2022-09-27, 21:50
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leaston
Mallers säger "virtually for free" och jag hittar inte att det skulle vara annat. Har du hittat?

Och hur var det med frågan du undviker, används gamla kortnätverket eller inte? Han säger ju att det inte används, men hade du hittat något annat?

Han ljuger ju rakt ut om precis allt annat så varför skulle det stämma att det är ”virtually free”?

Varför skulle han använda kortnätverket för domestika betalningar inom USA? Han använder ju en underleverantör för betalningar (typ Trustly).

Menar du att jag måste radda upp dina påståenden och jämföra med villkoren för att du ska förstå?
2022-09-27, 21:52
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Var står det att gamla dyra kortnätverket faktiskt används av Strike?
Var står det vad avgifterna är på? Är dom över 3%? Är dom över 0.3%

Vart är alla artiklar om att Jack Mallers är en bedragare som står och blåljuger? Det vore ju en smärre skandal? Presentera lite länkar och artiklar om denna skandal, annars kan du bara lägga ner detta tafatta försök.

Har du läst villkoren? På Strikes egna sida?
2022-09-27, 22:05
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Han ljuger ju rakt ut om precis allt annat så varför skulle det stämma att det är ”virtually free”?

Varför skulle han använda kortnätverket för domestika betalningar inom USA? Han använder ju en underleverantör för betalningar (typ Trustly).

Menar du att jag måste radda upp dina påståenden och jämföra med villkoren för att du ska förstå?
Så han använder sig bara av kortnätverket för utlandsbetalningar, uppfattar jag dig korrekt då?

NYDIG köper inga Bitcoins, som sedan skickas via Lightning, som sedan säljs till valfri valuta? Ross Stevens, ordförande i styrelsen på NYDIG, sitter också här och blåljuger?
(FB) Bitcoin, bästa argument för och emot

Du vet du vad, iom att du inte klarade av att producera länkar som backar upp dina påståenden så kommer jag fortsätta lita på Mallers när han säger att transaktionerna inte går via gamla kortsystemet utan via Lightning och kommer vara "virtually free" istället för upp till 3% på varje transaktion.
Jag hoppas och tror att du innerst inne förstår det.
2022-09-27, 23:33
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Så han använder sig bara av kortnätverket för utlandsbetalningar, uppfattar jag dig korrekt då?

NYDIG köper inga Bitcoins, som sedan skickas via Lightning, som sedan säljs till valfri valuta? Ross Stevens, ordförande i styrelsen på NYDIG, sitter också här och blåljuger?
(FB) Bitcoin, bästa argument för och emot

Du vet du vad, iom att du inte klarade av att producera länkar som backar upp dina påståenden så kommer jag fortsätta lita på Mallers när han säger att transaktionerna inte går via gamla kortsystemet utan via Lightning och kommer vara "virtually free" istället för upp till 3% på varje transaktion.
Jag hoppas och tror att du innerst inne förstår det.

Är länken till villkoren inte en ”länk”? Varför litar du inte på det Strike själva skriver om sin egen tjänst?

Var får du 3% från? Du har ju bara hittat på det?
2022-09-27, 23:37
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Du vet du vad, iom att du inte klarade av att producera länkar som backar upp dina påståenden

Påstående 1: Strike ger ut egna VISA-kort

Här är en länk: https://strike.me/

Ok?
2022-09-28, 07:13
Medlem
Papper1512s avatar
Citat:
Är länken till villkoren inte en ”länk”? Varför litar du inte på det Strike själva skriver om sin egen tjänst?

Kan du tala om vad avgifterna för Strike är?
2022-09-28, 08:00
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papper1512
Kan du tala om vad avgifterna för Strike är?

De erbjuder ju olika tjänster så jag antar att avgifterna är olika.

Men för betalningar i butik är det ju typiskt sett handlaren som betalar och där hittar jag ingen prislista! Jag tror inte att de publicerar den. I villkoren ger de sig själva rätt att ändra avgifterna lite hur de vill:

https://strike.me/merchant-terms/

Citat:
Fees

You acknowledge and agree that we may charge fees for your use of the Payment Services ("Fees"). Any Fees will be charged at the time we process a Transaction and will be deducted first from the final settlement amount. You also grant us the authorizations in Section 7, which we may utilize to recover Fees you owe us. All Fees collected or paid through the Payment Services are denominated in US dollars. Subject to these Terms, we reserve the right to implement or change the Fees upon reasonable advance notice.
2022-09-28, 08:11
Medlem
Leastons avatar
Citat:
Jag har länkat till när VDn Strike säger "virtually for free". Om du enkelt kan debunka det så är det bara att göra det. Men nu är det tydligt att du har fel iom att du inte klarar av det.

