Citat:
Ursprungligen postat av
Regnpojken
Att "Jeff" är så sjuk och egen får en att ifrågasätta definitionen av ondska.
Hans handlingar är utan tvekan ondskefulla men frågan är ju egentligen hur mycket han kan hjälpa dom.
Det är som någon som är född med diabetes, han har helt gener för att döda och det är mer eller mindre ofrånkomligt för honom att göra det.
Självklart bör snubben ha låsts in tidigt för allmänhetens bästa.
Men vart jag vill komma är om man kan klandra en lejon för att de vill jaga och döda.
Är ett lejon ont för att de är sådana de är?
Förövrigt så kan jag rekommendera serien Hannibal, riktigt välgjord även om den inte har någon verklighetsförankring så är de riktigt bra

Helt klart synd om honom som fötts och programmerats med dessa drifter. Men han hade fortfarande ett val till skillnad från ett lejon som måste döda för att överleva. Han prioriterade sin egen njutning före andras liv.
Han lyckades hålla sig ifrån mördandet i 9 år efter första offret. Men efter andra, så slutade han försöka och släppte på bromsen. Till slut tappade han kontrollen helt och mördade en i veckan.
Att han söp sig stupfull innan morden och att han inte drog ut på det, säger mig att han inte var en sadist vilket är ren ondska för mig.
Tyckte serien var väldigt bra. Både regissör och skådespelare har gjort sin hemläxa.