2022-10-04, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaptenVit
Vi båda är lite missförstådda tror jag. Axelsson sköt aldrig någon.

Det var Jackie Arklöv (släkt med Jackie Chan för övrigt) som sköt poliserna.
Vet mycket väl vad som hände på platsen, Axelson sköt för övrigt i Karlström i bakhuvudet innan han själv blev skjuten i buken/bröstet.
Arlöv avslutade sedan med ett skott i pannan.

Arklöv släkt med Jackie Chan? Utveckla gärna 😵
Citera
2022-10-04, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Men ärligt..
Denna killen var väl den som gjorde minst?
Han sköt inte någon polis eller?
I skött växlingen träffar han Robert Karlström i bakhuvudet som singlar med bakom polisbilen, Arklöv avslutar sedan det hela med ett pannskott.
Citera
2022-10-04, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HelgeBuk
Nu finns det visserligen saker som talar för att AA inte var speciellt drivande i just morden, plus att det finns en möjlighet att han har förändrats under de 24 år som har passerat sedan 1998. Det är inte så ovanligt faktiskt. Kanske t.o.m. du själv har utvecklats lite sen 98?

Jovars! Har haft en helt OK utveckling. Inte ens 1998 tänkte jag tanken att ett bankrån skulle lösa mina problem. Ej heller att skjuta mig fri från debaclet. Jag vände mig till CSN istället, redan där och då. Om han nu var en sån hedersknyffel, varför försökte han inte hejda sin drivande kompis då?
Citera
2022-10-04, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brunnsang
2.3 liters med turbo (ganska ovanligt på den tiden) samt att den var lätt att stjäla. Vanlig rånarbil på den gamla goda tiden

Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Jo dessutom ytterst lättsnod och tjuvkopplad! En skruvmejsel löser allt och lite till!

Där ser man, tänkte väl att det inte kunde vara en slump med så många SAAB 9000!
Citera
2022-10-04, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
Fortfarande bara 20 års fängelse för polismord. Det är alldeles för kort. Ok, efter 60 år började diskutera frigivning, bara efter 20 år. Alldeles för kort tid
Jo, det är lågt. Men mördade alltså Andreas en polis med sina egna händer? Eller var han med när det hände?
Citera
2022-10-04, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FreshReset
Det här är faktiskt första gången jag får ens får kännedom om vem Andreas Axelsson ens är. Visste inte att han hade några kopplingar till Malexander fallet. Trodde det endast var två personer ;o

Det säger dock mer om dig. Finns inte en själ i Sverige som inte vet att de var 3 den dagen och kopplar det namnet till Malexander.
Citera
2022-10-04, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Challenger1996
Vet mycket väl vad som hände på platsen, Axelson sköt för övrigt i Karlström i bakhuvudet innan han själv blev skjuten i buken/bröstet.
Arlöv avslutade sedan med ett skott i pannan.

Arklöv släkt med Jackie Chan? Utveckla gärna 😵

Citat:
I skött växlingen träffar han Robert Karlström i bakhuvudet som singlar med bakom polisbilen, Arklöv avslutar sedan det hela med ett pannskott.

Nja, sanning med modifikation och en bedömningsfråga. Det stämmer att Karlström blev träffad av en pistol som Axelsson setts hålla tidigare inne på banken. Om han höll den vid "the shoot-out" eller om han blev träffad först och en av de andra plockade upp den efter att ha fått slut på ammunition eller liknande har aldrig fastslagits.
Citera
2022-10-04, 12:16
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Där ser man, tänkte väl att det inte kunde vara en slump med så många SAAB 9000!

Nä nog bättre om de kört heltnutan nyckel!
Citera
2022-10-04, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grontarskont
Nä nog bättre om de kört heltnutan nyckel!

Nu hänger jag inte med?
Citera
2022-10-04, 12:20
Medlem
Citat:
Åfan, trodde han var bara den där unga killen som följde med och inte gjorde något speciellt.
Aja han fick ett saftigt straff och har definitivt fått lida..
Tycker dock livstid ska vara livstid.. Men men..
Citera
2022-10-04, 12:22
Medlem
Grontarskonts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillClintonsCigarr
Nu hänger jag inte med?

Blir mer skador i bilen med mejsel än nyckel! Bättre att man inte behövde någon nyckel alls!

Hade själv en 9000 turbo som gick som en skållad råtta. Allt var kul till turbon gick! Typ skroten nästa!
Citera
2022-10-04, 12:22
Medlem
Tänk att Somaliern som mördade polisen Andreas Danman är ute om något år..
Det måste svida något enormt för poliskåren? Hade inte blivit ledsen om han "råkades" skjutas när han visiterades och "drog kniv"..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in