2022-09-28, 16:27
Medlem
Lao Tzus avatar
Hur vanligt är det att religiösa menar sig ha fått direkta förhållningsorder från gud?

Min egen gudsupplevelse är mindre konkret av typen ”jag finns där för att hjälpa dig hjälpa dig själv och andra”

Hur skiljer man på sanna religiösa ”kallelser” och rena psykologiska föreställningar? Jag menar folk har gjort det ena och det andra för att, som dom säger, gud eller djävulen befallde dem.
Citat:
Christian OnlyFans model says God told her to keep stripping until she's 75

Nita usually makes steamy religious claims, which include having "threesomes" with her husband and the holy deity.

https://www.dailystar.co.uk/real-life/christian-onlyfans-model-says-god-28100712
Senast redigerad av Lao Tzu 2022-09-28 kl. 16:34.
Citera
2022-09-28, 16:30
Medlem
WhoreOfBabylons avatar
Ja kan man inte skylla på andra människor vilket kvinnor alltid gör, så skyller dom på gud.

''Samhälle av starka kvinnor''
Citera
2022-09-28, 16:38
Medlem
TheOldOneKnowss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Hur vanligt är det att religiösa menar sig ha fått direkta förhållningsorder från gud?

Min egen gudsupplevelse är mindre konkret av typen ”jag finns där för att hjälpa dig hjälpa dig själv och andra”

Hur skiljer man på sanna religiösa ”kallelser” och rena psykologiska föreställningar? Jag menar folk har gjort det ena och det andra för att, som dom säger, gud eller djävulen befallde dem.

Man läser Bibeln, vilket inte hon har gjort. För där blir det tydligt att otukt och horeri är synder, som Gud aldrig skulle kalla en till. Utan då är det en demon isåfall. Jag tror inte hon ber.
Citera
2022-09-28, 17:09
Medlem
Citat:

Tror många kör med gud/djävul-täckmanteln.
I typ usa är majoriteten mkt mer religiösa än i Sverige, då blir det kke vanligare att skylla på att ”Gud sa det till mig” för i princip alla säger o tänker så?

Tror vissa har svårt att skilja på vad som är dom själva också, goda gärningar tackas gud för o onda gärningar skylls på satan - eget ansvar minimeras.
Citera
2022-09-28, 17:13
Medlem
grungewhores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheOldOneKnows
Man läser Bibeln, vilket inte hon har gjort. För där blir det tydligt att otukt och horeri är synder, som Gud aldrig skulle kalla en till. Utan då är det en demon isåfall. Jag tror inte hon ber.
Fast Jesus älskar syndaren. Vem tror du tvättade hans fötter.
Citera
2022-09-28, 20:53
Medlem
Jag är också fascinerad.

I många fall undrar jag om troende som påstår sig kallats av gud VERKLIGEN skulle hålla fast vid det påståendet om de pressades intensivt, typ om de diskuterade igenom detta i timtal med andra icke-troende. Jag tror till slut många skulle erkänna att typ "alltså nej äh ärligt talat är det ju inte rimligt att nån högre makt skulle bry sig om min strippkarriär... MEN"

och det skulle sluta i att de faktiskt är smått medvetna om att de delvis lurar sig själva - fast det känns bra.

Ungefär som svenskar som läser horoskop. Om man skulle pressa dom så kan de nog erkänna att nej, det är inte rimligt. Men det tillför något kul till deras tillvaro. De kanske faktiskt börjar tänka mer på sin vardag genom att fundera på om de kommer "möta en mystisk främling" idag eller inte, och det ger dom något.

Eller som att man själv på skoj singlar slant för att ta ett beslut fast man inte tror på ödet. Man behövde göra NÅGOT och då är det lite skönt att man kan slippa välja helt själv utan bara säga att slumpen valde åt mig.
Senast redigerad av MarcoBolan 2022-09-28 kl. 21:02.
Citera
2022-09-29, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grungewhore
Fast Jesus älskar syndaren. Vem tror du tvättade hans fötter.

Ja särskilt andarna då
Citera
2022-09-29, 01:07
Medlem
Gud eller Jesus talar till oss på olika sätt. Vissa människor har sett änglar, andra starkt ljus när det inte skulle kunna vara möjligt. Andra har säkert hört röster. Vissa för profetiska drömmar etc. I övrigt så har många varit med om uppenbarelser och bönesvar direkt kopplat till något.

Men då herren inte kan ha något mörkt så skulle han så klart aldrig (min tolkning) tala till någon att arbeta som strippa på onlyfans eller vilken sida det nu var.

Dock älskar Gud och Jesus alla människor oavsett om vi är syndare eller inte. Sen gillar han inte när vi handlar orätt men kärleken till oss är konstant oavsett och han står alltid med öppna armar och välkomnar oss.

Vi får inte heller glömma som jag tror någon nämnde att mörkret, dvs jävulen försöker ju koppla grepp om oss och skickar brinnande pilar med tankar som inte är våra egna för att vi ska känna oss dåliga eller för att vi ska handla orätt etc. Så det var säkert någon sådan attack på den där kvinnan som strippar - alternativt är det bara något personen hittat på.
Citera
2022-10-01, 01:30
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
.

Alla religioner har regler för beteende och sedvänjor som förväntas utföras. Alla har fått förhållningsorder.

Hur vanligt det är med personliga förhållningsorder, svårt att säga men ganska få.

Jag tolkar intuition och positiva sammanträffanden som att Gud vägleder mig.
Citera
2022-10-01, 11:42
Medlem
Kernelpanics avatar
Citat:

Det kan säkert hända att att religiösa menar sig ha fått direkta förhållningsorder från gud.

Redan Jesus älskade alla människor men föredrog att bo tillsammans med unga killar som fick "ta emot Jesus"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in