Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Jag är bättre på att räkna än dig då - för så särskilt många oskyldiga har inte hamnat i skottlinjen.
Självklart vet de vilket mål de har. Försöker du dumförklara hela bunten...
Om jag försöker dumförklara hela bundet?
Det är ju inte några CIA agenter eller special forces här utan oftast tramadolberoende tonåringar och yngre män, med låg impulskontroll.
Så här går det till, jag ska lära dig.
När någon vill ha död på en viss person, som i fallet med Einar. Då betalar antingen en person eller flera personer någon/några att avrätta personen. Oftast kan det vara flera aktörer som lägger en summa var, för att ingen ska behöva betala för mycket själv. I de här fallen så är den som skjuter offret oftast inte relaterad alls med offret, de har aldrig ens tittat på varandra. Utan istället används en goare som har någon form av relation med offret. Goaren får betalt. Mördaren får betalt. I de här fallen blir det aldrig fel eftersom de vet vem som ska dödas.
Men sedan finns det en annan kategori. Det är när det inte har lagts något pris på ett huvud. Det är oftast mer random skjutningar. Ett bra exempel på en sådan var den på Vår krog och bar i Göteborg där 2 pers dog, varav en var där för att titta på Champions League med sina vänner.
I sådana skjutningar minskar risken avsevärt att de ska skjuta rätt person. Här är mördarna oftast fler än 1, är är de oftast påtända samtidigt. Finns massvis med sådana fall. Jag kan nämna hur många som helst på rak arm.