2022-09-27, 20:09
Medlem
lyktstolpes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himars
Ormen usa, USA ÄR REDO ATT STÖTTA EUROPA EFTER GASLÄCKORNA oj oj vad oväntat att ormen usa vil sälja dyr gas till europa.
Varför ska Ryssland sälja gas genom Nordström när de nu säljer genom mellanöstern, Saudi etc?

Då kan de lika gärna förstöra det, de vet att de är paria ändå
Citera
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blamage
Enda sättet att undvika WW3 är om ryssarna hinner nuka USA och Israel innan de hinner svara. Föga troligt men kanske en möjlighet.

I praktiken inte möjligt, inte när det gäller USA iaf. Det är faktiskt ett ganska stort land.
Om ryssen nukar USA är världen färdiga.

Det enda alternativet där världen kanske inte är färdiga, är den totala motsatsen, om USA hinnar nuka Ryssland och klarar av att träffa alla viktigsta strategiska ställen före ryssen hinnar svara. Det är teoretiskt möjligt sedan USA och deras militär är betydligt proffsigara och har mer resurser. Motsatsen är omöjlig utan svar.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smartlindring
Detta stämmer inte. Logga ut och läs på lite nu gubben
Jag såg just en video där han sa det. Jag påstår inte att det var USA. Men biden har sagt det icke desto mindre.
Citera
2022-09-27, 20:10
Medlem
jiZZeds avatar
Bara ännu en punkt på listan över "anledningar" att börja kriga i Östersjön.
Citera
Medlem
Merwinnas avatar
Varför skriver Aftonbladet "oljeläckagen"?

21 min
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Rr77qd/aftonbladet-direkt?pinnedEntry=960641

Ann Linde i möte med danska utrikesministern efter oljeläckagen
Ann Linde har haft ett möte med sin danska dito, Jeppe Kofod, efter de upptäckta oljeläckagen från Nord Stream 1 och 2 i Östersjön.

"Talade med min danska kollega Jeppe Kofod om gasläckaget i Östersjön. Viktigt för att nära samordna och hantera situationen", skriver hon på Twitter.

"Våra regeringar och myndigheter följer noga utvecklingen", skriver hon vidare.
Citera
Medlem
Om nu detta är ett avsiktligt sabotage med sprängmedel vore det intressant att titta på om det finns några likheter eller kopplingar till det som hände med Darya Dugina.
Citera
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kungensilviaochjag
Ja, det vet vi alla redan om. Men sluta då och låtsas som att det inte är ni som ligger bakom det.

Det är det vi alla stör oss på, att ni först säger att det inte är ni, fast alla vet att det är ni, för att sedan säga att det var ni.

Vi vet att det är ni, så det är lika bra att vara ärliga från första början. Det sparar på en massa huvudvärk.
Vem är ni?
Citera
Moderator
Ancistruss avatar
Rysslands invasion av Ukraina 2022 --> Politik: Ryssland och det nära utlandet
/Moderator
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Vad svarade du på nu? Att gasen är skadlig för miljön? Den kan väl inte drabba havslevande djur, fiskar och växter i och med att det är en gas, som bubblar upp i luften? Det är inte olja. Eller tänker jag fel nu?
Vet inte om jag är tvåa på den här då jag inte läst ikapp tråden ikväll.
Havsvattnet tar väl upp största mängden gas och binder den och spillet går ut i atmosfären??
Citera
Medlem
OsloRbastFTrests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fellowvessel
Jag tror det är Norge som är avundsjuka att de vänsterprasslar & känner sig förminskade, inget annat att göra än att återannektera de missbildade säl-klubbarna.

Yalla min yarak lilla söta tjejbror!
Citera
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Du är fan dummare än mina plastblommor. Om Ryssland vill ha en anledning att attackera andra länder så har de redan mängder av sådana.

Det är ju närmast genialt.

Ryssarna saboterar Nordstream och skyller det på USA - då kan de ”hämnas” genom att sabotera Norges (Natosj gasledningar till kontinenten, och så står Tyskland etc helt energilösa framöver… Halva Europa utslaget i ett nafs.
Citera
Moderator
Ancistruss avatar
Politik: utrikes --> Politik: Ryssland och det nära utlandet
/Moderator
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem