Citat:
Ursprungligen postat av
CuteTwink-I-was
EPor e ett aber, vett inte hur många livsfarliga omkörning som jag sett dessa fordon stressa fram på slingriga smala 70 och 90 vägar. Är bara tur att man inte hamnat i en serie krock föt att någon finnig 16åring är ute och nöjeskör...
”Stressa fram”?! En bilförare med körkortsinnehav B som låter sig stressas upp såpass mycket att denne gör en livsfarlig omkörning på slingrig och smal 70/90-väg bör omedelbart få sitt körkort indraget. Jag är så fruktansvärt trött på dessa idioter till bilförare som stressar något förbannat där ute. Detta upplever jag nästan dagligen, dvs att de kör om mig på totalt livsfarliga ställen och då framför jag alltså inte någon A-traktor utan jag kör vanlig personbil i laglig hastighetsbegränsning. Folk kör verkligen som riktiga självmordsbenägna idioter och det borde bli obligatorisk att göra riskutbildning igen efter x antal år bakom ratten. Framför man en bil så ska man absolut inte utgöra fara för annan. Man ska även ta hänsyn till boende, att det plötsligt kan komma ut vilt på vägen, att det kan finnas gående människor, cyklister, barn osv precis efter en kurva eller ett krön. Dagligen ser jag idiotförare och jag är så förbannat trött på er! Skäms på er som utsätter andra för fara! Hoppas ni blir av med kortet jävla fartdårar! En landsväg är till för fler än er och ni ska respektera andra!
Med det sagt vill jag säga vila i frid till den avlidne. Det kan röra sig om en missbedömning i en korsning eller liknande. Sänder mina tankar till de drabbades familjer.