Citat:
Lite Pogba-situation igen - Man har gett honom ett monsterkontrakt på 375k per vecka och gjort honom till världens bäst betalda målvakt.
de Gea själv lär tycka att han gjort sig förtjänt av den lönen. Lägg på inflation, oroliga tider och han är ju förstemålvakt, kanske en liten bump till 400k + 2 år med option på 3 år?
Marknadsmässigt inom ligan borde de Gea ligga på mindre än hälften han har idag. Tänk att Alisson har 150k och Ederson 65k? (Kepa 150k)... typ 120k kanske.
Den prestigeförlust det innebär att sänka lönen till vad de Gea borde tjäna, kommer de Gea givetvis aldrig ställa upp på. Då flyttar han hellre till Atletico igen för en fin signon och en marknadsmässig lön. Precis som Pogba, som hellre flyttade till Juve än att acceptera en sänkt lön i United, även om lönen i Juve blev lägre än vad han tjänat i United med en sänkning.
Fatta att de Gea tjänar 2.5 gånger så mycket som 2an på listan i ligan? Sanslöst.
https://www.spotrac.com/epl/rankings/weekly/goalkeeper/
de Geas sportsliga prestationer har varit helt ok, mer än jag trodde, men absolut inte värt de pengarna United betalat för honom. Samma klagomål som alltid på United - man betalar mycket mer än sina konkurrenter för sämre resultat/spelare. Hade jag varit United-supporter hade jag velat se att det slutar här och nu. Ska man köpa en sån som Jadon Sancho ska han acceptera kanske 90k/månad, annars får det vara.
Vad hände så fort dom mötte United?