Citat:
Lätt googlat.
https://www.forbes.com/advisor/business/credit-card-processing-fees/

Upp till 3% skall tydligen vara "upp till 3.5%"
The average credit card processing fee ranges between 1.5% and 3.5%.
2022-09-28, 08:16
Medlem
kebabmedpommess avatar
Man får också komma ihåg att ni jämför transkationskostnaderna på ett ohederligt sätt. Ni tar först den teoretiska miniminivån för en betalning via Strike/LN (som iofs kan variera helt enormt mycket, se ett av mina tidigare inlägg, det är absolut inte gratis ens idag), med kostnaden som en kortutgivare tar inklusive alla tjänster som ingår.

T ex kundtjänst, ersättning av stulna kort, köpskydd, försäkringar, bedrägeriskydd, osv (plus vinst för det kortutgivande företaget, och Strike kommer också vilja tjäna pengar).

Ingenting av detta ingår i den transaktionskostnaden ni framför som är inneboende i lightning (och därmed Strike). Det är verkligen äpplen och päron.

Om man skulle göra en rättvis jämförelse så skulle betalning med ett debetkort vara 100% gratis eftersom det i grunden består av några api-anrop och kanske ändringar i någon databaspost.

Dessutom, så som fffffuuuuuu, så står det ju klart och tydligt att Strike tänker ta betalt av "merchants" men skriver inte ens vad de tänker ta för avgifter. 100% ohederlig marknadsföring från deras sida.
2022-09-28, 08:17
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
Lätt googlat.
https://www.forbes.com/advisor/business/credit-card-processing-fees/

Upp till 3% skall tydligen vara "upp till 3.5%"
The average credit card processing fee ranges between 1.5% and 3.5%.
Du verkar lida av något förståndshandikapp. Vi har flera gånger påpekat att vi inte pratar om kreditkort, utan betalkort (debet). Läste du pdf:en som ffffuuuuu länkade igår, gällande kortavgifter?
2022-09-28, 08:24
Medlem
Leastons avatar
Citat:
De erbjuder ju olika tjänster så jag antar att avgifterna är olika.

Men för betalningar i butik är det ju typiskt sett handlaren som betalar och där hittar jag ingen prislista! Jag tror inte att de publicerar den. I villkoren ger de sig själva rätt att ändra avgifterna lite hur de vill:

https://strike.me/merchant-terms/

Där har vi det, du kan inte uppge någon annan uppgift än från uppgifternas från Strikes VD. Så då tycker jag vi låter dom gälla tills det finns andra uppgifter.

När det gäller att strike går via kortnätverket, trots att dom säger att dom går via Lightning så får du fortsätta tro det antar jag. Jag kan inte göra annat än visa att du har fel även där. Sedan är det upp till dig att erkänna det eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av kebabmedpommes
Du verkar lida av något förståndshandikapp. Vi har flera gånger påpekat att vi inte pratar om kreditkort, utan betalkort (debet). Läste du pdf:en som ffffuuuuu länkade igår, gällande kortavgifter?
DU pratar om debet kort. Jag har pratar om kort i allmänhet och ser ingen anledning att saka bort de dyraste korten.
2022-09-28, 08:27
Medlem
kebabmedpommess avatar
Citat:
#1 Strike tar 1000 dollar från As bankkonto (tar en millisekund)
#2 Strike tillsammans med NYDIG, förvandlar 1000 dollar till Bitcoin (tar en millisekund)
#3 Strike skickar dessa Bitcoin över Lightning nätverket till Milano (tar en millisekund)
#4 I Milano görs en ny trade där Bitcoin förvandlas till Euro (eller valfri valuta).

#5 Strike kreditrar Bs bankkonto med 1000 dollar värt av Euro. (tar en millisekund)
Varför behövs de fetmarkerade stegen? För att pengar måste "skickas", annars kommer de aldrig fram?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in