2022-09-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StigaSol
Helt jävla sjukligt att se alla rysstroll, nyreggade, som floodar tråden nu, jävla sjukhuvuden! Ryssland mobiliserar, stänger gränserna, röstar igenom delar i Ukraina som de själva har INVADERAT, att bli ryskt territorium, vafan är ni helt slut i huvudet???
Det här var bara en tidsfråga innan det skulle hända, och det är INTE USA! Ni är helt enkelt hjärndöda som låtsas tro på något dylikt! USA har ALLT att förlora på ett försvagat EU.

Det här är ryskt sabotage, sen kommer det ske även i Norge, vänta och se, och vi blir alla utan värme och el. Om Ryssland ska gå ner på knä, ska VI också gå ner på knä! Vi får väl sitta i mörker och kyla sen och konspirera för oss själva när internet är nere! Jävla idioter, det här är sjukt allvarligt och ingen jävla lek!

Den norske örlogskaptenen Tor Ivar Strømmen, forskare vid Sjøkrigsskolen, tror också att Ryssland ligger bakom ett angrepp.

– Ryssarna har medvetet förstört de här rörledningarna själva, säger han till norska TV2 och utvecklar:

– I och med detta har Ryssland effektivt dragit ner gastillförseln till Tyskland. Och de kommer nog att försöka lägga skulden på någon annan, helst amerikanerna.

Strømmen har också en teori om att en attack på Norge kan ligga runt hörnet, eftersom den norska gasleveransen är viktig för den europeiska ekonomin.

– Förlust av rysk och norsk gas kommer at leda till en kollaps av Europas ekonomi. Det hade snabbt blivit mörkt och kallt i Europa, säger han.

Ja det är förstås bara kreml som håller på med sådan här statsterrorism vad än alla trollande proryzzar eller andra foliehattar påstår. De har väl tröttnat på att skicka giftmördare och testar något nytt.
Citera
Medlem
Andymeeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PaoloRoberto
Förs kom nyheten att det läckte gas ur Nord Stream 2.

Några timmar senare föll trycket även i Nord Stream 1.
Man tror att någon förstört ledningarna i en riktad attack med ubåt eller attackdykare

Jag själv kan inte föreställa mig ett scenario som inte innebär en riktad attack. Allt talar emot att det skulle vara slumpen.
De båda läckagen på Nord Stream 1 har inträffat på två ställen med knappt sju kilometers inbördes avstånd. De ligger i ett område knappt halvvägs mellan Bornholm och Karlskrona.

Därifrån är det ytterligare drygt 70 kilometers avstånd till läckaget på Nord Stream 2, alldeles sydost om Bornholms kust.

Hur mycket gas som kan ha läckt ut är okänt, men det handlar om gigantiska mängder. Enbart Nord Stream 2 innehåller 300 miljoner kubikmeter gas.

Vilka ligger bakom?
Är detta starten till WW III!?

Dags att sätta igång kärnkraften och sätta agenda 2030 på is ett tag. Nu ser ni effekter av att ekonomiskt straffa ryssland. Snacka om att europa sköt sig i foten/sket i det blå skåpet.
Citera
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fontyl
Har behandlat detta tidigare i tråden. Läs resonemanget. https://www.flashback.org/sp81801753
Det är en false flag, av gigantiska proportioner, utförd av Ryssland riktad mot USA.

Nej det tror inte jag. Ryssland behöver NS för att få in pengar så snart som möjligt. USA tog just bort Rysslands mäktigaste vapen. Kanske till och med mäktigare än kärnvapen.
Citera
2022-09-27, 17:55
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DurexPlayHeat
Onekligen låter det som i en Bond rulle.

Verkligheten överträffar alltid....

Och det finns ingen chans att det är en olycka?

Märkligt

Det har sprängts på tre olika ställen, fördelat på två olika ledningar. Så väääääääligt mycket "otur" för att det bara skulle vara en helt random olycka.

