2022-09-29, 00:09
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Bevis, bevis, bevis. Nu kör du ghost of kiev.

Maggan har skänkt 20K+ AT4, frågor på det? Vad är ghost of kiev?
Citera
2022-09-29, 00:09
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Zaporozhye är en stad ingen provins?

Både och
Citera
2022-09-29, 00:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Fabrikerna går dygnet runt, oroa er inte för det ni.

”-Det tar 2 år innan vapenfabrikerna i väst får igång sin produktion.”

Vad tog det? 2 veckor?
Citera
2022-09-29, 00:12
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Verkar ändå vara en stor robot det där: https://en.wikipedia.org/wiki/Kh-59 Väger 1 ton.
Ja, men den levereras i ljudets hastighet, eller mer, av ett flygplan på relativt kort avstånd från målet. Jag har aldrig hört talas om att man kan skjuta ned sådana. Aldrig någonsin.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Vad tog det? 2 veckor?

I princip. Fred är en sak, krig en helt annan. Vi lever i bedrövliga tider, jag vil be om ursäkt till mina barn för att de får uppleva det här!
Citera
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Archer har sämre räckvidd 40km mot himars 80km men tror Archer kan leverera mer eld i genomsnitt sen är nog en excalibur betydligt billigare. Det blir mer pang för pengarna.

När man kikar runt på nätet, särskilt Twitter, så förstår man att Archer har någon egen slags fan club bestående av de som följer Gold Rush Alaska programmen. Där har ju Volvo gått in hårt för att sponsra med produktplacering av bland annat dumpers.

Men det krävs bildbevis innan jag tror på att de finns där i strid!
Citera
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Både och, huvudorten i provinsen heter samma som provinsen (Och den är på Ukrainskkontrollerat område). Zaporizhzhia, jag tror din ort bara är en annan stavning. Eller är det ett annat ställe?
När jag var där flög jag till dnepropftrovsk. Sedan bil till zaporozhye. Vad gäller stavningen av staden finns mellan 30 till 50 olika varianter av stsvning berättade man för mig då.

Staden har för övrigt europas längsta boulevard. Dvs en gata som aldrig tar slut. Och lokalbussarna var ofta mercedes sprinter
Citera
2022-09-29, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rolandiz
Ja du har rätt befolkningen i Donbass vill vara en del av Ryssland för att mördas och torteras! Heil Zelensky vår frälsare!

Donbas befolkning vill vara en del av Ukraina.
Citera
2022-09-29, 00:15
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Vad tog det? 2 veckor?

Ja, jag tror vapenproduktionen ökar från månad till månad i alla fall. Man inför flera skift först, sedan fler produktionslinjer eller vad det nu kallas. Jag tror produktionen av vapen är massiv nu. Ryssland har ingen chans att hålla samma takt. Många västländer har en stor vapenindustri.
Citera
2022-09-29, 00:16
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Donbas befolkning vill vara en del av Ukraina.
Nä, det vill de inte.
Citera
2022-09-29, 00:17
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
När jag var där flög jag till dnepropftrovsk. Sedan bil till zaporozhye. Vad gäller stavningen av staden finns mellan 30 till 50 olika varianter av stsvning berättade man för mig då.
Staden har för övrigt europas längsta boulevard. Dvs en gata som aldrig tar slut. Och lokalbussarna var ofta mercedes sprinter

Jag tror inte den staden är så förstörd för Ryssarna är inte så nära, så den är sig nog lik.
Citera
2022-09-29, 00:21
Medlem
JymdKjams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Nä, det vill de inte.

Framför allt står det dem fritt att när som helst flytta till det fantastiska RyZZland!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in