2022-09-28, 23:47
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Vi ger ju bort hela landet till lycksökare, så varför inte hela vår militära arsenal till nazisterna i Ukraina?

Finns ingen anledning att ge hela, 1/4 del räcker gott och väl i nuläget, mer är beställt! Hello Russia! Wakey wakey!
Citera
2022-09-28, 23:48
Medlem
Snapcounts avatar
"The soy is strong" fortfarande...i Tyskland

19:24: Unionen misslyckades i förbundsdagen med en katalog över krav som den ville uppnå större militärt stöd för Ukraina . Enligt nyhetsbyrån AFP röstade 179 parlamentsledamöter för förslaget till resolution, medan 476 röstade emot. En nedlagd röst.

I texten hade riksdagsgruppen från CDU och CSU krävt att leveranserna ”omedelbart och märkbart intensifieras vad gäller kvantitet och kvalitet”. Till exempel skulle "pansarvapensystem" från Bundeswehr-lager överlämnas. Dessutom bör beslut fattas snabbt om erbjudanden från försvarsindustrin om leverans av pansarfartyg och stridsvagnar.

https://www.spiegel.de/ausland/russland-ukraine-news-besetzte-gebiete-wollen-nach-scheinreferenden-beitritt-zu-russland-beantragen- a-644d3db0-fb68-44c1-a4fc-143a0a0dc7f2

I samma länk, angående de nya HIMARS :

Leverans beräknas ske inom några månader. Varorna kommer inte från US Army-lager utan är nybeställda från försvarsindustrin. Pentagon sa att det nya löftet understryker den amerikanska regeringens beslutsamhet "att ge långsiktigt stöd till Ukraina."
Citera
2022-09-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Jag skulle verkligen hoppas att det är på plats och blir mer än gärna överbevisad om att så är fallet. Men som det ser ut just nu så är det där tyvärr Ukrainsk propaganda i mina ögon.

Jag räknar med att få veta pm det händer. Åtminstone ganska fort efter de är skickade. Svårt att ljuga om. Samtidigt så har USA skickat vapen för 180 miljarder. Så game changer är den nog inte. Fast vore förstås bra att hjälpa med det man kan så fort som möjligt ändå.
Citera
2022-09-28, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
"The soy is strong" fortfarande...i Tyskland

19:24: Unionen misslyckades i förbundsdagen med en katalog över krav som den ville uppnå större militärt stöd för Ukraina . Enligt nyhetsbyrån AFP röstade 179 parlamentsledamöter för förslaget till resolution, medan 476 röstade emot. En nedlagd röst.

I texten hade riksdagsgruppen från CDU och CSU krävt att leveranserna ”omedelbart och märkbart intensifieras vad gäller kvantitet och kvalitet”. Till exempel skulle "pansarvapensystem" från Bundeswehr-lager överlämnas. Dessutom bör beslut fattas snabbt om erbjudanden från försvarsindustrin om leverans av pansarfartyg och stridsvagnar.

https://www.spiegel.de/ausland/russland-ukraine-news-besetzte-gebiete-wollen-nach-scheinreferenden-beitritt-zu-russland-beantragen- a-644d3db0-fb68-44c1-a4fc-143a0a0dc7f2

I samma länk, angående de nya HIMARS :

Leverans beräknas ske inom några månader. Varorna kommer inte från US Army-lager utan är nybeställda från försvarsindustrin. Pentagon sa att det nya löftet understryker den amerikanska regeringens beslutsamhet "att ge långsiktigt stöd till Ukraina."

Pansarfartyg låter intressant!
Citera
2022-09-28, 23:57
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YBB641
Jag räknar med att få veta pm det händer. Åtminstone ganska fort efter de är skickade. Svårt att ljuga om. Samtidigt så har USA skickat vapen för 180 miljarder. Så game changer är den nog inte. Fast vore förstås bra att hjälpa med det man kan så fort som möjligt ändå.

Himars är grym, men Archer överträffar även den. Är väl därför USA även dom vill köpa Archer? Finns säkert någon möp som kan den bättre än mig så därför orkar jag inte berätta mer om den.
Citera
2022-09-29, 00:01
Medlem
analkings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Ryssarna kontrollerar bara en del av den provinsen. faktiskt har de inte 100 % av någon av de 4 provinserna. Så det blir ju spännande att se exakt vad Ryssland kommer räkna som ryskt territorium.

Zaporozhye är en stad ingen provins?
Citera
2022-09-29, 00:02
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Pansarfartyg låter intressant!

Det är nog googletranslate. Meeen.., som sagt.., man håller igen..fortfarande i Tyskland..
Citera
2022-09-29, 00:04
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Från: https://liveuamap.com/
Ukrainian air defense shot down 4 of 5 Kh-59 missiles launched by Russian Su-35 jets against Zaporizhzhia and Dnipropetrovsk regions.
Är det det norska systemet som visar sin effektivitet då man skjuter ned missiler som avlossas direkt från flygplan.

Verkar ändå vara en stor robot det där: https://en.wikipedia.org/wiki/Kh-59 Väger 1 ton.
Citera
2022-09-29, 00:05
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Himars är grym, men Archer överträffar även den. Är väl därför USA även dom vill köpa Archer? Finns säkert någon möp som kan den bättre än mig så därför orkar jag inte berätta mer om den.

Archer har sämre räckvidd 40km mot himars 80km men tror Archer kan leverera mer eld i genomsnitt sen är nog en excalibur betydligt billigare. Det blir mer pang för pengarna.
Citera
2022-09-29, 00:05
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Personligen tror jag Maggan skickat. Man kan säga vad man vill om sossarna, men hon har i alla fall visat handlingskraft, jag ser henne som en tecknad figur med en trekantig kjol. Don't fuck with me, if i don't want it, liksom. Aja, vi får se. Ryssen har satt sin sista potatis i Ukraina i alla fall. Jag röstade på SD.
Bevis, bevis, bevis. Nu kör du ghost of kiev.
Citera
2022-09-29, 00:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Ni Sverigedemokrater är nutidens batikhäxor: 2014 skulle vårt välstånd ges bort till flyktingar på medelhavet och 2022 vill ni skänka bort det som är vårt till nassar i Ukraina.

För att nånting ska kunna vara ”vårt” måste du ha betalat nånting för det. Typ skatt. Vilket du inte gjort. Så du borde skriva ”ert” istället.

Och nu är det så att den här materielen vi pratar om, svensk krigsmateriel, den har (och har haft sedan mer än 70 år tillbaka) bara ett enda syfte.

Att ta död på ryzzka kackerlackor.

Vars gör det bäst?

I Ukraina!!
Citera
2022-09-29, 00:08
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av analking
Zaporozhye är en stad ingen provins?

Både och, huvudorten i provinsen heter samma som provinsen (Och den är på Ukrainskkontrollerat område). Zaporizhzhia, jag tror din ort bara är en annan stavning. Eller är det ett annat ställe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in