Dessutom har ju massvis med seismografer runt om i landet registrerat tryckvågor av just detonationer, dvs sprängningar.
Citera
Medlem
Rundcrantzs avatar
Klart att det är ryssjävlarna som sprängt.

Det som är bra oavsett, är att detta är ett viktigt steg mot EU:s oberoende av Ryssland.

Hoppas det blir fler läckor!

Ser fram emot den dagen då NATO går in med marktrupp och krossar spillrorna av Moskva 😎

Ska poppa mycket popcorn och njuta av rysstrollens desperata trådar när invasionen av fascist-Ryssland är ett faktum.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det är bara USA som har förmågan att ta ett så dylikt beslut att sabotera ledningarna. Inget europeiskt land skulle kunna utföra detta.

Det behövs bara en fiskebåt med Sonar och några sjukbomber. Det klarar de flesta.
Citera
Medlem
Rodimusprimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agent.Provocateur
Det här är inte en terrorhandling, det är en krigshandling ifrån Ryssland. Det som sker dessa dagar är helt ofattbart och vi kommer alla att få lida för den diktatur som Putin har byggt upp med sitt KGB/FSB under decennier. Putin och hans hantlangare hatar väst, och nu när allt går åt helvete för Ryssland i Ukraina, då mobiliserar man i all hast och tvingar folk att bli kanonmat, samtidigt som man genomför fejkade omröstningar i Ukraina. 97% lär ha velat bli en del av Ryssland, LMAO, vilken parodi detta är! Nu ska vi få lida också, ordentligt. Tacka fittan i Kreml för framtiden!
En krigsförklaring att spränga sin egna pipeline?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mary99
Om det är så det blir kommer det bli massutvandring från Europa.
Indien, Australien eller Sydostasien verkar bra alternativ.

Ja Européerna kan ju utvandra till Afrika och Mellanöstern så får vi se om vi är lika välkomna som flyktingar där, som de är hos oss. I dessa länder behövs en bråkdel av den energi som vi förbrukar här uppe. De har ju gratis solvärme året runt.

En somalier förbrukar 1/30 av den energi som en svensk förbrukar, så ur miljösynpunkt skulle det vara väldigt bra om vi kunde vända på flyktingströmmen.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BehindRayban
Utredningen får väl visa vad som hände med gasledningarna.
Man kan diskutera lite grann om intressena bakom förstörelsen/avbrotten på gasledningarna.

Ryssland:
a. Sätta press på EU.
b. Behöver inte motivera varför de inte reparerar gasledningarna för fallet att marknaden skulle bli normal igen och sanktionerna försvinna. EUs hela gamebook har försvunnit.

USA
c. Ukrainas Zelenskij regim är totalt desperat och begär all sorts hjälp. Eftersom USA för tillfället har en lågutbildad (fakeutbildad) "retarded government" är det ganska uppenbart att de vill förse Zelenskij regimen med förhandlingsargument utöver att Mr. Z ska vara fake-samurai och kriga till sista Ukrainaren. Själva tanken med attentatet skulle då vara att Ryssland skulle behöva Ukraina för gastransport. Nu är det som så att Ryssland inte behöver detta så det enda resultatet är i praktiken att Tyskland blir "vinterfrostat" och att EUs hela gamebook har gått förlorad. Dessutom ifall USAs äldre gamebook baserad på hypotetiska föreställningar före 2013 och Presidentens anhängares affärsambitioner i Ukraina skulle visa sig korrekt så skulle det bara motivera Ryssland att ta över hela Ukraina.
d. Industrikonkurrens. Nuvarande regering har ingen egen förmåga att skapa industrier och måste därför stjäla, låna, överta eller lära sig av andra (observera detta avser inte USAs privata sektor). Ett sätt att stjäla fint av andra är då att tillse att energipriserna blir så höga att industrin måste flytta till USA eller andra ställen där goda industriförhållanden finns. Eftersom Ryssland är ansvarigt för allt, så ser det ut som ett övertagande eller lån snarare än en snygg stöld.

