2022-10-02, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Ditt lata helvete

Det råder inbördeskrig i Södertälje i den "organisation" som kallas Södertäljenätverket. Flera äldre och ledande herrar sitter inne sedan länge, på långa fängelsestraff. Detta är en konflikt mellan främst yngre individer och de äldre(som är ute och inte sitter inne). Det hela började med en större knarkaffär där en yngre individ gjorde affärer med andra än de etablerade i Södertäljenätverket.

Det i sig har resulterat i skjutningar. Och i det här fallet som tråden handlar om så har en man skjutits till döds, han är äldre. Det finns mycket som tyder på att de mördat fel person än den som var tänkt att mördas.

Skönt att ligga och klia sig på pungen medan andra gör jobbet åt en… tack!

Vad är det som tyder på att karln är oskyldig? Identitet på’n?
Citera
2022-10-02, 17:01
Medlem
Soterns avatar
Om det var en helt oskyldig man borde det stå mer i media. Tycker man.
Citera
2022-10-02, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh

Du får sluta runka och skaffa dig ett fruntimmer istället.

Det är uppgifter som bland annat cirkulerat i tråden och i media. Polisen hävdar att han inte är känd av polisen sedan tidigare, och då är han trots allt 40 år. I tråden skrivs det även att en viss Robin var det tänkta offret. Vem denne man är vet jag inte. Men det kanske framkommer med tiden. Oavsett vad så råder det fullskaligt inbördeskrig i Södertälje. Man kan helt enkelt säga att det är krig mellan två nätverk.
Citera
2022-10-02, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Om det var en helt oskyldig man borde det stå mer i media. Tycker man.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/ihj%C3%A4lskjutne-mannen-i-s%C3%B6dert%C3%A4lje-inte-k%C3%A4nd-av-polisen-sedan-tidigare/13792674?playlist=15045740-b71e-11eb-8ed7-99458ddb6777&offset=0

Här säger polisen lite. Det är en polis som uttalar sig i tv4.
Citera
2022-10-02, 17:05
Medlem
Nu har jag hittat brottsplatsen.
Märklig plats om man var och tankade kan jag konstatera.

Brottsplatsen är påvägen upp till Ronna, på höger sida på en gångväg.

Inte på eller vid macken och utanför skolområdet på andra sidan vägen.
Citera
2022-10-02, 17:07
Medlem
Livremmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cripplock
Nu har jag hittat brottsplatsen.
Märklig plats om man var och tankade kan jag konstatera.

Brottsplatsen är påvägen upp till Ronna, på höger sida på en gångväg.

Inte på eller vid macken och utanför skolområdet på andra sidan vägen.

Bild tack?
Vem är denna R0bin förresten ? Var det han som skotten var ämnade för?
Citera
2022-10-02, 17:07
Medlem
Ronnaskolan har krismöte efter dödskjutningarna

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han sköts väl på skolan?
Därför att de brukar ha koll på vilka som de skall skjuta - samt säger inte straffregistret så mycket om vilka affärer han kan vara inblandad i eller vilka andra kopplingar han kan ha till olika personer.

Har också uppfatta det som han sköts på eller i närheten av Ronnaskolan. Men kan absolut ha fel.

”Polisen i Södertälje får nationell förstärkning med anledning av det dödliga våldet som skakat staden den senaste veckan. I stadsdelen Ronna där två dödsskjutningar skett i helgen hålls krismöte.”

https://svt.se/nyheter/lokalt/sodertalje/ronnaskolan-haller-stangt-for-undervisning-efter-dodsskjutningarna
Citera
2022-10-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bangladesh

Leta själv!
Citera
2022-10-02, 17:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han sköts väl på skolan?
Därför att de brukar ha koll på vilka som de skall skjuta - samt säger inte straffregistret så mycket om vilka affärer han kan vara inblandad i eller vilka andra kopplingar han kan ha till olika personer.

Nej de brukar inte ha koll på vilka de ska skjuta, på samma sätt som du inte brukar ha koll. De som utför själva dåden är ofta inte ens relaterade till den som skjuts. Det är därför det ofta finns informatörer eller "goare" som mer eller mindre pekar ut sen som ska mördas, offret. Oftast är det folk som står nära offret eller ingår i kretsen. Och om förövarna åker runt på mopeder samtidigt som det mörkt, så vet man att de inte använt sig av goare. De har gissat sig till offret och kanske också varit stressade över den höga polisnärvaron.
Citera
2022-10-02, 17:10
Medlem
I know the name of the one who got killed
Citera
2022-10-02, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cocavanilla
Du får sluta runka och skaffa dig ett fruntimmer istället.

Det är uppgifter som bland annat cirkulerat i tråden och i media. Polisen hävdar att han inte är känd av polisen sedan tidigare, och då är han trots allt 40 år. I tråden skrivs det även att en viss Robin var det tänkta offret. Vem denne man är vet jag inte. Men det kanske framkommer med tiden. Oavsett vad så råder det fullskaligt inbördeskrig i Södertälje. Man kan helt enkelt säga att det är krig mellan två nätverk.

Skulle känna mig bra jävla dum om jag var gangster och råkade döda ”fel” snubbe… Vilka jävla klantarslen.

Minns snubben som hette Limerius som blev mördad för några år sedan (tror det var i Malmö). Det var en jävla klantig gärningsman som faktiskt råkade skjuta fel snubbe. Så antar att det förekommer.

Det är nog bara att inse att vår importerade arbetskraft inte varit helt uppriktiga med sina CV’n med doktors- och ingenjörsexamen när de ankom till sitt nya land. För inte är man någon raketforskare om man är inblandad i dessa klavertramp.
Citera
2022-10-02, 17:12
Medlem
Man är inte säker på om mannen var måltavla eller ej.
Men visst skrivs det. Expressen har en stor artikel om detta där det nämns:
"Enligt Expressens uppgifter är polisens teori att mannen sköts av misstag."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in