2022-10-04, 22:20
Medlem
[quote=CanisMinor|81880294]Loser eller looser fungerar båda.

I övrigt håller jag med dig. "Hemvärnaren" har försvarat den ryska militären sedan tidigt.

Minns hur han satt och kved att bilder och videofilmer var från tv-spel trots total förnedring när ryssarna skulle korsa en flod upprepande gånger.

Trots att man överbevisade honom stod han på sig.

Nej, De fungerar verkligen inte de "båda". Nu är det ju så att engelska är mitt modersmål, så jag vet inte om du misstagit någon slang i Brooklyn för att vara gällande . Men nej, En loser är någon som har förlorat något eller helt enkelt är värdelös. Om denna skulle vara "looser" däremot, så skulle du i UK see det som att han/hon är relaxed, cool (hemskt ord) eller helt enkelt bara har fötterna på jorden. Men då sägs det inte på samma sätt. Looser härrör från loose ie loosen up Nog om detta!
Ja, herr Solglaöga har uppenbarligen ingen skam i kroppen, så att han gång på gång ljuger hej vilt och utan substans bekommer honom ej. Däremot är ju alla här i tråden högst medvetna om vilken tragisk stackars fanatiker han är. Dessa varelser är annars väldigt svårt att stöta på i vardagen, förutsatt att man inte arbetar på St Görans eller en djurpark. Men, en sak kan vi ju alla vara överrens om och det är att herr solglasöga INTE kommer vara den som löser konflikten I Ukraina, och ännu mindre kommer han bli konsult år ryska armen. Den svenska fick han sparken ifrån....hemvärnet då
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibBell
UA har då tagit mark idag som nära på kniper åt 4-6 ryska BTG. Borde bli fin sprint av desssa mot Cherson för att inte hamna i motti. Handlar ju om runt hälften av kvarvarande ryska styrkor öster om Dnepr. Känns inte långt ifrån en fullständig kollaps av RUs Chersonfront.

Var ligger ligger/hamnar RUs nästa försvarslinje nu söder Dudchany?

Omgruppering vid mylove. Om det är temporärt har jag ingen aning
Citera
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Iskander?

Det har ju ryssen claimat att dom redan smällt av mot Ukraina i augusti typ.. Vilket inte stämde, konstigt.
Citera
2022-10-04, 22:21
Avstängd
Citat:
UA har då tagit mark idag som nära på kniper åt 4-6 ryska BTG. Borde bli fin sprint av desssa mot Cherson för att inte hamna i motti. Handlar ju om runt hälften av kvarvarande ryska styrkor öster om Dnepr. Känns inte långt ifrån en fullständig kollaps av RUs Chersonfront.

Tror att dom tänker backa till Krim, därifrån kanske dom inbillar sig att de får hjälp via ryssland får se hur det blir, spännande blir det i vilket fall som helst. Slava Ukraina and destroy the russian arme
Citera
2022-10-04, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det har ju ryssen claimat att dom redan smällt av mot Ukraina i augusti typ.. Vilket inte stämde, konstigt.

Nu är jag inte expert, men dom kan bestyckas med olika stridsspetsar?
Citera
2022-10-04, 22:25
Medlem
Vad händer med retirerande ryska soldater/förband - om alla retirerar till samma ställe
o mopsar upp sig tungt beväpnade - kan det bli en svår nöt för U att knäcka - 75-100,000 ryssar på EN
plats som försvarar tjyverierna.

Sprids alla soldater utan annat än handvapen - är de ju slagna från börja mot
riktiga U militärförband
Citera
2022-10-04, 22:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Omgruppering vid mylove. Om det är temporärt har jag ingen aning

Ja det talas om en ny linje där på olika twitter. Problemet för ryska styrkor tror jag är att dom också är tröttkörda och har tappat modet. En armé som hela tiden retirerar. Dom verkar inte kunna kraftsamla för att slå tillbaka.

Antalsmässigt bör dom inte vara underlägsna för det har ju talats om mellan 15.000---25.000 trupp på den ryska sidan. Men förmår man inte rotera manskapet tröttas dom ju ut.
Citera
2022-10-04, 22:26
Medlem
Citat:

Skulle gissa på Mylove-Borozenske-Bruskynske. Just nu är man drygt 50 km från bron vid Nova Khakhova. Blir svettigt om den hamnar inom avstånd för vanligt artilleri. Man kan alltså inte dra sig tillbaka så mycket mer innan logistiken får ännu mer problem.
Citera
2022-10-04, 22:27
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Nu är jag inte expert, men dom kan bestyckas med olika stridsspetsar?

Du kan mycket väl ha rätt, såg en youtubefilm där man claimade att man drog av en sådan iallafall. Jag har faktiskt inte särskilt bra koll på Iskander, men det kan du ge dig på att både du och jag snart kommer att få då det kommer komma någon i tråden som antagligen varit med och byggt pjäsen.
Citera
2022-10-04, 22:31
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SisterJones
Vad händer med retirerande ryska soldater/förband - om alla retirerar till samma ställe
o mopsar upp sig tungt beväpnade - kan det bli en svår nöt för U att knäcka - 75-100,000 ryssar på EN
plats som försvarar tjyverierna.

Sprids alla soldater utan annat än handvapen - är de ju slagna från börja mot
riktiga U militärförband

Hört talas om HIMARS, artilleri eller drönare?
Citera
2022-10-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Du kan mycket väl ha rätt, såg en youtubefilm där man claimade att man drog av en sådan iallafall. Jag har faktiskt inte särskilt bra koll på Iskander, men det kan du ge dig på att både du och jag snart kommer att få då det kommer komma någon i tråden som antagligen varit med och byggt pjäsen.

Tror faktiskt dom kan skjuta kärnvapen med dom där jättestora sovjetartilleripjäserna. Men vetefan om jag skulle vilja stå nära. Eldrören har väl exploderat mer än än gång på såna.
Citera
2022-10-04, 22:33
Medlem
Fler som ser sin chans nu när Putins regim är försvagat,

Citat:
Alexei Navalny's allies to re-establish network across Russia

Allies of Kremlin critic*Alexei Navalny have announced they are to re-establish a network of groups across Russia.

The time is right because the government has been weakened by the war in Ukraine, they said.

"The sleeping majority woke up - Putin himself woke him up," said Ivan Zhdanov, former director of Mr Navalny’s Foundation for Fighting Corruption.

https://news.sky.com/story/ukraine-latest-news-key-city-fully-cleared-after-ukraine-troops-trapped-russians-eight-kamikaze-dron es-brought-down-uk-to-get-ships-to-protect-underwater-pipelines-12541713
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in