2022-09-30, 00:24
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Vad vill du säga? Riksbanken har en sida om BIS. Verkligen spännande och oväntat!

Du kan inte använda BIS som källa om du inte vet vem som styr det eller deras historia.
2022-09-30, 00:26
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ekrabab
Du kan inte använda BIS som källa om du inte vet vem som styr det eller deras historia.

Ok?

1: har jag använt BIS som källa?

2: Vad är det för konstig regel?
2022-09-30, 00:27
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Dom använder bitcoin lightning nätverk. När kanalen stängs är transaktionen klar och registreras på btc kedjan. Slut.

Ok. Hur kommer USD till ett bankkonto som butiken har?
2022-09-30, 00:29
Avslutad
Citat:
Ok?

1: har jag använt BIS som källa?

2: Vad är det för konstig regel?

1. Du skulle göra det.

2. Du moralpredikar om diktaturer men förstår inte att landet du lever i är styrt av de största avskumen på vår jord.
2022-09-30, 00:31
Avslutad
Citat:

Det är inte relevant överhuvudtaget för bitcoin, det är STRIKE sitt problem.
2022-09-30, 00:32
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Punkt #4 och sedan punkt #5

Citat:
Hur får butikens bank instruktion om att kreditera butikens konto?
Punkt #5
(Hur kommer sek till ditt sparkonto när du gör en transaktion från ditt löne konto?)

Punkt 1-5 (FB) Bitcoin, bästa argument för och emot
Senast redigerad av Leaston 2022-09-30 kl. 00:57.
2022-09-30, 00:39
Avslutad
Uppmanar fortsatt disskution om Lightning i denna tråd:

(FB) Den stora tråden om Bitcoin Lightning
2022-09-30, 06:48
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Du har som vanligt hel fel.

Ekonom exempel 1:
"Torbjørn Bull Jenssen er CEO i Arcane Crypto. Han har tidligere bl.a. vært rådgiver i Pure Digital Markets i London og seniorøkonom i Menon Economics Han er ekspert på bitcoin og blockchainteknologi og har jobbet mye med analyser knyttet til finans, innovasjon og digitalisering. Han har en master i samfunnsøkonomi fra Universitetet i Oslo og SOAS (University of London)."

Datavetare exempel 1 (Massachusetts Institute of Technology):

https://bitcoin.mit.edu/

Kan rada upp mängder av ekonomer och datavetare som motbevisar ditt påstående.

Kan du sluta komma med osanning i tråden?

Stor humor i att:

1) du förstod inte att min kommentar var raljant och i något humoristisk ton (det är klart att det finns undantag men trenden är helt klart så som jag beskrev).
2) du ville gärna motbevisa mig och grävde fram en knappt 30-årig kille med en kandidat i "samhällsekonomi" från den anrika högskolan i Oslo, och som driver ett kryptobolag

(Samt en "klubb" för bitcoin på MIT? Vad är det för klubb? Är det professorer som bedriver forskning och producerar artiklar?)
2022-09-30, 07:18
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
1. Du skulle göra det.

2. Du moralpredikar om diktaturer men förstår inte att landet du lever i är styrt av de största avskumen på vår jord.

Berätta mer.
2022-09-30, 07:30
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Punkt #4 och sedan punkt #5

Punkt #5
(Hur kommer sek till ditt sparkonto när du gör en transaktion från ditt löne konto?)

Punkt 1-5 (FB) Bitcoin, bästa argument för och emot

Frågan var HUR Strike instruerar (man säger så) butikens bank att kreditera butikens konto.

Citat:
#4 I Milano görs en ny trade där Bitcoin förvandlas till Euro (eller valfri valuta).
#5 Strike kreditrar Bs bankkonto med 1000 dollar värt av Euro. (tar en millisekund)

Du skriver att det är Strike som ”krediterar”. Men att ”kreditera” ett konto i en annan bank kräver ju att man instruerar banken på något sätt. Så min fråga är om du vill säga hur du tänker att det går till?

I ditt exempel med lönekonto och sparkontot så instruerar jag banken genom internetbanken (men jag skulle också kunna ringa till banken).
2022-09-30, 07:32
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Det är inte relevant överhuvudtaget för bitcoin, det är STRIKE sitt problem.

Exakt!!
2022-09-30, 07:43
Medlem
Leastons avatar
Citat:
I ditt exempel med lönekonto och sparkontot så instruerar jag banken genom internetbanken (men jag skulle också kunna ringa till banken).
Precis. Vilka API:er som Strike använder för att göra EXAKT samma sak är ovidkommande. Konceptet är detsamma.

Tänker inte svara på sådant jag redan svarat på ett antal gånger. Skiter i om du förstår det här eller inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in