2022-10-04, 23:52
  #7597
Medlem
Varken den nuvarande eller den nya regeringen kommer att tumma på rättsstatens principer, utan HD får avgöra enligt svensk lag.
Ungern lär nog säga ja, som alla andra Natoländer, utom Turkiet då.
Det kommer säkert ett ja därifrån också, när USA dragit åt tumskruvarna.
Citera
2022-10-05, 07:49
  #7598
Medlem
Sextiopluss avatar
Eftersom förhandlingarna är tillbaka på ruta ett kan vi anta att både Erdogan och Orbán sitter i knät på Putin.

Gas och olja är värt mycket. Vi är inte värda någonting.

Vi kommer alltså inte in i Nato det närmsta året och ryssen har fritt att skicka raketer och spränga infrastruktur.
Evil Empire styr.
Citera
2022-10-05, 18:32
  #7599
Medlem
Overminds avatar
SVT som drivs av Vänsterpartister så jävlas de med Erdogan och gör satir och skit. De saboterar våran Nato ansökan medvetet genom att göra diktatorn Erdogan förbannad.

Trött man blir. Vänta tills Erdogan godkänt oss och då kan ni göra satir och jävlas igen.
Citera
2022-10-05, 19:14
  #7600
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
SVT som drivs av Vänsterpartister så jävlas de med Erdogan och gör satir och skit. De saboterar våran Nato ansökan medvetet genom att göra diktatorn Erdogan förbannad.

Trött man blir. Vänta tills Erdogan godkänt oss och då kan ni göra satir och jävlas igen.

Det är alltid jobbigt för en diktator att bli skrattad åt. Istället för att smöra för denne korrupte strateg är det bättre att låta USA och EU sköta snacket och förhandlingarna. Vi kan inte göra mer än vad vi har gjort, och självklart ska turkarna inte köpa svenska vapen förrän vi har fått ett JA från turkiska parlamentet.
Citera
2022-10-06, 09:44
  #7601
Medlem
Behöver vi verkligen nato? Den enda anledningar var väl för att försvara oss från ryssen. Ryssarna har ju visat sig vara helt inkompetenta på modern krigsföring. Känns lite onödigt nu
Citera
2022-10-06, 12:41
  #7602
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
SVT som drivs av Vänsterpartister så jävlas de med Erdogan och gör satir och skit. De saboterar våran Nato ansökan medvetet genom att göra diktatorn Erdogan förbannad.

Trött man blir. Vänta tills Erdogan godkänt oss och då kan ni göra satir och jävlas igen.
Både högern och vänstern i Sverige är väldigt negativt inställda till Turkiet och turkar. Det är väl en av sakerna dem kommer överens över 😄
Turkiet kommer aldrig acceptera Sverige i NATO.
__________________
Senast redigerad av Triswe 2022-10-06 kl. 12:45.
Citera
2022-10-06, 13:08
  #7603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det är alltid jobbigt för en diktator att bli skrattad åt. Istället för att smöra för denne korrupte strateg är det bättre att låta USA och EU sköta snacket och förhandlingarna. Vi kan inte göra mer än vad vi har gjort, och självklart ska turkarna inte köpa svenska vapen förrän vi har fått ett JA från turkiska parlamentet.

Fast det är ju skillnad på vem det är som skrattar åt en? Förhandlar man med Svenska staten och svenska statens egen TV kanal förlöjligar en så är det ju trots allt en direkt förolämpning från förhandlingsparten.

Hade det varit Expressen som levererade en satir så är ju åtminstone inte Sverige officiellt avsändare utan då är det bara att hänvisa dem till Bonniers med frågor eller klagomål.

Det är helt enkelt problematiskt att äga mediekanaler, och därmed vara avsändaren, när media förlöjligar folk man samtidigt vill samarbeta med.

Satir är helt ok, även när folk retar sig på den, men man producerar inte kränkande satir om folk man håller på att förhandla med? Staten borde inte syssla med sådant alls. Begränsa (S)VT till en kanal och be dem syssla med dokumentärer, nyheter och samhällsprogram. Nöjen (och där ingår satir) kan produceras av komersiella kanaler och då slipper svenska staten stå som avsändare.
Citera
2022-10-06, 13:56
  #7604
Medlem
Det smartaste hade varit att hålla sig neutral, både Finland och Sverige.