Vissa fraktioner i USA och England med kopplingar till Ukraina
e. Har idag stora utbetalningar från Tyskland baserat på krigsskadestånd och Marshall-hjälpen. Dessa utbetalningar kommer att krympa till närmast noll i detta decennium och då vill de gärna ersätta dessa med någon ny årlig ränta, exempelvis baserat på förräntningar på inflaterade energipriser eller andra varor.
f. Att råna USA, EU, Ryssland och förslava Ukraina står förstås också på listan över önskvärdheter.

Tredje parter
g. Kan gilla att heta upp konflikten eller att frosta av Tyskland, Polen, Frankrike och Skandinavien. Ingen nämnd och därmed ingen glömd.
h. Solpanels och energisparbranschen har skaffat sig egna ubåtar?
i. Irans nya långdistansubåt?
j. The great reset klubben?
k. Någon som tjänar feta stålars på att sälja el. ved eller kol till Tyskland.... låt mig se, Norge, Danmark, Finland, Sverige, Frankrike, England, Polen, Baltikum......

Eftersom nästan alla utom Tyskland kan ha ett intresse för tillfället av att panga ledningen är det en sund inställning att invänta eventuella utredningar i frågan.
* Vad vet vi nu från tidningarna?
- att attentaten antagligen utfördes från ett enda fartyg eller ubåt. Eftersom alla ytfartyg är accounted for finns det egentligen bara en ubåt kvar på listan över misstankar.

4. Bye-bye

Utan att veta om det, bekräftar du med ditt inlägg att det är Ryssland som ligger bakom.
Citera
2022-09-27, 17:56
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swefinans
Det är inte ryssland som ligger bakom detta utan det är fiender till ryssland som har gjort detta.

De vill helt enkelt sabotera ryssland ekonomi ännu mer och i samma smäll få europa att lida ännu mer.

USA är garanterat bakom detta, men min teori är att det är faktiskt sverige som saboterat nordstream pipe lines, självklart på USA:s order.

USA vill helt enkelt att europa ska kriga deras krig. Medan de sitter där och tittar.

Jag hoppas att det bara inte blir en pearl harbor effekt pga detta.
Någon gång måste det räcka.

Personligen tror jag att putin kommer att använda nukes. Tactical nukes.

Hursomhelst så är ukraina inte värt att dö för, det är en korrupt land till och med.
Jag kan säga att jag är ifrån serbien och om mitt land skulle befinna sig i ukrainas situation så skulle jag också tycka att det inte är värt att försvara landet. Ni får tycka vad ni tycker men det är sanningen.

Sedan vill jag slutligen säga att man får inte glömma år 2014-2015 om vad ukraina och usa gjorde mot ryssland och sedan får man även inte glömma vem som startade vad.
Varför måste NATO närma sig ryssland ?

Jag gillar inte zelensky han är en kuksugare med äcklig rostig röst som styrs av USA.
Han är mannen som har orsakat massvis med död och lidande.

The fucking CokeHeadOfKiev.

Sabotera Rysslands ekonomi genom att få upp priset på gas? Var det det du menade?
Citera
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Nej nej nej, nu blev jag besviken på dig. The Living Daylights (Iskallt uppdrag) är det ifrån.

Ja mitt fel, du har rätt! Det var den första bondfilen jag såg med farsan långt under åldersgränsen.

Ur dödlig synvinkel är ju också en del i havet, måste vara därifrån misstaget kom.
Citera
Medlem
MomsPlusSkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebelx
Jag drömmer om en värld där man inte behövde välja sida.
Det är just den här sortens polariserat tänk som gör att vi människor gång på gång lyckas dra igång nya konflikter och krig.
En vacker dag kanske vi lär oss leva i fred men det är nog tyvärr omöjligt.
Svårt att inte välja sida när ena sidan inte vill något hellre än att rånmörda dig, så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in