2022-10-01, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Tony Radakin till The Telegraph:

Ryssland kan attackera infrastruktur som bland annat ansvarar för kontakt mellan Europa och USA.

Det betyder att en eventuell attack mot sådan infrastruktur hade lett till att USAs militär hade förlorat kontakten med Europa - strypa Europa från kontakt med USA helt enkelt
Telesatelliter eller internetkablar, är det det han menar?
Citera
2022-10-01, 12:12
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Telesatelliter eller internetkablar, är det det han menar?

Kablar.
Citera
2022-10-01, 12:13
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Ryssland börjar få ont om precisions-vapen, och tvingas använda bland annat S-300 för att träffa mål på marken

Det går bra nu...

De har slut på det mesta utom kött. Det är ur det perspektivet man måste se den ryska mobiliseringen. Man kastar ut tiotusentals män som inte ens har tränats direkt till fronten. De har dålig utrustning och lär vara dåligt motiverade. Det kommer att bli rena slakten och det kommer inte heller förändra nåt på slagfältet. Putin har gått "full Hitler"! Det är april 1945 för ryssarna och det enda som finns kvar är folkstormen..
Citera
2022-10-01, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Det faktum att trollen smutskastar Gregg betyder ju att hans rapporter har hög kvalitet.

Man måste tolka trollens inlägg korrekt!

Det märks när det går bra för Ukraina för då ökar vissas skribenters intensitet något enormt. Så jag kan bara hålla med i din tolkning!
Citera
2022-10-01, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ken Dryden
Kablar.
Jag hoppas de sänker ett amerikanskt hangarfartyg nån gång i vinter, då ska jag poppa popcorn,´. Jänkarna tror alltid att deras flotta är totalt osårbar och att alla skullle springa och gömma sig eller be om nåd när en amerikansk kryssare dyker upp.
Citera
2022-10-01, 12:17
Medlem
Snyggast.i.Speedos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Kenneth Gregg har hög trovärdighet eftersom han i månader har rapporterat korrekt och det är väl det som spelar roll, inte om han har ett tvivelaktigt förflutet. Det vore idiotiskt att avfärda en källa precis vid fronten pga gamla synder.

Iaf har jag inga problem att lyssna på människor som inte är fulländade och perfekta.

Håller med. Så vitt jag kan minnas har hans rapporter postats dagligen och bidragit med relavant info som höjt nivån i tråden. Jag personligen hoppas att hans rapporter blir fortsatt postade och att han kan komma hem på ett säkert sätt när han är färdig med sitt uppdrag.
Citera
2022-10-01, 12:17
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Jag har köpt mycket rysk vodka genom åren. Den är bäst i världen. Men slutade köpa i feb. De kan dra åt helvete.

Sluta dricka, det är inte bra för testosteronet. Du ser ju själv hur man blir på ryssarna.
Citera
2022-10-01, 12:20
Medlem
VladTheImpotents avatar
Citat:
Värre, eftersom det ofta drabbar de vanliga kunderna. Dessutom finns det inga belägg för att forskningen bakom Sputnik skulle ha varit stulen, Sputnik-vaccinet var tvärtom ett av de allra första i världen och fick också motvilligt erkännande av västliga medicinforskare.

USA stjäl allt möjligt, precis som de remejkar alla starka utländska filmer eftersom degiga jänkare inte orkar se dem i original och utan engelskt tal.
Har Du hört det av en kompis, för Du har väl inte sett alla dessa själv...
Citera
2022-10-01, 12:21
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Sluta dricka, det är inte bra för testosteronet. Du ser ju själv hur man blir på ryssarna.

Märkligt påstående eftersom det är extremt brudigt att sluta dricka. En riktig karl dricker LAGOM mycket.
Citera
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Jag hoppas de sänker ett amerikanskt hangarfartyg nån gång i vinter, då ska jag poppa popcorn,´. Jänkarna tror alltid att deras flotta är totalt osårbar och att alla skullle springa och gömma sig eller be om nåd när en amerikansk kryssare dyker upp.

Alla amerikanska kryssare är idag knutna till en hangarfartygsgrupp. De bedriver inte längre "kryssarkrig" på egen hand med ett eskortfartyg, som förr i tiden. Sista försöket i den riktningen var 1982, då Argentina skickade kryssaren "Belgrano" till Falklandsöarna. Hon blev per omgående sänkt av Royal Navy. Alltså: om du skulle se en amerikansk kryssare någonstans, så kan du vara säker på att ett hangarfartyg bara är några distansminuter bort.
Citera
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Märkligt påstående eftersom det är extremt brudigt att sluta dricka. En riktig karl dricker LAGOM mycket.

Du menar att du inte förstår att alkohol pajar ditt testosteron? Googla.
Citera
2022-10-01, 12:23
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Du menar att du inte förstår att alkohol pajar ditt testosteron? Googla.

Du menar att du inte förstår att det bara är töntar och kärringar som är nykterister? Googla.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in