2022-09-28, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasick-Steve
Pedofilkramare.
Nej, men föraktet mot pedofiler är omotiverat och överdrivet. Ingen kan trots allt hjälpa att de är pedofiler, eller att deras begär är så starka att de inte kan stå emot dem. Det är ju synd om dem, de är knappast glada över att de har denna läggning.
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Pedofiler förtjänar inte en andra chans. Du underskattar kraftigt den avsky normala människor känner gentemot pedofiler.
De förtjänar liksom alla andra en andra chans. I de flesta fall handlar det trots allt bara om misstag som inte görs om efter att den som begått övergreppen åkt fast och lärt sig sin läxa.

Jag tror inte att de flesta människor känner någon direkt avsky mot pedofiler. De vill inte ha med dem att göra eftersom de tycker att det de har gjort är äckligt och obehagligt. Men att känna ett hat och en vilja att se dem lida är det nog en minoritet som gör.
Citera
2022-09-28, 19:59
Medlem
RickNesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av absinten
Nej, men föraktet mot pedofiler är omotiverat och överdrivet. Ingen kan trots allt hjälpa att de är pedofiler, eller att deras begär är så starka att de inte kan stå emot dem. Det är ju synd om dem, de är knappast glada över att de har denna läggning.

De förtjänar liksom alla andra en andra chans. I de flesta fall handlar det trots allt bara om misstag som inte görs om efter att den som begått övergreppen åkt fast och lärt sig sin läxa.

Jag tror inte att de flesta människor känner någon direkt avsky mot pedofiler. De vill inte ha med dem att göra eftersom de tycker att det de har gjort är äckligt och obehagligt. Men att känna ett hat och en vilja att se dem lida är det nog en minoritet som gör.

Antingen är du ett troll eller så är du själv pedofil. Att våldta ett barn är inte "bara ett misstag". Jag hoppas verkligen inte att du har egna barn eller någonsin är närheten av barn.
Citera
2022-09-28, 20:31
Medlem
Citat:

Ingen väljer att vara pedofil. Men de som har den läggningen och illfredsställer sina behov ha gjort ett mdvetet val att skada ett eller många barn enbart för att han/hon själv vill Och några "misstag" är det inte. De VÄLJER aktivt. Det är en avskyvärd handling.
Citera
2022-09-28, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickNess
Antingen är du ett troll eller så är du själv pedofil. Att våldta ett barn är inte "bara ett misstag". Jag hoppas verkligen inte att du har egna barn eller någonsin är närheten av barn.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen väljer att vara pedofil. Men de som har den läggningen och illfredsställer sina behov ha gjort ett mdvetet val att skada ett eller många barn enbart för att han/hon själv vill Och några "misstag" är det inte. De VÄLJER aktivt. Det är en avskyvärd handling.
Allt som man i efterhand ångrar att man gjorde var misstag. Det är sådant man gjorde antingen för att man inte förstod bättre eller för att man inte kunde låta bli. Ni tror inte att mannen och kvinnan i det här fallet ångrar vad de har gjort? Att de hade gjort det ogjort om de kunnat nu när de inser vilka konsekvenser denna typ av handlingar får? Det tror jag.
Citera
2022-09-28, 20:54
Medlem
droppas avatar
Citat:
Allt som man i efterhand ångrar att man gjorde var misstag. Det är sådant man gjorde antingen för att man inte förstod bättre eller för att man inte kunde låta bli. Ni tror inte att mannen och kvinnan i det här fallet ångrar vad de har gjort? Att de hade gjort det ogjort om de kunnat nu när de inser vilka konsekvenser denna typ av handlingar får? Det tror jag.
Handlingar och konsekvenser, det endå dom ångrar är säkert att det kom fram. Misstag är vakna upp brevid ett grott troll dagen efter o ångra allt. Hur kan man kalla det ett misstag att utsätta ett barn för nåt sånt för att sen säga ångrar det? Du har gjort en medveten gärning för att skada en annan person. Klart du ångrar 🫣 dig när det kommer fram.
Citera
2022-09-28, 21:02
Bannlyst
Citat:

Du verkar ha väldigt mycket insikt i hur pedofiler tänker, mår och fungerar.

Förmodar att du talar av egen erfarenhet?
Citera
2022-09-28, 21:39
Medlem
Citat:
Vuxna människor VET att de skadar ett barn om de använder ett barn för sin egen njutning. Vi pratar inte om 12-åringar här. Du kanske tycker det är ok, men normala människor skyddar barn. Om de ångrat sig så handlar det om att de åkte dit och att folk fått veta. De har dolt sina handlingar medvetet för andra eftersom de vet att det är fel, olagligt, avskyvärt och... you name it.
Senast redigerad av Picasso2 2022-09-28 kl. 21:42.
Citera
2022-09-28, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av droppa
Handlingar och konsekvenser, det endå dom ångrar är säkert att det kom fram. Misstag är vakna upp brevid ett grott troll dagen efter o ångra allt. Hur kan man kalla det ett misstag att utsätta ett barn för nåt sånt för att sen säga ångrar det? Du har gjort en medveten gärning för att skada en annan person. Klart du ångrar 🫣 dig när det kommer fram.
Citat:
Du verkar ha väldigt mycket insikt i hur pedofiler tänker, mår och fungerar.

