2022-10-05, 15:57
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Om "valobservatörer" som inte fanns och soldater som bevakade omröstningen med vapen riktade mot de som röstade, istället för från dem, vet att allt bara är en bluff, kommer deras motiv att försvara de ockuperade delarna inta att öka, tvärtom.

Jag förstår inte vad du menar.
Citera
2022-10-05, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Ja, vad skall man säga. Bara för stt någon är MÖP behöver denne inte vara eller bli dum i huvudet. Men man kan inte dra en siffra eller fakta ur högen och hänga upp sin världsbild på det. Bara för att Caesar slog en bro över Rhen så betyder inte det att det inte var ett j-a problem för de allierade att ta sig över den 2000 år senare. De väntade 6-7 månader innan de tog sig över.

Samma sak här. Vi vet att Ryssland använt pontondelar som färjor, kanske även hela broar på något ställe tunt Khetson. Men helt självklart är en evakuering av 10 000-tals soldater över en 500 m bred flod ett stort problem, i synnerhet som Ukraina kommer att veta exakt var färjorna och ev. broar är. Om de kan nå dessa platser med vanligt artilleri… aj.

Om inte Ukraina väljer att ”släppa ut dom” så är det givetvis en omöjlighet om inte Putin såklart tar fram sin flygande Marvel Aircraft Carrier och Star Trek-beamar upp alla vid en fly-by.

Det handlar ju inte bara om att får en bro på plats utan alla måste ju samla sig och gruppera sig också för att komma över och är då lätta mål om man inte tar en person om dagen förstås.
Citera
2022-10-05, 15:59
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Jag förstår inte vad du menar.
Det kan jag inte göra något åt, Tvär. Men din oförmåga att förstå någonting har väl varit väldigt konsekvent. Du får skylla på dina föräldrar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Tror kanske det är skönt för dig att skriva, men i alla fall jag orkar för det mesta inte läsa sånt här så du slösar din tid på mig.

https://twitter.com/JulianRoepcke/status/1576191745104175104
t ex spekulation om reträtt-deal.

Hela Kiev-reträtten i mars-april var också suspekt.

Det finns fler exempel.
Nej, jag slösar inte tid på dig. Jag sitter och hjälper TRÅDEN genom att som du kallar det - "diskutera". Jag "diskuterar" hur vansinnigt urbota korkat det är när sådan som dig kan sitta här och ta upp ANDRAS tid och skärmutrymme med saker som endast är hypotetiska saker i DIN skalle. Dina länkar till fakta har jag sedan länge avfärdat som i MIN värld (dvs säga den riktiga där vi använder krut och västar för dagligt bröd) inget annat än underlag för ytterligare SPEKULATIONER, så därför kan du med glädje bespara mig sådana som om vore ditt svar på dina hypoteser. Fullständigt ointressant var du hittar föda för dina teorier om ingenting. Ta nu istället och diskutera vad som sker i REALTID på backen i Ukraina, ok. Jag lovar att alla i tråden kommer vara dig tacksamma om du använder ditt intellekt till detta istället, ty dum är du egentligen inte, utan faktiskt till och med rätt smart och vaken. Det ända misstaget du gör är att du TROR dig kunna använda ditt intellekt som vapen för att linda in den ryska propagandan så att den inte syns. Så fungerar det tyvärr inte i den riktiga världen, så om du vill få bruk för denna av dina förmågor borde du kanske taga dig till något indiskt eller ryskt diskussionsforum istället. Varken Ryssland eller Ukraina har någon som helst nytta utav dina försök till självläkning genom att älta med dig själv
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Legosoldater utgör ca 70% av Ukrainas armé i närheten av Lugansk. Börjar de egna ta soldaterna ta slut?

Mercenaries account for 70% of Ukraine’s forces near Lugansk — LPR Interior Ministry
MOSCOW, October 5. /TASS/. Mercenaries from Eastern Europe account for 60%-70% of the Ukrainian army’s manpower near Lugansk, an aide to the LPR’s interior minister, Vitaly Kiselyov, said on Wednesday.

https://tass.com/politics/1518083

Det är det som är fördelen med att vara den part av konflikten som har rätten på sin sida - då blir man uppbackad. Människor i allmänhet har en grundläggande känsla för vad som är rätt och fel. Detta verkar dock inte gälla ryssar i allmänhet. Det är därför de är så hatade.
Citera
Medlem
Sqrbankens avatar
Noterar hur delar av det mördar, pedofili- och/med våldtäkts-vurmande putinistiska sällskapet i tråden tycks ha börjat dra upp intagandet av Kiev inom tidsramar igen. Modigt. Minns hur nära samtliga i denna ringhörna under våren och försommaren fortfarande agiterade för att bedriften bara låg två veckor bort. Avd: flytta målstolpar.

