Citat:
Ursprungligen postat av
DeValera
Snyggt taget, du vinner ett par skor av märket Kavat samt en sightseeing i Kumla med studiebesök på Kumlaanstalten och Sakab.
Ha ha - thanx! Varken suttit på Kumla, varit i, eller burit ett par Kavat... finns någon skoindustri kvar där, troligen inte va? Aristokrat finns ju i Jönköping. Obs! Är ingen protektionist som beklagar mig! Tvärtom, vi SKA befinna oss högre upp i näringskedjan och göra mobilsystem, medicinteknik etc... prylen är att med en miljon grobianer och etniskt svenska idioter blir det tufft... ...minns ett studiebesök på SU från en sydkoreansk elitskola, alla 12-åringar med baseballkepsar... ...en lirare frågade mig på klockren engelska (han var inte "planterad" av lärarna) "...is there any Arrhenius-museum here, it should be..." Då om inte förr insåg jag att vi är industriellt körda... Gruvor??? Kan bli vår räddning. Ungefär som man resonerar i DRC...

...sorry för OT!!!
Ny stad!
1) I denna lilla håla föddes en "hertig" - fast inte adlig på riktigt, satt inte ens i House of Lords. Hade han inte kunnat, även om landet i sig har en parlamentarisk "första kammare", demokratiskt vald f ö.
2) Här bodde också något så ovanligt som en framstående svart forskare! Enligt wiki den kanske mest framstående i den kategorin. Agronom som enligt undertecknad borde förtjänat ett Nobelpris, finns iofs inget i "biologi" in a broad sense. Nästan namne med en av de kanoniska landsfäderna.
3) Lätt som en plätt att ta denna stad: Årstid och del av match i bollsport and the trick is done!
OT; Låter som om jag har en pejorativ ton vs icke-kaukasiska intellektuella - icke! En av mina idoler är Thomas Sowell, naturligtvis av vänsterliberala sedd som en "Onkel Tom", fattas bara, se t ex denna, klockrent om "intellektuella" i offentligheten;
https://www.youtube.com/watch?v=ERj3QeGw9Ok&t=880s Stort OT-sorry! Men läs Sowell!