 eller 1700, ändå fanns det Tyskar. Men vet du, världens förändras. Och tittar man på en karta efter 1991, existerar Ukraina, för alla regioner där har röstat för att tillhöra Ukraina.

Edit: Jag har inte fastslagit att det var 68% rysktalande i Luthansk. Jag ser det som en omöjlighet att det skulle vara så.
Så vilka vi är, skulle jag vilja veta.
Jag har inte påstått att det inte fanns ukrainsktalande där, nu bygger du halmgubbar. Både ukrainsktalande och rysktalande har rötter i området.

Info om de 68% rysktalande i Luhansk var från den här sidan:

By the Imperial census of 1897.
Lugansk – 20,404 (Russian – 13,907, Ukrainian – 3,902, Jewish – 1,449).
https://en.wikipedia.org/wiki/Yekaterinoslav_Governorate
Senast redigerad av PK-befriad 2022-10-05 kl. 19:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in