2022-10-02, 10:24
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Fattar du inte att inget spelar roll? Ryssland kommer ta tillbaka det området igen. Ukraina har inte möjlighet att bibehålla de områdena, oavsett hur mycket vapen du skickar dit på bekostnad av svenskarnas välbefinnande. De har mycket begränsad manskap som dör och slits ut för varje dag. Du får spendera din tid på att sälja vapen till Turkiet och slicka Erdogans röv som Magdalena gör för att komma in i NATO istället.

Vilka ryssar ska tillbaka dessa områden? Alla unga, starka och smarta ryssar har ju flytt landet. De som nu skeppas till kriget är alkoholiserade mongoler med tamponger i fickorna vars familjer fått ett får som betalning.
Citera
2022-10-02, 10:24
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Nej, men den bluffen skall vi ju inte gå på. Just för att undvika det prejudikatet.

De skall besegras, men måste få vettiga villkor för sin vidare existens.

Det hade de redan innan de invaderade Ukraina

Så det vettiga nu är hur ska Ryssland kompensera Ukraina och när anländer de ansvariga till Haag .

Givetvis ska de avrustas och enbart tillåtas ha självförsvarsstyrkor under överinsikt av internationella samfundet .
Citera
2022-10-02, 10:26
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Det är propaganda att ryssar är onda. Det är vad demagoger lurar i folk så det ska kännas bättre när du betalar 20-50% mer för nödvändiga saker, och när elen stängs av nu till vintern.
Är det propaganda att de lönnmördar sina egna medborgare i andra länder? Är det propaganda att staten sponsrar dopinglabb? Är det propaganda att de mesta cyberkriminella kommer från Ryssland och Kina?
Citera
2022-10-02, 10:26
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ukraina har tagit tillbaka 0.00001% av vad Ryssland har tagit och man kallar det "humiliating military defeat". Jag har för mig att jag kollade för flera månader sedan att Ryssland hade 15% av landet. Alltså har det tagit en månad plus - för att erövra en liten by på 20 000.

Vilken åsna som helst fattar ju att om man kontrollerar 15% av ett land - så kan ju motståndaren mobilisera lite fler till x plats och vinna genom överläge. Detta har man lyckats gjort.

🙊

Ryssland kontrollerade ca 20% som mest, men på kort tid har det gått ner till 15%.
Citera
2022-10-02, 10:29
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Fattar du inte att inget spelar roll? Ryssland kommer ta tillbaka det området igen.

Trots att Ryssland inte erövrat någonting öht sen i maj när de hade taktiskt överläge?
Citera
2022-10-02, 10:29
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Man ska kanske inte tro allt för mycket på den bild av ryska armens sönderfall som vi matas med i väst. Redan i våras kunde man läsa att Ryssland bara hade resurser att fortsätta kriget ett par veckor till, men så vitt jag vet pågår det fortfarande.
Det som skrevs var väl att Ryssland inte hade resurser att fortsätta sin offensiv mer än ett antal veckor. Det verkar ha varit en mycket bra analys.
Citera
2022-10-02, 10:31
Medlem
Citat:
Ukraina har tagit tillbaka 0.00001% av vad Ryssland har tagit och man kallar det "humiliating military defeat". Jag har för mig att jag kollade för flera månader sedan att Ryssland hade 15% av landet. Alltså har det tagit en månad plus - för att erövra en liten by på 20 000.

Vilken åsna som helst fattar ju att om man kontrollerar 15% av ett land - så kan ju motståndaren mobilisera lite fler till x plats och vinna genom överläge. Detta har man lyckats gjort.

🙊

Har du bemödat dig med att kolla på en karta innan du vräker ut dig nonsens?

Ryssland har mer nu än innan Invasionen Japp. Så enligt dig är de framgångsrika fram till de har 0%.
Bra jobbat!
Citera
2022-10-02, 10:31
Medlem
Lite fler sjuka inkallningar:

I St. Petersburg fikk en kvinne innkalling adressert til sin onkel – som døde for ni år siden.

I Krasnodar i Sør-Russland fikk en 40 år gammel rullestolbruker beskjed om å møte til mobilisering.

I Vladimir-regionen, ikke langt fra Moskva, innkalte de en mann som ser lite eller ingenting uten briller, og som i tillegg er døv på det ene øret. Han ble fortalt at det ikke var noe «dødelig» i tilstanden hans.

Fra Vladimir-regionen meldes det også om en kvinnelig kardiolog med flere små barn mobilisert. Hun er nå i militær trening.

I Tsjeljabinsk-regionen i Sibir ble en mann med betennelse i bukspyttkjertelen, prostata, åreknuter og hemoroider innkalt. Og han er fortsatt i militæret, sier kona ifølge theins.ru.

I Primorje-området helt øst i Russland forteller Dozjd om en mann med dårlig syn – som plutselig fikk en annen kategori i vernepliktsboken og nå har blitt artillerist.

Fra Moskva fortelles det om en kar som er ansatt i forsvarsindustrien – men som likevel er innkalt til tjeneste.

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/P4or9b/aleksandr-ble-innkalt-som-soldat-doede-for-to-aar-siden

Jag reagera på den kvinnliga kardiologen som fick inkallelseorder.
Igår gick ju ryss svinen ut med att man mobiliserar inga kvinnor.
Men här ser vi att de gör dom visst.
Lögner är ryssarnas motto!!!
Citera
2022-10-02, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vilka ryssar ska tillbaka dessa områden? Alla unga, starka och smarta ryssar har ju flytt landet. De som nu skeppas till kriget är alkoholiserade mongoler med tamponger i fickorna vars familjer fått ett får som betalning.

Inom några månader kommer det eskalera och massivt mer utbildade Ryssar ska in. I ryska nyheter stod det igår också att kriget inte planeras att sluta och dom mobiliserade har inte fått något slutdatum på sin nuvarande tjänst. Dom nya värnpliktiga 1700st som normalt kallas in varje år militärtjänst flyttas fram till nov pga överbelastning.
Citera
2022-10-02, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Inom några månader kommer det eskalera och massivt mer utbildade Ryssar ska in. I ryska nyheter stod det igår också att kriget inte planeras att sluta och dom mobiliserade har inte fått något slutdatum på sin nuvarande tjänst. Dom nya värnpliktiga 1700st som normalt kallas in varje år militärtjänst flyttas fram till nov pga överbelastning.

Ja nog fan kommer det att eskalera alltid...
Citera
2022-10-02, 10:34
Medlem
Citat:

Jo, det är ju pinsamt för ryssland att förlora och dessutom inte ens kontrolera sitt "eget" territorium, de ska ju vara en "supermakt", eller åtminstonde en föredetta supermakt.

Citat:

🙊

Det pinsamma är ju det omvända, dvs hur kan rysslands bara förlora mark i ukraina och samtidigt stå still på andra fronter, nu förlorar de ju inte enbart terriorium som de inte kan hålla, utan även "ryskt" territorium enligt putin....
Citera
2022-10-02, 10:36
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Symboliken med att få ett får mot att skicka ett offerlamm till slakt är makalöst...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in