2022-08-10, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Organic2012
Enligt bekanta till familjen så höggs hon helt oprovocerat med närmare tio hugg i ryggen.
Alla är väldigt chockade, det har aldrig någonsin funnits tillstymmelse till våld, varken fysiskt eller psykiskt.

Många närstående blir chockade när såna här saker kommer fram. Många som är benägna att ta till våld, såväl fysiskt som psykiskt är också väldigt benägna och måna om att hålla det dolt. Tyvärr blir även offren experter på att dölja det.

Jag talar av egen erfarenhet plus har åratal av arbete med människor som utsatts och utsätts för våld i nära relation. Inte sällan är våldet dolt för alla utanför de fyra väggarna. Många, många mammor/pappor/bröder/systrar/bästa kompisar har väldigt väldigt svårt att ta till sig sanningen kring sånt här, just för att det verkar just så osannolikt. Inte sällan hamnar de i chock och i totalt oförstånd. "Han kan omöjligt ha slagit henne." "Hon är inte en sån som accepterar våld." "Han har alltid varit så snäll och trevlig." "Det har aldrig hänt förr" o s v.
Citera
2022-08-10, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasan9000
Många närstående blir chockade när såna här saker kommer fram. Många som är benägna att ta till våld, såväl fysiskt som psykiskt är också väldigt benägna och måna om att hålla det dolt. Tyvärr blir även offren experter på att dölja det.

Jag talar av egen erfarenhet plus har åratal av arbete med människor som utsatts och utsätts för våld i nära relation. Inte sällan är våldet dolt för alla utanför de fyra väggarna. Många, många mammor/pappor/bröder/systrar/bästa kompisar har väldigt väldigt svårt att ta till sig sanningen kring sånt här, just för att det verkar just så osannolikt. Inte sällan hamnar de i chock och i totalt oförstånd. "Han kan omöjligt ha slagit henne." "Hon är inte en sån som accepterar våld." "Han har alltid varit så snäll och trevlig." "Det har aldrig hänt förr" o s v.
Så är det, men har fått till mig, att i detta fall har det inte förekommit våld. Det är vad jag hört i.a.f.

Kan ju inte veta säkert, men det ät vad som sägs.

Pratade med tingsrätten idag och det skall väckas åtal senast den 7 september.
Citera
2022-08-11, 07:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trasan9000

Fast i detta fallet är det inte så.
Hon har nu själv berättat för sina närmaste kollegor (och sagt att det var ok om de berättade). Han var deltidssjukskriven och mådde mycket dåligt, något hände och han angrep henne utan någon som helst förvarning, och har aldrig varit i närheten av att göra något sånt förut.
Hon är sjukskriven ett tag men planerar att återgå till jobbet så småningom.
Citera
2022-08-11, 09:50
Medlem
MrClark13s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jakb
Ja, kom igen tråden. Hörde att hon kommit hem i.a.f.

Vilar upp sig hos närstående.

Hej igen,
Jag är Åbytorpare och har fått veta en hel del om vad som har hänt med E**** , T**** och barnen. Efter att jag blivit avstängning från Flashback under en tid så väljer jag att inte kommentera eller informera mer om detta. Eftersom tråden har blivit så tyst kanske beror på att fler har blivit avstängda?

Ni andra, fortsätt gärna dela om vad som händer i vårt lilla samhälle. Det finns så mycket oro i Åbytorp över det som har hänt. Misshandel mot kvinnor och barn är bara sorgligt och söndrar så många familjer. Var rädda om er. ❤️
Citera
2022-09-12, 11:37
Medlem
Ingen som vet något mer?
Citera
2022-09-20, 08:26
Medlem
Någon som vet hur det blev med åtal, rättegång?
Citera
2022-09-23, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adnaman
Någon som vet hur det blev med åtal, rättegång?

Undrar samma sak, är väldigt tyst?
Sitter han häktad fortfarande och är de sagt något mer om han blir åtalad?
Citera
2022-09-24, 00:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stellz
Undrar samma sak, är väldigt tyst?
Sitter han häktad fortfarande och är de sagt något mer om han blir åtalad?

Han är fortfarande häktad och åtalstiden går ut 4/10 kl 11.

Häktningsprotokoll

https://anonfiles.com/b4k73394yb/_rebro_TR_B_4288-22_Aktbil_30_BESLUT_-_Tobias_Bj_rk_fortsat_pdf

https://easyupload.io/jp3ybk

.
Citera
2022-09-26, 05:37
Medlem
Stackars familj som aldrig får komma till avslut, förstår inte varför åtalet bara flyttas fram hela tiden.
Citera
2022-09-26, 11:43
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alwaysbenice
Stackars familj som aldrig får komma till avslut, förstår inte varför åtalet bara flyttas fram hela tiden.
Det tar tid att göra förundersökningar.
Brukar alltid ta minst 6 månader.
Bättre med en diger utredning så åtalet håller och det blir fällda för anhöriga.
Citera
2022-10-03, 17:22
Medlem
C.H.Ts avatar
Idag kom åtalet.
Citera
2022-10-03, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C.H.T
Idag kom åtalet.

Här står lite mer i länken från SVT

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/orebro/atalas-for-grovt-barnfridsbrott-knivhogg-mamma-infor-barnen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in