2022-10-01, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveyousomuchfun
Det tror inte jag. Kina och Indien har tagit ställning mot USA i detta. Inget har ändrats där sedan i februari. Men räkna med att amerikanarna trycker hårt på all personal som kan anses uttala sig ”å ländernas vägnar” för att få fram någon form av publicerbart medhåll för sina vägval. Det lär inte bekomma västländsk USA-kontrollerad media om detta senare inte backas upp officiellt.

Inget av länderna har ställt sig på Rysslands sida. Båda la ner sin röst i säkerhetsrådet.
Citera
2022-10-01, 00:56
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Till sådan grad att inte ens Berlusconi hade kunnat ändra hennes åsikt..

Haha! Det är det italienska folket som styr den här frågan. I syditalien kommer man både att frysa och svälta denna vinter. Italien är beroende av rysk naturgas.
Citera
2022-10-01, 00:56
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iloveyousomuchfun
Jag upplever diktaturen jag lever i som extremt jobbig. Men vi hade nyligen ett val som gick rätt okej, så kanske blir det bättre framöver. USA har inte valt att döma det valet ännu iallafall, så det ser ut att stå sig.
Men vem vet, kanske spelar den sittande regimens ut kort som ingen trodde var moraliskt möjliga, det har ännu inte skett en makt-transaktion. Den sittande regimen kontrollerar ännu militären här t.ex.

Vår media har gjort sig av med de journalister som vågade ifrågasätta de krafter som idag styr Demokraterna i USA, så de verkar inte behöva skjuta några längre.

Leker du svensk Så misslyckas du . Vi har måhända en representativ demokrati med alla dess fel och brister men det är ändock en demokrati . Är du dessutom svensk och motarbetar demokrati så tycker jag synd om dig och rekomenderar dig genast att ansluta dig till ryska armen . Utlänningar som ansöker får medborgarskap Så kanske du får den trygghet och välfärd och demokrati du efterfrågar
Citera
2022-10-01, 00:58
Medlem
Ryssland borde skaffa en annan identitet som inte är beroende av att anfalla och försöka annektera grannländers territorium. Det är något slags mindervärdeskomplex Ryssland har som ger stora problem för omvärlden och framförallt för sin egen befolkning och i synnerhet landet som man invaderar. Nu dödar man hundratusentals civila pga det. Samtidigt har snart 60 000 ryska soldater dött. Alla har familjer. Detta kriget var ett enormt misstag.
Citera
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Inget av länderna har ställt sig på Rysslands sida. Båda la ner sin röst i säkerhetsrådet.

Ryssland har veto i säkerhetsrådet. FN är korrumperat av USA och mutade länder i tredje världen. Lägg ner skiten. Amerikanska globalister och oligarker har förstört organisationen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akademikerfyllo
Vad jag säger är att USA alltid tagit den starkes rätt, och nu följer Ryssland prejudikaten.

Vilka andra länder tillhör numera officellt USA menar du? Dvs följer USAs lagar och styre?
Citera
2022-10-01, 01:00
Medlem
akademikerfyllos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vilka andra länder tillhör numera officellt USA menar du? Dvs följer USAs lagar och styre?

Västvärlden i sin helhet.
Citera
2022-10-01, 01:00
Medlem
Citat:
Ryssland har veto i säkerhetsrådet. FN är korrumperat av USA och mutade länder i tredje världen. Lägg ner skiten. Amerikanska globalister och oligarker har förstört organisationen.

Ryssland kommer åka ut men man vill ju självklart att Ryssland inte ska bedriva anfallskrig mot grannländer och kunna vara en positiv kraft på klotet. Beslut från den ryska ledningen har sabbat en hel del positiva saker.
Citera
2022-10-01, 01:01
Medlem
Citat:
Haha! Det är det italienska folket som styr den här frågan. I syditalien kommer man både att frysa och svälta denna vinter. Italien är beroende av rysk naturgas.

Ännu mer av EUs bidrag.
Citera
2022-10-01, 01:02
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Och både Indien och Kina har kritiserat kriget. Indiens premiärminister gjorde det inför kamerorna när han satt bredvid Putin härom veckan. Man kan också notera att Indien har rivit alla beställningar på ryska vapen. Det var åtskilliga Migplan och helikoptrar de hade beställt för åtskilliga miljarder. Jag tror att Indien lär vända sig till andra länder framöver..
Citera
2022-10-01, 01:03
Medlem
Citat:
Det ändrar inte italienarnas inställning till kriget - de vill fortfarande stödja Ukraina. De valde Meloni för pressa EU till vidta åtgärder och inte bara snacka, och tvinga EU att fokusera på riktiga problem, istället för Pride-parader.

Förstår att det känns jobbigt för dig att till och med Ungern och Serbien inte erkänner skenomröstningar.

Folk i södra Italien kommer inte frysa. Södra delar av Italien är de varmaste, speciellt i Calabria och Sicilien.
De enda som kan ha problem är de som bor i till exempel Trentino.
Citera
2022-10-01, 01:04
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Jag står inte på någon sida. Min analys visar att Ryssland vinner stort. Jag vidhåller detta.

Och vad baserar du detta på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in