Det smartaste hade varit att hålla sig neutral, både Finland och Sverige.
Men med tanke på att globalisten Sanna Marin har kontrollen över Finland nu och ska styra globalisternas mål för Norden så har väl Sverige inget annat val.
Bara kolla hur usa bokstavligen mobbar Tyskland till att ta ännu mer ställning och göra sig ännu mer tillgänglig för globalisterna med att gå emot Ryssland. Grekland och Polen ska tydligen helt under ett pågående krig upprepa att de vill ha reparationer för ww2 från tyskarna! Helt galet. Grekland och Polen som pretty much är jänkarnas rabid dogs i EU atm. Ca 1,5 trillion USD vill de ha tillsammans från Tyskland

man börjar undra hur de kan ha sån mage, framförallt grekerna som kört sitt land i diket och har gång på gång ljugit om deras ekonomi och väntat på att mamma Tyskland ska rädda den, vilket de oftast gjort.
Ser inte ljust ut för EUs framtid. Vilket lär bli ännu mer problematiskt när Turkiet börjar sin revansch på grekerna.
Sverige måste ta ett beslut - Swexit eller NATO. Båda alternativen bör vara öppna, man ska hålla sig kylig och försöka tänka på Sveriges intressen över andra. Såna här statliga satir gör ingen gott. Förutom dom "älskade" kurderna som kommer lämna landet till nåt annat om kriget hade kommit till Sverige. Idiotiskt.