2022-10-02, 18:52
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Lage ryker alltså. Ska vissa att förlorande tränare imorgon mellan Leicester-Nottingham ryker också. Aldrig förstått det där med att sparka tränare direkt efter uppehåll. Var perfekt läge att göra det under och ge tränaren lite tid. Om nu tålamodet och förtroendet är så litet att sparkningen är en match bort ändå.

En tränare som nog inte kommer få sparken, trots att var favorit till det är Lampard. Blev väldigt tyst kring smutskastningen om honom. Bara 2 förluster. 11 plats. Och framförallt. Bara 7 insläppta. Vilket just nu är BÄST i hela Premier League. Och detta efter kritiken om att var just defensivt Lampard inte höll måttet taktiskt. Dock knäpptyst om detta.

Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
Det är bara att lyfta på hatten för Håland. Kommer han dominera världsfotbollen i 10 år nu eller kommer skador eller något annat sätta stopp?

Intressant att Virre går in istället för Magurie. Snyggt mål av Antony och bra straff, annars är det inte mycket att ta med sig. hade gärna sett ett rött kort och lite känslor vid typ 3-0, men men.
Maguire skadad. Annars hade han gått in 100%.
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
Ännu ett misslyckat försök till att måla upp mig som en plastsupporter grattis!

Historian om Greaves har jag hört flera gånger från Chelseafans särskilt en som varit med sen 60/70 talet. Mitt hat mot Sp*rs är knappast att hoppa på tåget, min främsta anledning till att hata loserklubben bortsett från att det sitter i mitt DNA är deras fans som trots evig titeltorka firar mediokra kryss och försäsongsturneringar som det vore en avgjord VM Final efter förlängning.

Sen kan vi lägga till att horungarna från Shite Hart Lane kastar skit på oss pga Abramovich när vi alla vet att det endast grundar sig på en sak avundsjuka. Inget Sp*rsfan kommer någonsin att få uppleva den framgång som jag fått göra med Chelsea helt enkelt.
Ge dig. Du sitter i en håla i Sverige och påstår att du har Spurshat i ditt DNA efter att du börjat hålla på Chelsea 2003 på grund av Drogba eller något. Du har förmodligen knappt satt din fot i London. Finns inget i ditt DNA.
Citera
2022-10-02, 18:53
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Fastest to 3 hat-tricks in PL history (number of appearances)

Erling Haaland: 8

Michael Owen: 48

Ruud van Nistelrooy: 59

Fernando Torres: 64

Andrew Cole: 65

Luis Suarez: 71
Citera
2022-10-02, 19:07
Medlem
EastClintfoods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Vem är Haaland?
Citera
2022-10-02, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerre88
Det är bara att lyfta på hatten för Håland. Kommer han dominera världsfotbollen i 10 år nu eller kommer skador eller något annat sätta stopp?

Intressant att Virre går in istället för Magurie. Snyggt mål av Antony och bra straff, annars är det inte mycket att ta med sig. hade gärna sett ett rött kort och lite känslor vid typ 3-0, men men.

En sådan här dag känns det mest som skador kan stoppa honom..

Lindelöf måste väl vara given före Maguire?

Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos

Svårslaget rekord
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-10-02 kl. 19:23.
Citera
2022-10-02, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Maguire skadad. Annars hade han gått in 100%.

Där ser man. Aja, det är väl inte city borta man ska ta poängen så att säga, även om matchen var en pina. Hoppas på lite omstuvningar i laget nu och nya tag framöver. Når "vi" CL är jag nöjd.

På tal om Arsenal förstår jag att deras fans vädrar morgonluft. Kommer de vinna? Nej jag tror City kommer "jogga" hem serien. Kommer de komma topp 2? Kanske. Men det känns lite tidigt att ta ut det, även om de börjat bra. Säsongen är lång och det är en jäkligt komprimerad säsong.
Citera
2022-10-02, 19:16
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Ge dig. Du sitter i en håla i Sverige och påstår att du har Spurshat i ditt DNA efter att du börjat hålla på Chelsea 2003 på grund av Drogba eller något. Du har förmodligen knappt satt din fot i London. Finns inget i ditt DNA.

Du lider nog minsann av ett begåvningshandikapp när du drog den slutsatsen.

Jag har faktiskt besökt Stamford Bridge när Chelsea mötte Sp*rs. Glädjen när vi i vanlig ordning förnedrat asen på vår hemmaborg går knappt att beskriva. Uppladdningen på puben innan avspark var bland det sjukaste jag upplevt.

Tyvärr tas det hutpriser på biljetter och Chelsea är inget undantag så detta är hittills mitt enda besök men det kommer fler tillfällen i framtiden.

Tog även en sväng i Chelseas museum och var med på en guidad rundtur inne i Arenan. Man kan säga att jag maxade denna resa till fullo.
Citera
2022-10-02, 19:17
Medlem
Jag ser fram mot matcher där City ska möta Liverpool, Arsenal, Chelsea, Tottenham. Intressant att se om något av topplagen kan besegra City.
Citera
2022-10-02, 19:19
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag ser fram mot matcher där City ska möta Liverpool, Arsenal, Chelsea, Tottenham. Intressant att se om något av topplagen kan besegra City.

Kommer man våga kolla på VVD och Trent mot City?
Citera
2022-10-02, 19:19
Medlem
Pep har bara kontrakt säsongen ut. Kommer han skriva på nytt? Hur tror ni det går för Man City och Håland om han inte gör det?
Citera
2022-10-02, 19:20
Moderator
zanteras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot

Om City kan tappa mot Villa och Newcastle så borde ju något av topplagen kunna slå City.
Citera
2022-10-02, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Kommer man våga kolla på VVD och Trent mot City?
Liverpool kan nog göra en bra match och kanske vinna mot City.
Citera
2022-10-02, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zantera
Om City kan tappa mot Villa och Newcastle så borde ju något av topplagen kunna slå City.
Jo, så är det. Hur bra ett lag än är så blir det poängtapp då och då.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in