2022-10-05, 14:48
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
När frosten kommer så är dags.

Ja det var ju en riktig vinnarstrategi förra gången, speciellt utan vinteruniformer.
Citera
2022-10-05, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
IMO finns det ingen vinnare i Ukrainakonflikten och kommer inte att finnas om 6 månader heller.
Tydligen har ryssarna ett betydande numerärt underläge på trupper jfr med Kiev och har haft hela tiden vilket förvånade mig när jag fick reda på det!
Varför har då inte Zelensky kunnat stoppa Putin och kasta ut ryssarna för längesedan?
Hur har då Moskva kunnat ens arrangera referendum i ockuperade områdena?
Om det stämmer att det inom en månad kommer fyllas på med 200 000 ryska trupper till Donbass så har jag svårt att se hur Kiev ska klara att återta dessa områden (innebär dubblering av befintliga resurser)?
Höstregnen har redan börjat vilket kommer göra att stora truppförflyttningar blir komplicerade.
Zelensky valde att påbörja motoffensiven i slutet av augusti pga goda väderförhållanden samt att de äntligen fått ordning på trupper och materiel.

Brist på effektiva vapen för en motoffensiv?

HIMARs och annat effektivt artilleri verkar ha vänt på striden. Vare sig Ukraina eller Ryssland verkar idag kunna använda sitt flygvapen effektivt.
Citera
2022-10-05, 14:55
Medlem
Citat:
Naturligtvis kommer Ryssland vinna.

Som jag skrev innan så mobiliserar man nu, omgrupperar styrkor och håller på med logistik och transport av militär specialutrustning.
Av taktiska skäl väntar man alltså med den stora offensiven, det är planen.

100% rätt och den som tror något annat har svalt nyheternas skitsnack I 6 månader.
Citera
2022-10-05, 14:58
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Är det jag som missförstått att östra Ukraina numera är Ryskt territorium?

Ja, du har missförstått totalt.

Om jag går förbi det Kungliga slottet i Gamla stan och ropar "Nu äger jag det Kungliga slottet!".

Äger jag det Kungliga slottet då?
Citera
2022-10-05, 15:00
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:

Som jag skrev innan så mobiliserar man nu, omgrupperar styrkor och håller på med logistik och transport av militär specialutrustning.
Hahaha, ursäkta, men varför skulle det gå bättre den här gången än i vintras? Då hade Ryssland åtminstone nått större framgångar i vintras än de gjorde, då de fortfarande hade dugliga militära förband. Nu har de bottenskrapet som dessutom utrustas med utrustning från 70-talet. Tror det kommer gå dåligt eftersom de möter världens just nu mest stridsvana militär som dessutom har den bästa tänkbara utrustningen...
Citera
2022-10-05, 15:03
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sthlmfinest93
100% rätt och den som tror något annat har svalt nyheternas skitsnack I 6 månader.
Kan vi inte hålla era fantasier i minnet i sex månader till så kan vi ta denna diskussion någon gång i början av april och så får vi se om Ryssland har kvar hälften av vad de håller i Ukraina nu, om ens något...
Citera
2022-10-05, 15:04
Medlem
Intensivtkloks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Ja, du har missförstått totalt.

Om jag går förbi det Kungliga slottet i Gamla stan och ropar "Nu äger jag det Kungliga slottet!".

Äger jag det Kungliga slottet då?
Enligt rysk filosofi är det ju så...
Citera
2022-10-05, 15:05
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Foliehatts VM....

Argumenten för att det är Ryssland som ligger bakom sabotaget mot nordstream är förvisso fantasifulla men inte särskilt övertygande och ibland tom desperata
Ok, men du sitter på bevis eller vad mumlar du om?

https://www.youtube.com/watch?v=YUxJbjAnU4Q&ab_channel=WilliamSpaniel

Citat:
Ursprungligen postat av vasaboy28
Att en stor del av den tyska befolkningen ännu uttrycker stöd för Ukraina motsäger inte det faktum att en betydande del av befolkningen drabbas hårt av energipriserna. Det trodde jag var självklart, eller är du av en annan uppfattning?
En "stor" del? Hur stor del? Hur många demonstrerade?

Ge mig en siffra på hur många av procent Tyskar som vill att Tyskarna lägger sig för Ryssland.
Citera
2022-10-05, 15:06
Medlem
Conceptions avatar
Citat:

Vågar du hålla det ordet tills det är dags?

Eller kommer du förneka den dagen du inser att det kommer ingen mer rysk offensiv.
Citera
2022-10-05, 15:08
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:

Hahahaha!!!!! När frosten kommer är det ryzzsvinen som fryser ihjäl. Fast. Utan flyktväg. Utan vinteruniformer.
Citera
2022-10-05, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Kan vi inte hålla era fantasier i minnet i sex månader till så kan vi ta denna diskussion någon gång i början av april och så får vi se om Ryssland har kvar hälften av vad de håller i Ukraina nu, om ens något...

Haha
Citera
2022-10-05, 16:15
Medlem
Newkies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MasterBait
Col Macgregor, i en intervju för Tucker Carlsson för ett par dagar sedan, säger att Ryssland redan har vunnit och att Washington vet detta. Nu handlar det bara om att förlänga striderna och försöka rädda ansiktet så gott som möjligt.

https://www.youtube.com/watch?v=_CFL7IoJz4U

(Om YouTube tar bort klippet ovan finns diskussion i den här videon och intervjun med bättre kvalitet:
https://youtu.be/xeRezMTBK4Q )

Jo, det bör ju stämma. Ryssland fortsätter att ta områden utan något särskilt motstånd alls. Det finns inte heller några som helst rapporter om att de få vapen som lyckas komma fram till Ukraina skulle ha gjort någon som helst skillnad. Istället ger Ukrainska trupper upp lite här och var för att de saknar vapen och stöd.
https://www.washingtonpost.com/world/2022/05/26/ukraine-frontline-russia-military-severodonetsk/
https://www.adn.com/nation-world/2022/05/27/ukrainian-volunteer-fighters-in-the-east-feel-abandoned/

Så om det är sant är frågan bara hur länge Biden och Johnsson kommer att lyckas övertala Z att fortsätta med de menlösa charaderna.

... Så har Macgregor rätt? Och om du inte håller med, vilka reella motbevis finns?

Tucker Carlsson, den enda American som mer korkad än Agent Organge...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in