2022-10-02, 23:06
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Kan se Pep lämna Abu Dhabi City för ett toppjobb inom landslagsfotboll, som förbundskapten för Brasilien tex.

Kommer nog dröja då han tidigare sagt att han vill ta ledigt från fotbollen efter han slutar med klubblag.
Citera
2022-10-03, 00:24
Medlem
Drickbacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Brighton har växt till ett lag som kan störa alla lag i ligan. Brighton kan säkert få en väldigt bra placering i år, om de inte drabbas av alltför många skador. Jag tror att Liverpool sakta men säkert kommer klättra i tabellen.
Brighton gjorde det bra och visar stark form men Liverpool gör 3-2 och har egentligen matchen i det skeendet men bjuder onödigt in vid några tillfällen och 3-3 målet sammanfattar nog Liverpool i detta nu, virrigt.
Självklart kunde runnit iväg till 0-3/4 innan Liverpool lyckades rätta upp kantringen, pust.
Himla tur att Alisson är sista utpost.
Citera
2022-10-03, 02:52
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Lol. Men ärligt talat, så tror jag inte att det skiljer mkt mellan Arsenal och Man City.

Bredden är skillnaden.
Citera
2022-10-03, 03:06
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Bredden är skillnaden.
Bredden, startelvan, stjärnglansen, tränaren, vinnarmentaliteten...
Citera
2022-10-03, 03:07
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Lol. Men ärligt talat, så tror jag inte att det skiljer mkt mellan Arsenal och Man City.
Är som två olika världar.. City sålde två bänkspelare till Arsenal som direkt blir stjärnor.

Hur många av Arsenals spelare tar en start plats i City och vice versa?
Citera
2022-10-03, 03:38
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Har du rökt gräs?

Jag skrev klart och tydligt att hatet mot Sp*rs har eskalerat sedan 2016. Om nu rivaliteter blir till verklighet pga titlar så skulle Man City vara klubben vi hatar mest. Leeds United är ett större hatobjekt än City.

Du verkar inte riktigt ha koll på hur rivaliteter uppstår i fotbollen.
Okej. Vad har Liverpool gjort som gör att dom förtjänar ditt hat?

Varför skulle City vara klubben ni hatar mest om man kolla titlar? Liverpool och United har fler.

Lär dig älska istället för att hata så kommer du må bättre och inse att det är skillnad på hat och avundsjuka.
Citera
2022-10-03, 06:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Bredden är skillnaden.
Oljearaberna har en fördel när det gäller bredd i truppen, samt på tränarsidan.
Citat:
Ursprungligen postat av Free12
Är som två olika världar.. City sålde två bänkspelare till Arsenal som direkt blir stjärnor.

Det enda som är som två olika världar mellan Man Clty & Arsenal, atm, är att de badar fritt i flera hundratals miljarder av oljepengar - det gör uppenbarligen inte vi. Annars så är det svårt att se några skillnader i kvalité mellan oss och de just nu.

Så du hävdar alltså att Gabriel Jesus var bänkspelare i Abu Dhabi City..?
Senast redigerad av Generalandersson 2022-10-03 kl. 06:24.
Citera
2022-10-03, 06:43
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Oljearaberna har en fördel när det gäller bredd i truppen, samt på tränarsidan.

Det enda som är som två olika världar mellan Man Clty & Arsenal, atm, är att de badar fritt i flera hundratals miljarder av oljepengar - det gör uppenbarligen inte vi. Annars så är det svårt att se några skillnader i kvalité mellan oss och de just nu.

Så du hävdar alltså att Gabriel Jesus var bänkspelare i Abu Dhabi City..?
Och startelvan! Säg vilka Arsenalspelare som hade gått in i Citys startelva?

Det är skit enkelt att se skillnad på kvalité och tillfällig superform.
Arsenal imponerar och kommer klara en topp fyra för första gången på några år men sätt inte ribban för högt så du blir besviken över det. Det är framsteg för Arsenal.

Jag skulle inte kalla honom given startspelare.
Citera
2022-10-03, 06:54
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

I nuvarande form är det nog bara Saliba som skulle klämma sig in i en startelva hos City. Sjukt när jag tänker på det..

Edit: Kanske Ben White kan gå in istället för soppan Walker.
Citera
2022-10-03, 06:59
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
I nuvarande form är det nog bara Saliba som skulle klämma sig in i en startelva hos City. Sjukt när jag tänker på det..
Ja det är väl kanske han och kanske Saka istället för Grealish.City har väl cirka 20 spelare som direkt skulle ta en startplats i Arsenal.. Därav är det väldigt enkelt att se klasskillnaden.
Citera
2022-10-03, 07:04
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ja det är väl kanske han och kanske Saka istället för Grealish.City har väl cirka 20 spelare som direkt skulle ta en startplats i Arsenal.. Därav är det väldigt enkelt att se klasskillnaden.

Tänkte Saka på högerkanten och där tar han nog inte KDB. Men när jag tänker på det håller jag faktiskt Martinelli högre än Graelish också, åtminstone i den form Martinelli är just nu.

Graelish är väl inte given startspelare, vem brukar Pep alternera på vänstern?

Edit: tycker nog Martinelli går före såväl Graelish, Mahrez och Alvarez så han borde ha en startplats. Foden gjorde ju hattrick igår men jag har en negativ bias mot engelska spelare (överskattas av alla). Så Martinelli in i startelva också.
Senast redigerad av Beaver14 2022-10-03 kl. 07:06.
Citera
2022-10-03, 07:12
Medlem
Free12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Tänkte Saka på högerkanten och där tar han nog inte KDB. Men när jag tänker på det håller jag faktiskt Martinelli högre än Graelish också, åtminstone i den form Martinelli är just nu.

Graelish är väl inte given startspelare, vem brukar Pep alternera på vänstern?
KDB spelar väl ju längre ner. Jo men bara en av Saka eller Martinelli kan ju gå in där oavsett

Han börjar bli mer startspelare men annars är det väl Foden som byter kant och Silva spelar på högerkanten?

Hur som helst blir det jävligt svårt att få in mer än ett par Arsenalspelare i Citys elva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in