2022-09-27, 04:51
Medlem
KringExs avatar
H*n har ätit 6-7 st Imovane 7,5 mg och pratar osammanhängande, vet inte om det är dag eller natt ens.
Skulle man kunne ge h*n Zyprexa?
Citera
2022-09-27, 04:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
H*n har ätit 6-7 st Imovane 7,5 mg och pratar osammanhängande, vet inte om det är dag eller natt ens.

Släng ner henne i sängen.
Citera
2022-09-27, 06:35
Medlem
imovane / Zopiklon gör ens hjärna till mos om man inte lägger sig och sover på dem. inget farligt att ta flertal. men ''H*n'' kommer må bra efter lite sömn, men lär ju inte ha något minne alls av vad som har hänt.
Citera
2022-09-27, 14:29
Medlem
Ja, lägger man sig inte är det där som att be om problem på ett eller annat sätt, få personen i säng! Enkelt att hallucinera på z-analoger och med de där mängderna blir det nog en skev världsbild.

Ingen aning om du ska proppa i något annat i personen - det får andra svara på. Men sömn är det som behövs och som någon skrev, det kommer bara vara en stor minneslucka den här tiden
Citera
2022-10-03, 19:58
Medlem
wherethemethiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx

Olanzapin skulle visst kunna funka! Jag tog 9 imovane en gång för kunde inte sova men jag fick udda hallisar och blev nojjig och hörde ljud. Minns inte hur jag somnade, men olanzapin (Zyprexa) blir man trött av.
Och någon benso, det hade varit det bästa tror jag
Citera
2022-10-08, 20:10
Medlem
Mrallknowings avatar
Det är inget farligt du behöver inte tvinga henne sova eller ge henne zyprexa.
Citera
2022-10-08, 20:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wherethemethis
Olanzapin skulle visst kunna funka! Jag tog 9 imovane en gång för kunde inte sova men jag fick udda hallisar och blev nojjig och hörde ljud. Minns inte hur jag somnade, men olanzapin (Zyprexa) blir man trött av.
Och någon benso, det hade varit det bästa tror jag

Zyprexa ger kraftiga utsättningsbesvär om man ätit dem en tid, men vid ett engångstillfälle, absolut kan det funka.
Det är beroendeakutens favoritpreparat numera efter Haldol.
Citera
2022-12-24, 06:10
Medlem
KringExs avatar
Kan uppdatera er att h*n hade ätit betydligt mer benso än jag trodde; över 10 stycken Imovane 10 mg + ca 5-6 mg Alprazolam. Så nu fattar jag ju varför h*ns hjärna var som potatismos. Jag gav h*n antipsykotiskt, Zyprexa, eftersom att h*n betedde sig väldigt psykotiskt.
Det fungerade iaf bra och eftre 8 timmars sömn så var allt normalt igen
Citera
2022-12-27, 14:24
Avslutad
Märkligt de där med Imovane. Folk får sådana kraftiga beteende ändringar. Själv så tappar jag minnet efter 6st+, vaknar upp och har lagat gammal elektronik eller fixat klart något annat projekt som blivit liggandes. Blir otroligt produktiv och duktig på att felsöka datorer.. Ska nog hämta ut ett nytt recept snart, har en del prylar som behöver lagas ^^.

Ont. skönt att de gick bra för din vän. h*n kanske ska låta bli immisar i framtiden om detta är vad som händer.
Citera
2022-12-28, 23:49
Medlem
hjertgrens avatar
En överdos av bensodiazepiner brukar oftast inte ge några "bestående" skador. Det vill säga så länge inte hypoxiska perioder förekommer.

Jag rekommenderar att du håller koll på symtom såsom; Yrsel, dåsighet, ataxi, dysartri, mydriasis, muskelsvaghet, bradykardi, somnolens/medvetslöshet. Då i värsta fall kan hända att din bekanta hamnar i koma.

Ett tips för framtida inlägg inom drogakuten är att du bidrar med vikt, samt tidigare historik med drogerna personen har i fråga.

Lycka till! Och droga med säkerhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in