2022-09-27, 00:57
Medlem
EiraThunbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SilentKiller
Det är nog mycket som inte stämmer, bl.a att han mördade tre personer i farmorns hus, det var bara två.

Helt klart sevärd och bra skådisar.

Hahaha, som om att det gör någon skillnad efter ca 17 mördade individer. Fast jag förstår vad du menar.

Musiken var riktigt bra också. Passar bra med serien.
Citera
2022-09-27, 20:13
Medlem
okok1s avatar
Den döva mannen verkade ju jättesnäll... Jeff verkade till och med glad...
Citera
2022-09-28, 07:44
Medlem
Har försökt söka på nätet om huruvida Dahmers gärningar ledde till raskrig som i serien men hittar inget. Är denna del av serien påhittad eller ligger det någon sanning i detta?
Citera
2022-09-28, 10:20
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratmobile
Den är sexig och helt klart sevärd men hade väntat mig lite mer grafiska grejer, är man inte påläst sen innan så missar man ju rätt mycket av vad han faktiskt pysslade med.

Lite segt med delen om grannen som i största del är påhittat för serien.

Sexig? Det ser inte jag. Otäck.
Citera
2022-09-28, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Att "Jeff" är så sjuk och egen får en att ifrågasätta definitionen av ondska.
Hans handlingar är utan tvekan ondskefulla men frågan är ju egentligen hur mycket han kan hjälpa dom.
Det är som någon som är född med diabetes, han har helt gener för att döda och det är mer eller mindre ofrånkomligt för honom att göra det.

Självklart bör snubben ha låsts in tidigt för allmänhetens bästa.

Men vart jag vill komma är om man kan klandra en lejon för att de vill jaga och döda.
Är ett lejon ont för att de är sådana de är?

Förövrigt så kan jag rekommendera serien Hannibal, riktigt välgjord även om den inte har någon verklighetsförankring så är de riktigt bra

Helt klart synd om honom som fötts och programmerats med dessa drifter. Men han hade fortfarande ett val till skillnad från ett lejon som måste döda för att överleva. Han prioriterade sin egen njutning före andras liv.

Han lyckades hålla sig ifrån mördandet i 9 år efter första offret. Men efter andra, så slutade han försöka och släppte på bromsen. Till slut tappade han kontrollen helt och mördade en i veckan.

Att han söp sig stupfull innan morden och att han inte drog ut på det, säger mig att han inte var en sadist vilket är ren ondska för mig.

Tyckte serien var väldigt bra. Både regissör och skådespelare har gjort sin hemläxa.
Citera
2022-09-28, 20:46
Medlem
DragonOnWall8s avatar
Såg TV-mini-serien i förrgår, försökte förgäves hitta en tråd här och nu förstår jag varför jag inte fann den, serien heter ju: Dahmer - Monster: The Jeffrey Dahmer Story, varför inte ge tråden rätta titeln?
Tycker att serien var lite för lång och för mycket tid med Glenda Cleveland & 'Lao'.
Bra insatser av alla skådespelare och som nån sa tidigare Richard Jenkins är alltid bra!
Ger den en stark 7/10.
Citera
2022-09-28, 22:00
Avslutad
Jag har haft alldeles för dålig koll på denna Dahmer men jag förstår det som att hans morsa var knäpp och hon medicinerade rätt friskt under graviditeten.
Tror man att Dahmer fått hjärnskador i fosterstadiet som kanske bidrog till hans drev att mörda?
Citera
2022-09-28, 22:02
Medlem
mr.demons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Refugen
Har försökt söka på nätet om huruvida Dahmers gärningar ledde till raskrig som i serien men hittar inget. Är denna del av serien påhittad eller ligger det någon sanning i detta?

Han blev i alla fall mördad av en svart snubbe i fängelset.
Citera
2022-09-28, 22:23
Medlem
Klart se värd på 8 avsnittet o riktigt spännande skulle vart mer blod o detaljer men 7/10 skulle ja säga
Citera
2022-09-28, 23:54
Medlem
Bratmobiles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Sexig? Det ser inte jag. Otäck.

Nä såklart går inte alla igång på sånt här men fans av JD lär vara nöjda.
Serieskaparna visste självklart precis hur det skulle tas emot av ett visst klientel att Evan Peters spelar JD även om dom vill mena att det inte är någon romantisering.
Citera
2022-09-29, 01:13
Medlem
XtraXs avatar
Kommer ännu en serie om Dahmer på Netflix 7e oktober. Conversations with a killer:The Jeffrey Dahmer tapes. Börjar gå till överdrift…
Citera
2022-09-29, 09:35
Medlem
MobbadeJessicas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Han blev i alla fall mördad av en svart snubbe i fängelset.
Negern som mördade Dahmer gjorde det för Gud hade sagt att han skulle slå ihjäl Dahmer. Så den killen var inte heller så frisk i skallen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in