Förmodar att du talar av egen erfarenhet?
Jag har en god insikt i hur människans psykologi och vilja fungerar. Vi kan alltid i varje given situation bara göra det som vi tror kommer gynna oss själva mest. Vi har aldrig något val. En person som vill våldta ett barn och är säker på att han kommer att komma undan med det har inget annat val än att våldta barnet. I ett sådant läge är det fysiskt omöjligt för honom att låta bli, eftersom det inte går att motivera varför han skulle låta bli. En våldtäktsman kan rå lika lite för att han våldtar som våldtäktsoffret kan rå för att han blir våldtaget. Det är ett faktum.
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vuxna människor VET att de skadar ett barn om de använder ett barn för sin egen njutning. Vi pratar inte om 12-åringar här. Du kanske tycker det är ok, men normala människor skyddar barn. Om de ångrat sig så handlar det om att de åkte dit och att folk fått veta. De har dolt sina handlingar medvetet för andra eftersom de vet att det är fel, olagligt, avskyvärt och... you name it.
Var och varannan människa skulle misshandla, mörda och våldta om de trodde att de skulle komma undan med det. Det är inte någon empati som håller folk i schack, utan rädslan för konsekvenserna. Det enda som egentligen skiljer dig och mig från grova brottslingar är att vårt konsekvenstänk är mer utvecklat, eller kanske rentav bara att vi ännu inte har hamnat i en situation där vårt konsekvenstänk har testats på riktigt. Hur som helst så handlar det i grund och botten bara om tur. Vi har bara haft tur, gärningsmännen har bara haft otur.
Citera
2022-09-28, 22:35
Medlem
Citat:
Jag har en god insikt i hur människans psykologi och vilja fungerar. Vi kan alltid i varje given situation bara göra det som vi tror kommer gynna oss själva mest. Vi har aldrig något val. En person som vill våldta ett barn och är säker på att han kommer att komma undan med det har inget annat val än att våldta barnet. I ett sådant läge är det fysiskt omöjligt för honom att låta bli, eftersom det inte går att motivera varför han skulle låta bli. En våldtäktsman kan rå lika lite för att han våldtar som våldtäktsoffret kan rå för att han blir våldtaget. Det är ett faktum.

Var och varannan människa skulle misshandla, mörda och våldta om de trodde att de skulle komma undan med det. Det är inte någon empati som håller folk i schack, utan rädslan för konsekvenserna. Det enda som egentligen skiljer dig och mig från grova brottslingar är att vårt konsekvenstänk är mer utvecklat, eller kanske rentav bara att vi ännu inte har hamnat i en situation där vårt konsekvenstänk har testats på riktigt. Hur som helst så handlar det i grund och botten bara om tur. Vi har bara haft tur, gärningsmännen har bara haft otur.

Du har Autism va? Den varianten som saknar känslor o förståelse överhuvudtaget o bara lever sig in i nån fantasivärld
Citera
2022-09-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumstruten78
Du har Autism va? Den varianten som saknar känslor o förståelse överhuvudtaget o bara lever sig in i nån fantasivärld
Det är du som lever i en fantasivärld där människor antingen är goda eller onda. I verkligheten är det bara tillfälligheter som avgör hur vi handlar, och eftersom jag förstår det så har jag förståelse för alla människor som ställer till det för sig själva, oavsett om de utgör offer eller gärningsmän i ett brottsscenario. Jag förstår att alla inblandade egentligen är offer, och att det därför är synd om allihop.
Citat:
Nej, tror inte att du ska förvänta dig särskilt mycket utav omvärlden med tanke på dina böjelser.

Bra att du håller dina förväntningar i schack.

Kissesnuskpeddo.
Jag har högre förväntningar på övriga befolkningen än vad jag har på dig. De flesta svenskar är till skillnad från dig intelligenta nog att förstå åtminstone några av mina poänger. Vilket är anledningen till att vi kommer att släppa ut gärningsmännen från detta fall om några år, utan några nämnvärda protester.
Citera
2022-09-29, 07:21
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Förmodligen, men att han kommer få ett "vanligt" jobb tror jag vi kan utesluta. Finns inte en enda arbetsgivare i det här landet som inte själv är pedofil som skulle vilja ha en sådan som honom på en arbetsplats.

Vilken arbetsplats han än kommer till, kommer förr eller senare få reda på vad han gjort. Tänk på att våldtäktsmän/pedofiler står lägre än ALLT annat såväl innanför som utanför murarna. Han kommer INTE ha det lätt framöver.

Jag vågar lova att "Krickes" riktiga straff, kommer först börja den dagen han går utanför murarna på anstalten.

Finns INTE en chans i helvetet att varken han, eller subban han var ihop med kommer kunna leva ett ens någorlunda normalt liv i Sverige efter att dom släppts. Det här blev väldigt uppmärksammat i media, och du kan vara jävligt lugn för att folk kommer vara som hökar efter både honom och henne samma dag som de släpps ut.

Folk glömmer inte det här. Tror inte att någon av dom kommer bli misshandlade, men dom kommer bli utstötta, utvikta och förföljda lång tid efter att dom släpps. Var så lugn.

Dom förtjänar varenda jävla motgång som dom garanterat har att vänta.

Det har inte börjat än, det är när dom släpps ut som det börjar på riktigt.
Tycker du att t.ex. Kapten Klänning verkar lida jättemycket just nu?
Citat:
Du överskattat kraftigt den avsky som vanliga människor känner mot den här typen av människor. De flesta bryr sig inte nämnvärt. De som begått denna typ av brott återanpassas relativt lätt in i samhället igen. Titta bara på Kapten Klänning som driver en hästgård dit en massa familjer tar sina barn.

Och det är precis som det ska vara. Dessa brottslingar förtjänar inte alls att få resten av sina liv förstörda. Alla kan göra misstag. Alla förtjänar en andra chans. Efter avtjänat straff ska de välkomnas in i samhället igen.
Haha.. Du hann före!
Citera
2022-10-01, 00:22
Medlem
droppas avatar
Citat:

Du kan ju ej ha så bra insikt i psykologi, med tanke på att du genus bestämmer gärnings personen som en han i hela ditt utlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in