2022-03-05, 11:37
Medlem
Linda.Hermosas avatar
Stockholmare hatar ju också stockholmare.

De som bor i Vasastan hatar oss på Östermalm och de på Söder. De på Söder hatar alla utom sig själva och de i förorten. Djurgårdare hatar gnagare och vise versa. Hammarbajare hatar alla som inte kan dansa samba. Esteterna hatar hipsterna och technokidsen hatar discofolket. De lesbiska hatar alla party-bi-tjejer och bögarna hatar de lesbiska. Kulturkvinnorna hatar alla män och alla feminister hatar alla kulturmän och alla hatar väl feministerna på Gärdet.

/Linda.
Citera
2022-04-19, 00:23
Medlem
Vi Göteborgare hatar inte stockholmare.
Vi bryr oss inte.
Citera
2022-04-19, 13:08
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa

De som bor i Vasastan hatar oss på Östermalm och de på Söder. De på Söder hatar alla utom sig själva och de i förorten. Djurgårdare hatar gnagare och vise versa. Hammarbajare hatar alla som inte kan dansa samba. Esteterna hatar hipsterna och technokidsen hatar discofolket. De lesbiska hatar alla party-bi-tjejer och bögarna hatar de lesbiska. Kulturkvinnorna hatar alla män och alla feminister hatar alla kulturmän och alla hatar väl feministerna på Gärdet.

/Linda.
Nej, det är bara trendkänsliga töntar från Sexdrega som håller på så. Ja, och fotbollsfans då men dom räknar vi inte här.
Kanske på 60-talet, innan stan var lika full av inflyttningar, så var det nog mer "hat" mellan stadsdelar. Nu för tiden verkar det mer vara "folk som bara bor och lever i Stockholm oavsett varför" vs "Folk som har flyttat till Stockholm och lever som en Äckta Ståkkhålmare™".
Citera
2022-04-19, 20:06
Medlem
Kan inte säga att jag hatar stockholmare, tycker tvärtom att de flesta är trevliga. Däremot är många av de stockholmare som finns i mina kretsar (universitet) som en egen samhällsklass, där de dras till varandra enbart för att de är stockholmare. Många av dom åker till Alperna varje vinter och de är lite högljuddare, lite populärare och lite rikare. Det är klart grund för avundsjuka, jag som ändå varit den som rest mest och varit mest bortskämd under min uppväxt verkar nästan fattig i jämförelse. Det är otroligt frustrerande och känns absolut som en potentiell anledning till stockholms-hat.
Citera
2022-06-07, 10:38
Medlem
Ringhals3s avatar
Störs sig de som störs sig på stockholmare på alla som bor i Stockholm? De flesta verkar ju vara inflyttade numeta eller så är deras föräldrar det.

Räknas de som stockholmare när det ska störas på? Vi som är rejält infödda här sedan generationer anser inte att inflytrade är stockholmare.

Och så alla hundratusentals invandrare och de med invandrade föräldrar, de anses väl inte vara stockholmare av de som stör sig på stockholmare?
Citera
2022-10-01, 12:00
Medlem
snurresprettiss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=G9hH4OCgTbE
Citera
2022-10-01, 12:02
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linda.Hermosa

/Linda.

Vart i Stockholm bor det mest feminister och kulturkvinnor? Eller är det utspritt?
Citera
2022-10-01, 12:18
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Vart i Stockholm bor det mest feminister och kulturkvinnor? Eller är det utspritt?
Östermalm och Södermalm skulle jag påstå. Kulturkvinnor är säkert 30% av mina kunder och dom flesta av dom har bott där.

Eller vid Telefonplan, nära Konstfack. Föga förvånande.
Citera
2022-10-01, 12:20
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Östermalm och Södermalm skulle jag påstå. Kulturkvinnor är säkert 30% av mina kunder och dom flesta av dom har bott där.

Eller vid Telefonplan, nära Konstfack. Föga förvånande.

Okej hur beter sig dom då?
Citera
2022-10-01, 12:23
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snurresprettis
Okej hur beter sig dom då?
Tacksamt, eftersom jag löser deras problem.
Citera
2022-10-01, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av em krej
Jag är från Stockholm, och var man än åker i landet blir man hatad för att man är Stockholmare. Jag tycker själv inte illa om skåningar, göteborgare, norrlännigar osv. Förutom att man pratar så fult i södra
Sverige.
Vad grundar sig detta småstadskomplex i? Känner de sig utanför, att de inte är en del utav Sverige? Jag har märkt att på nyheterna osv så är det nästan alltid Stockholm som det händer något i. Är det därför vi är hatade? För att de andra inte får vara med? Det är som i skolan på gympalektionerna, de sämsta blir valda sist och ingen lägger märke till dem. De sämsta i det här fallet mostvarar resten utav Sverige. Är avundsjuka det enkla svaret?
Du svarade dig själv med ditt inlägg. Vet du ens om att det finns 290 kommuner i Sverige, ja och som du tror Stockholms stad då 🤣
Citera
2022-10-01, 12:27
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rockabilly65
Du svarade dig själv med ditt inlägg. Vet du ens om att det finns 290 kommuner i Sverige, ja och som du tror Stockholms stad då 🤣
Varför i hela helvete skulle man lägga en sak som antalet kommuner i Sverige på minnet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in