2022-10-01, 13:16
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Intressant också att en del här säger "vadå, Greggs förflutna och att han kanske har suttit på kåken spelar väl ingen roll - det är att han är initierad som betyder nåt!" medan samma personer drar upp gamla synder och surdegar när t ex Scott Ritter kommer på tal. "Vadååååå - honom kan man fan inte ta på allvar!"
Ansträngningarna att skjuta eller diskvalificera misshagliga budbärare är en ständig sport från Kievfansens sida.
Scott Ritters synder verkar vara värre. När man skadar en människa fysiskt/psykiskt är det illa.
Eller rysstroll/ryssförsvarare, ni är äckel av rang och ska inte prata om moral.

Hur som helst har Gregg kompenserat gamla synder med sin heroiska insats i Ukraina.
Det är aldrig för sent att göra rätt eller det goda. Gregg skulle jag gärna ta en öl med eller hjälpa, rädda livet på. Dig skulle jag inte göra något alls för.
Citera
2022-10-01, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Det gäller nu att fånga upp dom ryssar som flyr. Eller bara skjuta dom helt enkelt om dom inte visar vit flagg eller sträcker upp armarna i vädret.

Tiden för förhandlingar är förbi.

"Ni snackar----vi betalar"
Ja, för när det handlade om de besegrade Azov-rövarna i Mariupol så skulle dessa minsann ha fri lejd ut och ingen fick kröka ett hår på deras huvuden.... Det ropade Kiev-regeringen och enjga västmedier.
Citera
2022-10-01, 13:17
Medlem
Vi får hoppas den förre ryska statsministern har rätt i vad han förutspår ang Putin.

Citat:
Tidligere statsminister i Russland, Mikhail Kasianov, tror på store endringer i Russland om bare noen måneder.

Jeg tror ikke det er noen i kretsen til Putin som kan få ham til å gå av. Putin må selv komme til en slik forståelse. Jeg tror tre faktorer, som vokser samtidig, kan føre til at han bestemmer seg for å flykte, sier Kasianov.

De tre faktorene er følgende:

At den Ukrainske hæren vokser og får støtte fra USA og Storbritannia.

At Putin mister støtte blant vanlige russere etter at mobiliseringsordren har ført til økt sosial uro i landet.

At effekten av vestlige sanksjoner øker.

https://www.dagbladet.no/nyheter/kan-flykte/77318453
Citera
2022-10-01, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Scott Ritters synder verkar vara värre. När man skadar en människa fysiskt/psykiskt är det illa.
Eller rysstroll/ryssförsvarare, ni är äckel av rang och ska inte prata om moral.

Hur som helst har Gregg kompenserat gamla synder med sin heroiska insats i Ukraina.
Det är aldrig för sent att göra rätt eller det goda. Gregg skulle jag gärna ta en öl med eller hjälpa, rädda livet på. Dig skulle jag inte göra något alls för.
Saken är nog enklare än så: "I don't care if the guy's a crook - he's OUR crook!". Säger amerikaner och Kiev-fans.
Citera
Medlem
Citat:
Ja, för när det handlade om de besegrade Azov-rövarna i Mariupol så skulle dessa minsann ha fri lejd ut och ingen fick kröka ett hår på deras huvuden.... Det ropade Kiev-regeringen och enjga västmedier.

Men nu har Ryssland frikostigt frigett Azovs kommandots chef. Ingenting är omöjligt. Visa mig pengarna.
Citera
Medlem
Citat:
Jag hoppas de sänker ett amerikanskt hangarfartyg nån gång i vinter, då ska jag poppa popcorn,´. Jänkarna tror alltid att deras flotta är totalt osårbar och att alla skullle springa och gömma sig eller be om nåd när en amerikansk kryssare dyker upp.
Skall du poppa AMERIKANSKA pop-corn måhända???
Citera
2022-10-01, 13:20
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Ryssland satte tonen där.
Citera
2022-10-01, 13:21
Medlem
Att invasionen inte är bra för Ryssland som helhet kan nog de flesta skriva under på men vi ska nog inte glömma bort att vissa grupper i Ryssland kan tillskansa sig fördelar.

"Förstatligandet" av företag, resurser kommer nu kunna delas ut till folk som gynnar statsapparaten. På lägre nivå så kommer användande av mutor på lägre nivå att öka för att t.ex. kunna lämna landet. Såg ju bara hur man var 5km blev stoppad mot gränsen till Georgien för att "donera" några rubel till varje polis.

Pragmatism på extrem nivå och det är nog ej bra ens på en kort till medel tidshorisont för mottagarna.

Ändå extremt fascinerande att få uppleva händelser som dessa då vi som är tillräckligt gamla fick uppleva Kalla krigets upplösning.
Citera
2022-10-01, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men nu har Ryssland frikostigt frigett Azovs kommandots chef. Ingenting är omöjligt. Visa mig pengarna.
Kiev gjorde Mariupol till ett PR.krig, men militärt sett hade man förlorat staden långt innan det där stålverket föll.
Citera
2022-10-01, 13:24
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Saken är nog enklare än så: "I don't care if the guy's a crook - he's OUR crook!". Säger amerikaner och Kiev-fans.
Ja, jag kunde inte bry mig mindre om han är åtalad för en mindre åtalspunkt.
Du sitter och propagerar för en våldtäcktsarmé och dess terror de utövar, betydligt värre i mina ögon.

Kenneth är en hjälte som riskerar sitt eget liv för Ukrainas skull. Det är ädelt och hjältemodigt.
Citera
2022-10-01, 13:24
Medlem
Citat:
Kiev gjorde Mariupol till ett PR.krig, men militärt sett hade man förlorat staden långt innan det där stålverket föll.

Det har du givetvis rätt i men samtidigt uppehöll det trupper/resurser som hade tillskansat otrolig skada på andra delar av Ukraina. Skulle nog säga att både Ryssland och Ukraina använde det som ett PR-slag. Ryssland endast internt medan Ukraina lyckades få det till både en intern och extern angelägenhet.
Citera
2022-10-01, 13:26
Medlem
Citat:

Ryssland slösade också enorma resurser där och kan ha förlorat totalt. För Ukrainas del kanske man kunde ha använt trupperna bättre.

Den krigföring Ukraina har nu är mycket mer rörlig. Man rör runt rejält som du har sett i Izium och runt Lyman.

Efterkrigsanalyser kommer kanske fram till att misstag begicks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in