Men med tanke på att globalisten Sanna Marin har kontrollen över Finland nu och ska styra globalisternas mål för Norden så har väl Sverige inget annat val.

Bara kolla hur usa bokstavligen mobbar Tyskland till att ta ännu mer ställning och göra sig ännu mer tillgänglig för globalisterna med att gå emot Ryssland. Grekland och Polen ska tydligen helt under ett pågående krig upprepa att de vill ha reparationer för ww2 från tyskarna! Helt galet. Grekland och Polen som pretty much är jänkarnas rabid dogs i EU atm. Ca 1,5 trillion USD vill de ha tillsammans från Tyskland man börjar undra hur de kan ha sån mage, framförallt grekerna som kört sitt land i diket och har gång på gång ljugit om deras ekonomi och väntat på att mamma Tyskland ska rädda den, vilket de oftast gjort.

Ser inte ljust ut för EUs framtid. Vilket lär bli ännu mer problematiskt när Turkiet börjar sin revansch på grekerna.

Sverige måste ta ett beslut - Swexit eller NATO. Båda alternativen bör vara öppna, man ska hålla sig kylig och försöka tänka på Sveriges intressen över andra. Såna här statliga satir gör ingen gott. Förutom dom "älskade" kurderna som kommer lämna landet till nåt annat om kriget hade kommit till Sverige. Idiotiskt.
Citera
2022-10-06, 14:08
  #7605
Medlem
Overminds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Det är alltid jobbigt för en diktator att bli skrattad åt. Istället för att smöra för denne korrupte strateg är det bättre att låta USA och EU sköta snacket och förhandlingarna. Vi kan inte göra mer än vad vi har gjort, och självklart ska turkarna inte köpa svenska vapen förrän vi har fått ett JA från turkiska parlamentet.


Ja! Först skall Erdogan godkänna oss in i Nato. Sen kan vi skicka iväg de personer han vill ha till sin personliga tortyrkammare nere i källaren vid sitt palats!

Citat:
Ursprungligen postat av Triswe
Både högern och vänstern i Sverige är väldigt negativt inställda till Turkiet och turkar. Det är väl en av sakerna dem kommer överens över 😄
Turkiet kommer aldrig acceptera Sverige i NATO.


Jaha. Vi kommer aldrig gå in i Nato med Erdogan som ledare i Turkiet?
Citera
2022-10-06, 14:54
  #7606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
SVT som drivs av Vänsterpartister så jävlas de med Erdogan och gör satir och skit. De saboterar våran Nato ansökan medvetet genom att göra diktatorn Erdogan förbannad.

Trött man blir. Vänta tills Erdogan godkänt oss och då kan ni göra satir och jävlas igen.
Det är just därför de jävlas med chingiz khan.De vill sabotera medlemskapsförsöket.
Citera
2022-10-07, 02:33
  #7607
Medlem
Xedomes avatar
Hög tid för USA att ta Erdogan i örat. Igen.

Hans fulspel är tröttsamt för alla inblandade.
Ska vi behöva vänta till Turkiets val 2023, hade han tänkt sig? Vilken jävla pajas.

Ett jävligt töntigt spel för gallerierna.
Citera
2022-10-07, 08:37
  #7608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr-Mr
Detta är Erdogan medveten om, det bevisar att det inte handlar om terrorister, det är en skenmanöver, Turkiet vill inte ha in oss i Nato för att Putin inte vill det, Tack för att du klargjorde detta faktum

En märklig analys som går ut på att Sverige, och de politiker som svenskarna har valt att företräda dem, inte har ansvar för den politik de fört.

Sveriges utrikespolitik har inte varit diplomatisk, snarare tvärtom. När man låter nollor reta upp folk, och andra länder med hög svansföring om ingenting, kommer reaktionen. Nu kommer det plötsligt som en överraskning att andra änder inte gillar beskäftiga nollor, med noll utbildning och kunskaper på det de läxar upp andra länder om.

Turkiet tar tillvara på sina intressen, och får sagt det de vill ha sagt. Erdogan kommer få igenom olika krav för att släppa in Sverige, där detta är ett gyllene tillfälle att för honom att få igenom krav han annars inte skulle få framgång med. Det nu är uppenbart att Erdogan inte är imponerad av Magda eller Linde, och att han ser inte på dem som seriösa i frågor om Nato medlemskap. Han har motionerat dem, och visat sin avsmak för Sverige som tillhåll för terrorister och kriminella klaner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in