2022-10-03, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Så han skrev Tweetet när han satt på dass m.a.o.

Nu tog jag ju inte ställning till hans tweet, men endiplomatisk lösning hoppas väl alla på? Ryssland kommer inte få som de vill och Ukraina får förmodligen inte 100% som dom vill.
Citera
Medlem
leckerleles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Ryssland har haft fria val. Ryssar har rätt att rösta på vem man vill. Man har även rätt att uttrycka sina åsikter så länge man inte sprider uppenbara lögner (t.ex. kalla den speciella militära operationen för ett krig).

Om jag hade börjat läsa högt ur min kamp framför riksdagen hade jag nog blivit omhändertagen av polisne med. gör det sverige till en diktatur?

Menar du på fullaste allvar att det fortfarande är en SMO? VARFÖR, kallar man då till ''delvis'' mobilisering? VARFÖR, klara inte ''Yrkesarmén'' av den såkallade SMO? VARFÖR, hotar man ständigt och jämt med kärnvapen? Snälla svara på dessa.

Tror f.ö att Mein kampf inte har något i en riksdag att göra, inte du heller, därför hade du nog blivit tvungen och lämna, jävla tönt.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Blir ju konstigt att jämföra med Sovjetunionen som inte längre finns och dessutom var en kommunistiskt diktatur jämfört med dagens Ryssland som är en demokratisk republik.

Kan vara snarare än 90% röstare för att få bort kommunismen. Dessutom fanns inte alternativet att lämna sovjetunionen men bli en del av den Ryska federationen.

Klart de går jämföra med Sovjet, precis som Ryssland försvarar sin plats i säkerhetsrådet som sin fast det är Sovjet som innehar den.
Citera
2022-10-03, 23:53
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
Grabbar och kvinnor, barn och slynor lyssna.

Man måste skapa fred mellan ryssland och ukraina.
Hur än mycket man hatar ryssland så är det ukraina som har gjort fel här.

Saken är den att: Antigen gör man fred eller så blir det WW3 och du går in och krigar.
Jag tror inte någon här inne vill kriga för ukraina, det är en korrupt land med många problem och deras folk är nazister, inte alla men de flesta är det.

Hallå slyna! Ukraina har gjort fel genom att försvara sig? Okej
Citera
2022-10-03, 23:54
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Nu tog jag ju inte ställning till hans tweet, men endiplomatisk lösning hoppas väl alla på? Ryssland kommer inte få som de vill och Ukraina får förmodligen inte 100% som dom vill.

Nej alla vill vinna. För Ukraina betyder en seger att Ryssland blir skadeståndsskyldigt.
Citera
2022-10-03, 23:56
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Kommentar:
Jag har redan frågat HepCat om detta flera gånger, och frånvaron av svar gör det uppenbart att han inte har en aning om hur det ligger till med ukrainska förluster vs. ryska. Och hur skulle han kunna veta det?

Det vi vet är att det finns visuellt bekräftade ryska förluster i form av >1200 stridsvagnar och flera tusen andra pansarfordon. Det är såvitt jag förstår fler än vad Ukraina hade då kriget startade, så de ryska förlusterna på detta område är med all säkerhet större. Vad gäller manskap är det svårare, och vi får nog invänta forskning år eller decennier efter krigets slut, precis som i fallet med alla andra krig.

Sedan mobiliserade Ukraina för flera månader sedan och har inga som helst problem att fylla luckorna efter ett par 10 000 förluster. Allt, inklusive den ryska propagandan* (!), talar för att Ukraina kommer att ha ett numerärt övertag även om Ryssland får ut 300’ i fält. Med dessas obefintliga träning har jag mycket svårt att tro att Ryssland kan gå till ny offensiv under 2022 och erövra de regioner Putin utlovat.

—————
*) vi hör regelmässigt i rysk stats-tv att Ukrainarna är 3-5 ggr fler vid fronten. Om ryssarna är 100-150’ så betyder det att Ukraina har upp till 750’ man.

RyZZland förlorar 500 man per dygn just nu. Oerhörda förluster! Givet detta så blir ukrainarna fler hela tiden.
Citera
2022-10-03, 23:57
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Auric
Republik? Ja!
Demokratisk? Med tvekan ja före 24/2, därefter är svaret glasklart NEJ!

Nejru, Ryssland har aldrig varit demokratiskt. Gorbachov försökte införa demokrati och det var så läskigt för ryssarna att de hellre ville ha KGBs raka hårda hand som dikterade deras liv.
Citera
2022-10-03, 23:57
Medlem
schipperke77s avatar
Mobilfilmer fångar stämningen bland de inbussade på Putins annekterings-fest, jämfört med hur det presenterades på TV med tillagda jubel.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1577040673957900290

Det här är helt uppenbart ett folk som inte är ett dugg intresserade av att slåss. Tyvärr inte mot Putin heller ännu men det kan ju komma att ändras.
Citera
2022-10-03, 23:58
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Det är Ryssland som försvarar befolkningen i Donbass, den som blivit attackerad av Ukraina under 8 år nu, påhejat av USA för att provocera Ryssland och få en ursäkt till att införa sanktioner. Jag antar att din nyhetssändning inte nämnde det.

Nej min gosse, det var Ryssland som startade kriget i Donbass också, 2014. Detta är Rysslands ansvar hur du än vrider och vänder på det.

Pratar ni inte om sånt i er kultur?
Citera
2022-10-03, 23:59
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JymdKjam
RyZZland förlorar 500 man per dygn just nu. Oerhörda förluster! Givet detta så blir ukrainarna fler hela tiden.

Bra, det är 500 man färre om dagen som vi behöver kriga mot i framtiden.
Citera
2022-10-04, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av schipperke77
Mobilfilmer fångar stämningen bland de inbussade på Putins annekterings-fest, jämfört med hur det presenterades på TV med tillagda jubel.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1577040673957900290

Det här är helt uppenbart ett folk som inte är ett dugg intresserade av att slåss. Tyvärr inte mot Putin heller ännu men det kan ju komma att ändras.

Dom är väl sjukt trötta på sån skit vid det här laget.
Citera
2022-10-04, 00:02
Medlem
platyzmas avatar
Är det vara trollerier som vanligt eller har Ryssarna faktiskt träffat något viktigt för elförsörjningen i Kharhiv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in