2022-09-16, 19:07
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.skalmanski
Lisa Eriksson blir Sveriges nästa stjärna. Ser fram emot att starta en tråd om henne när första guldet kommit.
Nu blir jag mest nyfiken på vilka du ser som våra nuvarande stjärnor
Citera
2022-09-16, 19:17
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Nu blir jag mest nyfiken på vilka du ser som våra nuvarande stjärnor

Jonna Sundling
Frida Karlsson (Trots flopp i OS)
Maja Dahlqvist

Halvstjärnor:

Ebba Andersson
Linn svahn
Porris
Citera
2022-09-16, 20:13
Medlem
rainbowias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bcdefg
Energisnålast behöver absolut inte betyda bäst, mer så att jag letat efter vad det är i Jonnas åkning som sticker ut och ”kompaktheten” är något som sticker ut (finns säker något finare ord som jag inte känner till), tillsammans med att hon kanske är den som kan staka längst i uppförsbackarna eller köra längst på ”trean” i skejt
Edit: skulle vara kul att jämföra Fridas och Jonas teknik när man kan se dem åka bredvid varandra - men de körde väl aldrig mot varandra i vintras?

Det som främst sticker ut är väl hennes turbodiesel? Ja, även en av de snabbaste till på köpet. Otrolig styrka i axelpartiet verkar hon ha. Och med det så sitter tekniken lättare än när det fallerar hos andra som t ex Frida när hon är "trött".

Någon som är fin att se på är Didrik Tönseth, finstämmig i sin teknik där ingen energi går åt spillo.
Skräckexempel är Victor Thorn, Märta R bland annat.
Citera
2022-09-17, 08:35
Medlem
Alkibiadess avatar
Inte så mycket nytt här men Jonna har lagt upp klipp från gymmet i sin Insta (tidigare har hon bara lagt upp motsvarande klipp i stories så nu är det enklare att länka): https://www.instagram.com/p/Cik4Ce_IFUm/
Citera
2022-09-17, 11:39
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkibiades
Inte så mycket nytt här men Jonna har lagt upp klipp från gymmet i sin Insta (tidigare har hon bara lagt upp motsvarande klipp i stories så nu är det enklare att länka): https://www.instagram.com/p/Cik4Ce_IFUm/

Skulle som alltid vara kul att se nån av konkurrenterna köra samma övningar, misstänker att hon är klart starkast av de svenska damerna i alla fall
Citera
2022-09-24, 07:50
Medlem
Svenska Yle har varit i Östersund och gjort ett reportage om Jonna. Diskuteras bland annat förra säsongen och målet att bli en bättre allroundåkare.

https://arenan.yle.fi/1-50962533
Citera
2022-09-24, 09:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Camelot
Jag här helt enig med er. Jag har alltid tyckt att Jonna är sympatisk, ödmjuk och klok.

Önskar att hon INTE var det!
Citera
2022-09-29, 21:28
Medlem
Sundling vill köra alla lopp på VM. Helt rätt enligt mig, med fjolårets form är det guldchanser överallt. Undrar om Linn också tänker samma. Då är det inte många platser kvar att slåss om.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/sundling-avslojar-galna--planen-da-gor-jag-det/
Citera
2022-09-30, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
Sundling vill köra alla lopp på VM. Helt rätt enligt mig, med fjolårets form är det guldchanser överallt. Undrar om Linn också tänker samma. Då är det inte många platser kvar att slåss om.

https://www.expressen.se/sport/langdskidor/sundling-avslojar-galna--planen-da-gor-jag-det/

Sprinten (som är huvudmålet) inleder mästerskapet, så möjligheten ges..

Känns som man är glad ifall Linn ens kommer till start i VM..
Senast redigerad av sportnorden12345 2022-09-30 kl. 07:21.
Citera
2022-10-02, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportnorden12345
Sprinten (som är huvudmålet) inleder mästerskapet, så möjligheten ges.

Sundling kan stå över teamsprint. Guldet är Svahnenmärkt. Jonna kan bli farlig på 10 km fritt istället.

Torsdag 23 februari - Sprint klassiskt - Sundling - Dahlqvist - Hagström - Ribom - Svahn

Lördag 25 februari - Skiathlon 15 km - Karlsson - Andersson - Ribom - Sundling
Söndag 26 februari - Teamsprint fri stil - Dahlqvist - Svahn

Tisdag 28 februari - 10 km fri stil - Karlsson - Andersson - Sundling - Svahn

Torsdag 2 mars - Stafett 4×5 km - Svahn - Karlsson - Andersson - Sundling

Lördag 4 mars - 30 km masstart klassiskt - Karlsson - Andersson - Sundling - Ribom
Citera
2022-10-02, 12:04
Medlem
Vi har ett fantastiskt sprintlag, men jag vill nog gärna att Sundling är med i teamsprinten, om hon är i form. Men jag ser också en intressant möjlighet för Jonna på lördagen (dan före teamsprinten) i skiathlonen där Jonna med lite flyt kan vara med och spurta om medaljer.

Citat:
Ursprungligen postat av ccnut
Sundling kan stå över teamsprint. Guldet är Svahnenmärkt. Jonna kan bli farlig på 10 km fritt istället.

Torsdag 23 februari - Sprint klassiskt - Sundling - Dahlqvist - Hagström - Ribom - Svahn

Lördag 25 februari - Skiathlon 15 km - Karlsson - Andersson - Ribom - Sundling
Söndag 26 februari - Teamsprint fri stil - Dahlqvist - Svahn

Tisdag 28 februari - 10 km fri stil - Karlsson - Andersson - Sundling - Svahn

Torsdag 2 mars - Stafett 4×5 km - Svahn - Karlsson - Andersson - Sundling

Lördag 4 mars - 30 km masstart klassiskt - Karlsson - Andersson - Sundling - Ribom
Citera
2022-10-02, 13:36
Medlem
bcdefgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945

Det är ju rätt anmärkningsvärt att Jonna som bara åkt ett distanslopp i mästerskap tidigare (fast jag tycker hon borde fått köra tremilen 2021 och 10 km på OS) säger sig vara öppen för att åka allt, särskilt när hon är den kanske mest ödmjuka. Men det tyder på att hon tycker att träningen går riktigt bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in