2022-09-29, 07:11
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Frontalkrock är när två fordon kolliderar front mot front.
Det har dock blivit vanligare att benämna en kollision där ett fordon kör in ett annat fordon med fronten som frontalkrock.
Med det vill jag ha sagt att lastbilen kan ha kört in i a-traktorn.

Fast med tanke på hur åtminstone lastbilen stod på bilderna från i natt, känns det mycket osannolikt. Vist den kan vara flyttad, men är väll inte heller det som är prio vid ett sådant här tillfälle.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/ton%C3%A5ring-d%C3%B6d-i-trafikolycka-frontalkrockade-med-lastbil-1.82080810
Citera
2022-09-29, 07:14
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Polisen utreder alltid om ett brott är begånget I det här fallet utreder dom om det är Vårdslöshet i trafiken .

Är man 17 år är man fortfarande barn och inte mogen att framföra fordon på vägarna.
Jag tog mitt körkort (vanlig bil) som 16-åring, och körde alldeles utmärkt. Sedan att våra hjärnor inte är fullt utvecklade innan 25 års ålder, är en annan sak.

Något nytt om hur olyckan gått till? Vittnen?
Citera
2022-09-29, 07:16
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
Fast med tanke på hur åtminstone lastbilen stod på bilderna från i natt, känns det mycket osannolikt. Vist den kan vara flyttad, men är väll inte heller det som är prio vid ett sådant här tillfälle.

https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/ton%C3%A5ring-d%C3%B6d-i-trafikolycka-frontalkrockade-med-lastbil-1.82080810

Det ser ut som att det är en korsning där, ser en skylt som det står Hulan på. A-traktorn har kommit därifrån och blivit påkörd av lastbilen. Mitt tips
Citera
2022-09-29, 07:23
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Det ser ut som att det är en korsning där, ser en skylt som det står Hulan på. A-traktorn har kommit därifrån och blivit påkörd av lastbilen. Mitt tips

Kan så vara, de hsr missbedömt lastbilen hastighet och svängt ut framför.
Citera
2022-09-29, 07:25
Medlem
BIB3ls avatar
Citat:
I Sverige får man inte ta körkort när man är 16 år. Du får däremot börja övningsköra .
Det är en fri värld, oftast, så det går att bo nästan var som helst på Tellus som svensk medborgare. En ledtråd; det är ett land där en får köra mot rött om en ska svänga höger.

Någon här måste väl ha koll på olyckan, EPAn etc?
Citera
2022-09-29, 08:09
Medlem
"Ett av fordonen har troligtvis kört på fel sida vägen" -polisen till ttela.
Citera
2022-09-29, 08:13
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Högerregeln gäller där så lastbilen skall lämna a-traktorn företräde men har antagligen kört för fort där och inte bromsat. Så denne har kört in i A-traktorn bakifrån.
Citera
2022-09-29, 08:13
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faranover
"Ett av fordonen har troligtvis kört på fel sida vägen" -polisen till ttela.

Då är det A-traktorn som gjort det för lastbilen stod på rätt körfält .
Citera
2022-09-29, 08:17
Avstängd
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Högerregeln gäller där så lastbilen skall lämna a-traktorn företräde men har antagligen kört för fort där och inte bromsat. Så denne har kört in i A-traktorn bakifrån.

Det är inte högerregeln som gäller där är du dum eller? Det är ju en riksväg , Riksväg 44 .
Citera
2022-09-29, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CuteTwink-I-was
EPor e ett aber, vett inte hur många livsfarliga omkörning som jag sett dessa fordon stressa fram på slingriga smala 70 och 90 vägar. Är bara tur att man inte hamnat i en serie krock föt att någon finnig 16åring är ute och nöjeskör...

”Stressa fram”?! En bilförare med körkortsinnehav B som låter sig stressas upp såpass mycket att denne gör en livsfarlig omkörning på slingrig och smal 70/90-väg bör omedelbart få sitt körkort indraget. Jag är så fruktansvärt trött på dessa idioter till bilförare som stressar något förbannat där ute. Detta upplever jag nästan dagligen, dvs att de kör om mig på totalt livsfarliga ställen och då framför jag alltså inte någon A-traktor utan jag kör vanlig personbil i laglig hastighetsbegränsning. Folk kör verkligen som riktiga självmordsbenägna idioter och det borde bli obligatorisk att göra riskutbildning igen efter x antal år bakom ratten. Framför man en bil så ska man absolut inte utgöra fara för annan. Man ska även ta hänsyn till boende, att det plötsligt kan komma ut vilt på vägen, att det kan finnas gående människor, cyklister, barn osv precis efter en kurva eller ett krön. Dagligen ser jag idiotförare och jag är så förbannat trött på er! Skäms på er som utsätter andra för fara! Hoppas ni blir av med kortet jävla fartdårar! En landsväg är till för fler än er och ni ska respektera andra!

Med det sagt vill jag säga vila i frid till den avlidne. Det kan röra sig om en missbedömning i en korsning eller liknande. Sänder mina tankar till de drabbades familjer.
Citera
2022-09-29, 08:26
Medlem
CuteTwink-I-wass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Der_Richter
Då kanske du och andra trafikanter som innehar riktigt körkort skall lära er hur man planerar och genomför säkra omkörningar, idiotjävel?

Du har helt klart en poäng, men när EPA'n slikar mittlinjen km efter km så skapar det iritation och driver fram risktagande hos medtrafikanter.
Citera
2022-09-29, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrTurbo
Vill lägga ansvaret på föräldrarna till 100%.
Vad gör en 17årig grabb och två flickor 15 & 16 år gamla ute en vardag vid 02.00?
De skall vara hemma och sova inför den kommande skoldagen, inget annat. Så
föräldrar, varför låter ni minderåriga snorungar vara ute och ränna på nätterna?

Det håller jag med dig om, det är ju lite konstigt att va ute vid den tiden när man går i skolan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in