2022-09-30, 19:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tagex
Inflationen har inget med Kriget att göra. Den började ju skena ett halvår tidigare. Om du minns så var det en stor händelse som vände upp och ner på världen något år. Energipriserna är påverkade i och med ryssens gas, men det är inte enda anledningen till att allt är dyrt nu.

Skulle nog faktiskt säga att kriget påverkar en hel del. Världen är så global så även småsaker som oroar i nuvarande läge mångdubblar hävstången. Den underliggande inflationen var dock redan igång. Vi kommer dock få se en snabb sättning om 6-18 månader är en gissning.
Citera
Medlem
schipperke77s avatar
Intressant video som visar vad vissa konton i tråden ägnar sig åt. Ledtråd: de är helt ointresserade av att försöka övertyga dig om någonting, och bryr sig inte ett dugg om att bli påkomna med uppenbara lögner.

https://www.youtube.com/watch?v=_j6Vg7yLx54
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
Väldigt fascinerande att gamla kommunister håller på putin, som ju är fascist..

Gamla ärr sitter djupt.
Dessutom så påminner ju Putin mera om Brezjnev än någon annan historisk politisk figur..så jag förmodar att all galenskap till slut kommer sammanstråla i Hitlers gamle polare...Stalin.
Personligen så saknar jag tyvärr alla felt ledade trådar för att förklara det galna sammanhanget.
Tar antagligen en gammal öststatskommunist för att klara upp..:-)
Citera
Medlem
mobeltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Nu har vi en snabb och enkelt lösning på hur kriget ska upphöra. Ryssland drar sig tillbaka från Ukraina, utom från de annekterade områdena. Ukraina och Nato accepterar detta och livet kan återgå till det normala. Elpriset och inflation normaliseras och allt är bra igen.

Du har inte en tanke på att sanktionerna kommer gälla ett bra tag framöver i det scenariot. EU och resten av väst kommer nog inte se mellan fingrarna, oavsett vad NATO tycker.
Ryssland kommer gå än mer mot botten.

Eller så lämnar Ryssland de annekterade områdena, så är alla nöjda och livet kan återgå till det normala. Även för ryssen.
Citera
2022-09-30, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Det er ikke klart om denne innkallingen er en rutinemessig halvårig innkalling til førstegangstjenesten, eller om det er i forbindelse med mobiliseringen.

Men antalet inkallade är. Normalt inkallas cirka 240 000-270 000 per år. Cirka 120 000 i våras och 120 000 nu i höst.
Citera
2022-09-30, 19:33
Medlem
sektledarenIIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Putin verkar ha lyckats med sitt uppdrag nu och vill förhandla med väst som vill fortsätta kriga.

Är det inte lite förnedrande att ryssland ber om fred gentemot Ukraina? Stora mäktiga ryssen ber om fred?
Citera
2022-09-30, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Men antalet inkallade är. Normalt inkallas cirka 240 000-270 000 per år. Cirka 120 000 i våras och 120 000 nu i höst.
Jag vet!

Jag delade artikel från media.
Är inte jag som gått ut med denna infon!

Läs artikeln jag länkade till, kan va en bra idé.
Citera
2022-09-30, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sektledarenII
Är det inte lite förnedrande att ryssland ber om fred gentemot Ukraina? Stora mäktiga ryssen ber om fred?

De framstår ju som vettigare än väst som vill fortsätta kriga.
Citera
2022-09-30, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Det är nog fler än du tror som söker sig till andra länder, i takt med att Sverige förfaller. Enligt Ann Linde bor det uppskattningsvis 7.500 svenskar i Ryssland (nämnde hon på dagens presskonferens). Av dessa är 200 uppskrivna på "svensklistan", dvs av 7.500 är det bara 200 som har ett intresse av att eventuellt flytta tillbaka till Sverige, ifall det skulle behövas.

Hur många av dem har dubbla medborgarskap? Och hur många av dem är kvinnor?
Citera
2022-09-30, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja har man själv hakkors tatueringar och flaggor samt älskar deras ideologi så förstår jag man gillar dom.
Deras huvudkvarter....
https://youtu.be/dSKqqw511do
https://youtu.be/LGaRPNdNSoU

Dom behöver ju folk ansök..

Fortfarande rysk propaganda. Fake news som vanligt.
Citera
2022-09-30, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
De framstår ju som vettigare än väst som vill fortsätta kriga.

Ja, lika vettigt som om Hitler velat ha fred när de allierade lsndst i Normandie.

Nu tycker jag det är orättvist nu slutar vi.

Haha
Citera
2022-09-30, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Västvärlden kommer inte våga göra så mycket mer. Verkade inte ens som Nato hade så mycket nytt att komma med.
Skönt! Kanske förhandlingar snart kan komma igång annars får dom väl fortsätta tjafsa och Nato får väl fortsätta slänga bränsle i elden och Ukraina passar Väl på att sälja vapnen lite här och där.

Prio ett måste vara att få stopp på kriget. En möjlig lösning är ett väst och ett öst Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in