Till deras försvar så trodde jag förvisso inte heller att Kremls anfallskrig skulle utvecklas till denna omedebara fars men antagandena om Kievs intagande har jag alltid uppfattat som fantasier i skenet av det inledande fiaskot.

En organisation som gör rikets elit-krigare till sitting ducks (Hostomel) ska nog inte lita blint på att inkallade plåtslagare öster om Uralbergen inom densamma kommer att lösa uppgiften bättre.

Vore förvisso om man utnyttjade korruptionen bättre men alla de utrensningar som skett inom Kievs statsapparat kanske gjort det svårt för ryssen att få till någon effekt i denna deras paradgren.
Citera
2022-10-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Right. Vi säger väl så...
Så du anser att de bara offrade massa elitstyrkor på Homstels flygplats för att finta alla?!
Det var inte alls så att de körde fast överallt och var tvungna att omgruppera...

Vad säger du om Kharkiv, Izium och Lyman?
Slog Ukraina ryssen där, eller var det bara finter att ockupera dessa områden också?

Nej nej nej, alla förstår ju såklart att dessa 87-D schackdrag av Putin är oerhört genomtänkta, anledningen till att det bara skulle ta 3 dagar är för att Putin ville spara liv, speciellt ukrainska. Sen gjorde de där retfulla ukrainarna motstånd så för att rädda än mer liv så valde man att göra en taktisk reträtt där inte en enda t-14 armata stridsvagn förstördes, inte en endaste! Samtidigt lyckades ryssarna slå ut Ukrainas luftvapen fem gånger om!!!
Citera
2022-10-05, 16:01
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det du beskriver e klassisk rasism. Speciellt den sista meningen.

Nej däremot är det ett fullkomligt korrekt antagande

Ryssar/Ryssland är inte pålitligt och lever inte upp till vad avtal och traktat stipulerar.

Således vänder man Ryssland ryggen och det med all rätta . Enda sättet att förändra det kommer inifrån Ryssen/Ryssland själv . Frågan Ryssen ska ställa sig är om man är sämre än zigenare eller om man kan bättre
Senast redigerad av skalman1973 2022-10-05 kl. 16:04.
Citera
2022-10-05, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Trams! Varför skulle de använda legosoldater när de har miljoner värnpliktiga att ta av?

Även om TASS naturligtvis helt saknar trovärdighet, så är det ändå lite fascinerande att de inte försöker fabricera mer logiska och trovärdiga lögner.

Ryssar är inte bara usla på att kriga. De är också usla på att ljuga..
Motbevisa då. Det är så man gör. Tyvärr betyder dina ord exakt ingenting.
Citera
2022-10-05, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teufelchen
Kadyrov utnämd till överste general...

https://tass.ru/armiya-i-opk/15963341

Om han nu kunde våga åka en sväng till Ukraina och dö en hjältedöd där, hadde varit passande sätt för honnom att fira sin utnämning.
Kadyrov har väl skickat sina smågrabbar ut i krigets fasor har jag för mig jag läste. Men kanske 14-16 år anses vara en bra ålder för att dö för sin krigsgalne farsa.
Utnämnde förresten inte Hitler någon till general? Bara för att syrligt påpeka att ingen tysk general hittills tillfångatagits i kriget mot Sovjet. Paulus kanske?
Citera
2022-10-05, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Motbevisa då. Det är så man gör. Tyvärr betyder dina ord exakt ingenting.

"That which can be asserted without evidence, can be dismissed without evidence."

Christopher Hitchens. It is not for a defendant to disprove an unproven case, but rather for the claimant to produce sufficient evidence to support its allegation.

att tass har spåt det den siffran genom att studera putins avföring... är inte bevis...
Citera
2022-10-05, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Kadyrov har väl skickat sina smågrabbar ut i krigets fasor har jag för mig jag läste. Men kanske 14-16 år anses vara en bra ålder för att dö för sin krigsgalne farsa.
Utnämnde förresten inte Hitler någon till general? Bara för att syrligt påpeka att ingen tysk general hittills tillfångatagits i kriget mot Sovjet. Paulus kanske?

Jajemän!

In med smågrabbarna i köttkvarnen bara!

Och om de inte slåss tillräckligt bra så står farsgubben bakom och skjuter dem i huvudet!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in