2022-10-03, 19:47
Medlem
Benyameans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Gemensamt och i samförstånd dödades 2 poliser = livstid. Poliserna är döda, deras barn utan pappor medans mördarna lever vidare.
Det där är ju bara juridiskt lingo.
Rånet var i samförstånd, absolut men hur vet du att Jackie Arklöf hade Andreas Axelssons samtycke att mörda poliserna?
Domen blev ju som den blev för att inte ge upphov till moralpanik, det förstår ju vem som helst. Det är lite sjukt att kunna bli vara dömd dubbelmördare utan att ha tagit livet av någon.
Citera
2022-10-03, 19:49
Medlem
AfroCondomFactorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PistolPartiet
Hellre en svensk polismördare än hundra våldtäktsnegrer på gatorna.
Jag gör gärna byten rakt av - hundra kriminella babbar in, en svensk ut.
Förvisso, men jag tycker det är slappt och olämpligt att släppa ut en ex nazist och polismördare oavsett.
Citera
2022-10-03, 19:49
Medlem
cerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Gemensamt och i samförstånd dödades 2 poliser = livstid. Poliserna är döda, deras barn utan pappor medans mördarna lever vidare.
Ja men han har suttit av en livstid nu, är det inte rätt att han släpps då?

Vad tycker du om 17-åringen som fick åtta års fängelse för mordet på polismannen Andreas Danman?
Han sitter av två tredjedelar av straffet också. Du kanske tycker det är rättvis för att killen är "ett litet barn på 17 år".

Tänk dig att folk som inte ens kommer från Sverige slipper utvisning om de har mördat folk.
Andreas Axelsson förtjänade livstidsstraff. 20-30 år är ju rätt om han sköter sig.
Det var livstids fängelse under den tiden, nu är straffen betydligt mildare i piss Sverige.
Citera
2022-10-03, 19:52
Medlem
distraktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Men vadå var det alltså Andreas Axelsson som avrättade båda polismännen?
Vad jag hörde låg han skottskadad i baksätet..

Enligt media och alla upprörda här i tråden så låter det som att han ensam avrättade båda polismännen.

Det finns gruppvåldtäksmän, pedofiler etc som inte ens blir utvisade och får fängelsestraff på 2-3 år.
Här har vi en jävel som suttit i 20 år efter ett rån som gick snett och 2 poliser som blev avrättade och alla här gråter för att han är släppt nu.
Tänk på att killen som sköt ihjäl senaste polisen är släppt om 4-6 år!

Var det han som enskilt mördade polismännen? Ja eller nej?
Det är väl bevisat att Jackie Arklöv stod för avrättningarna.
Citera
2022-10-03, 19:54
Medlem
BrotherXIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PalmeKiller
VARNING! DINA BARN KAN VARA I FARA! SAMHÄLLET VILL SLÄPPA UT LIVSFARLIG MÖRDARMASKIN INGEN!

Mördamaskinen Andreas Axelsson släppts ut i förrtid pga ett allt fö liberalt straffsystem. I andra länderr låter man polismördare få sitta livet ut, i Sverige dalta sönder brottslingar och släpper ut dem förrtid. För ett tag sedan släppet man ut Stureplans mördaren ifråm 1994, han fick inte heller livstid. Skall vi ha ett samhälle där man dalta sönder brottslingar och förhärdade mördarmaskiner på det här sättet?

Andreas Axelsson, en av de tre som dömdes för morden i Malexander 1999, har släppts ur fängelset. Något som Corren var först att berätta. Axelsson, Tony Olsson och Jackie Arklöv dömdes 2000 till livstids fängelse. För två år sedan fick Axelsson sitt straff omvandlat till 35 års fängelse.

– Jag blir påmind om det här nästan varje dag bland annat genom massmedia. Det händer saker som berör mig och som jag tycker illa om, säger Astrid Gladh.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/ost/en-av-malexandermordarna-slappt-ur-fangelse
Han är bankrånare och inte mördare.

Inte för att jag tycker att vi ska ha fd bankrånare springande på gatorna heller.

Vad mig anbelangar kan vi ha två straff. Livstid för mindre förseelser och dödsstraff för mer allvarliga.
Citat:
Ursprungligen postat av angelvs.vltionis
Är namnet Andreas förknippat med psykopat eller sociopat hos störda individer?
Nej. Kallas för ”bekräftelsebias” och sitter i ditt huvud och inte i statistiken.
Citera
2022-10-03, 19:55
Medlem
Självklart sonar man aldrig ett polismord, i dessa fall rena avrättningar.

Otroligt sorgligt att "förvaring" inte finns i straffskalan, som i Norge. Polismännens anhöriga fick verkligt livstidsstraff. Finns ingen som helst anledning att AA eller någon av de andra två polismördarna någonsin borde kunna njuta den frihet de döda polismännen aldrig får uppleva igen.

Bäst vore förstås om AA och de andra två polismördarna hade avrättats efter rättegången.
Citera
2022-10-03, 20:08
Medlem
Han har sonat sitt brott och mer därtill, vad Jackie fick för krigsskadat psykbryt medans han låg skottskadad i bilen kan han inte styra. Och ändå jävla rakryggat att inte byta namn eller ta nåt nytt efternamn som liknande lirare gör stup i kvarten.
Citera
2022-10-03, 20:11
Medlem
siljaeuropa94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cern
Tänk att han kommer ut till ett Sverige där över 50 pers skjuts till döds årligen och en polismördare inte ens är 20 år gammal.

Man kan tycka att Sverige borde ha förändrats till det bättre efter morden i Malexander.
Fast Reinfeld slog ju fast 2015,efter den stora flyktningvågen, att Sverige aldrig varit tryggare.
Så vi kanske är tryggare fast vi vet bara inte om det?
Citera
2022-10-03, 20:13
Medlem
PistolPartiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AfroCondomFactory
Förvisso, men jag tycker det är slappt och olämpligt att släppa ut en ex nazist och polismördare oavsett.

Det hade jag kanske också tyckt för 20 år sen (det om polismördare), men sen polisen blev HBTQI-certifierad och började gå i Pridetåget och är mer angelägna att jaga svenska åldringar som skrivit "hat och hot" på nätet än att göra något åt blattarnas maffiaverksamhet och våldtäktsligor har jag inget till övers för dem. De är landsförrädare och lika delaktiga i det judeinitierade förfallet av vårt land som politikerna.
Till råga på allt, så under pandemin misshandlade polisen laglydiga svenskar som utnyttjade sin gudagivna rätt att vistas ute fritt i samhället.
Jag har ingen som helst sympati för döda snutar.
Citera
2022-10-03, 20:34
Moderator
Chantres avatar
Utgången rubrik: Andreas Axelsson, polismorden i Malexander

Ny rubrik: Andreas Axelsson, polismorden i Malexander, nu frigiven i sep-22

/Mod
Citera
2022-10-03, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frökentrevlig
Jag såg i ett inlägg längre bak att han sitter på Halls psykavdelning. Han har ju tidigare suttit på normalavdelning. Någon som vet varför han har fått byta.
Välkommen ut
Citera
2022-10-03, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av wowe
Ska bli intressant och se vart han bosätter sig.
Varför det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in