2022-10-04, 20:14
Medlem
TarmeBaisses avatar
Har de nya ryssarna anlänt än? Eller ska de träna ett tag först?
Citera
Medlem
Ha ha ha!!! Paasikivis attityd har hårdnat, han är en medgångsdebattör. Men kul ändå, har menar att "Ryssland har inte mycket mer att ge"...i kriget alltså.

Nu börjar man nästan underskatta Ryssland och det tror jag är farligt. Nej man måste istället blåsa upp Ryssland annars är det risk att man börjar minska på vapenleveranserna.

I Sverige skall gängen knäckas.

I Europa skall den ryska imperialismen knäckas.

Dessa mål får inte svikas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom har ju suttit vid ett bord tidigare så synd att Zelensky inte kan vara lite vuxen och försöka eller åtminstone säga ja till en medlare. https://www.youtube.com/watch?v=XvdmnFQuXQY

Han har ju sagt ja till att förhandla med en ny president så jag har svårt att tro att en ny medlare skulle vara en no go.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Varför just där? Misstänker man att atombomberna kommer hamna där?
Gissar att man avfyrar mot en plats där det gör mest skada, mycket människor och är ju landets huvudstad.
Därför förbereder dom sig i Kiev.
Är vad jag tror ska jag tillägga.
Citera
2022-10-04, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalle632
Han har ju sagt ja till att förhandla med en ny president så jag har svårt att tro att en ny medlare skulle vara en no go.

Då förstår jag att det är som det är..
Citera
2022-10-04, 20:16
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Varför just huvudstaden? Neeeeej det kan aldrig vara ett av ryssarnas möjliga mål. Vad konstigt att de delar ut jod där.
Citera
2022-10-04, 20:17
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Dom har ju suttit vid ett bord tidigare så synd att Zelensky inte kan vara lite vuxen och försöka eller åtminstone säga ja till en medlare. https://www.youtube.com/watch?v=XvdmnFQuXQY

Trams Ska vi börja med det brutna Budapest traktatet
Sedan ta minsk 1 och fortsätta med minsk 2

Man kan inte och bör inte förhandla med diktaturer som först bryter ett ömsesidigt traktat och fortsätter med att bryta först ett avtal för att senare använda tidsfristen man köper vid andra avtalet för invadera en

Ryska traktat överenskommelser och avtal är noll och intet värda längre Tacka Putin för det

Så nej dina fria fantasier om förhandlingar gäller inte längre . Ni måste först uppfylla de ni har !
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Gissar att man avfyrar mot en plats där det gör mest skada, mycket människor och är ju landets huvudstad.

Hur går förberedelserna för att ta emot vedergällningen? Är du personligen rädd?
Citera
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ha ha ha!!! Paasikivis attityd har hårdnat, han är en medgångsdebattör. Men kul ändå, har menar att "Ryssland har inte mycket mer att ge"...i kriget alltså.

Nu börjar man nästan underskatta Ryssland och det tror jag är farligt. Nej man måste istället blåsa upp Ryssland annars är det risk att man börjar minska på vapenleveranserna.

I Sverige skall gängen knäckas.

I Europa skall den ryska imperialismen knäckas.

Dessa mål får inte svikas.

Har du länk? Radio?
Citera
Avstängd
Citat:
Han vill ju döda zelensky, och att ukraina kapitulerar putin är nya hitler, men jag tror att putin kommer lyckas!! men till ett väldigt högt pris, ifall inte USA lyckas döda honom innan han fyller år vilket är om 72h lite drygt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Att utplåna en huvudstad med kärnvapen leder till WW3 så det tror jag faktiskt inte kommer hända. Kherson eller Kharkiv möjligtvis...
Citera
2022-10-04, 20:18
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Problemet är antal raketer. USA hade väl 10k missiler att avvara och Ukraina har använt minst 3-4k redan. Fabriken har ökat produktionen men det är inte speciellt troligt att de kommer få ihop 5k till i år.

Någon som jobbar med sådant borde kunna berätta hur det ser ut.

Svenska fabriker borde gå dygnet runt, om vi nu producerar något intressant här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in