2022-09-27, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Jävla USA! Det går att säga med 99% säkerhet att det är Joe Biden som ligger bakom sprängningarna. Inte är det Ryssland för de har absolut ingenting att vinna på att göra så. Så med all sannolikhet är det de stöddiga satans amerikanarna. Vad blir svaret från EU?

Exakt. I grund och botten ligger nog Musk bakom attacken då vi vet att han hatar gasbilar. Kan även vara en proxyattack från Israelerna då vi vet att de hatar gas. Skrattretande att anklaga den rationella och fredlige Putin.
Citera
2022-09-27, 17:00
Medlem
RobbanUCs avatar
USA kapar alla möjligheter för deras allierade/vasallstater att få energiförsörjning värd namnet.
Med sådana vänner som USA- vem behöver fiender?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kalleboool
Jag ska krossa fönstret på din bostad och erbjuda dig att laga det och därför har jag motiv att ta sönder fönstret?

Hjälp mig med logiken här.

... erbjuda dig att laga det gratis?
Bästa naivitet!!!
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolltesteteenhora
svenskarna Har Bevisat Två Punkter För Hela Världens Internationella Energisektor:

Punkt 1: Ingen Litar Längre På Att Svennemilitären Kan Skydda Sitt Vatten Eller Infrastrukturen Under Den.

Punkt 2: Svennemilitären Tar Inget Ansvar För Sin Inkompetens, De Skyller Ifrån Sig.

Vad har Svennemilitären med det här att göra?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Det skadar Europa och Ryssland. Det finns en stormakt som gynnas.
Troligen, Biden hotade med det redan innan invasionen.
Det drabbar Ryssland men dessvärre även Tyskland och i förlängningen hela Europa.
Citera
2022-09-27, 17:01
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av samuraj2211
Har nån kollat historiken på Marine Traffic i området?
Tror du verkligen dom som utförde operationen hade sin transponder på?
Citera
2022-09-27, 17:02
Medlem
Rebelxs avatar
Råkade se morgonnyheterna , där var det nån tomte som skulle föreställa "repporter" som såklart antog att det måste vara Ryssarna själva då Ukraina redan har gasledningar genom landet så då kan det ju inte såklart vara den sidan som ligger bakom.

Väldigt konstig resonmang men visst jag förväntar mig inte mer av vår nyhetsmedia heller.
Tycker bara de kunde försöka verka seriösa iaf men folk är ju uppenbarligen så otroligt blåsta att de går på precis allt så why even bother.
Citera
Medlem
sliskets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Nej, det finns avtal att de får brukar svenskt vatten för gasledningar, gasledningen är inte Sveriges.

Karl Bilth var i ryssland och agerade fluffer och såg till att Sverige fick sitt och egna intressen stimulerade i förhandlingarna
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoDp
Men egentligen vad är konstigt med detta?
Men tanke på att hela väst är emot Ryssland och Ryssland vet att detta straffar Europa rejält.
Det straffar inte Europa gaslagren är 85-90% fulla såg du inte nyheterna förra veckan?

Ryssland har maximal otur först mobilisering nu kan de inte leverera?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RAMMVOGEL
Det där har du nog fått ordentligt om bakfoten!
Inte jag, ser du inte att det är Lars som skriver så???
Citera
2022-09-27, 17:03
Avstängd
konstapels avatar
Just nu är det en öppen fråga om vem och vilka som ligger bakom detta men spontant har såklart Ryssland mest att tjäna på det.
Icke desto mindre är det här extremt allvarligt givet läget i vårt närområde och det som händer den närmaste tiden som en följd av det kommer att avslöja vem som gjort det och varför.
Citera
2022-09-27, 17:03
Medlem
Rebelxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kissfittan
En gummibåt från Greenpeace skulle lätt kunna genomföra attacken , grunt vatten och nära land

Skulle vilja se Gerhard Schröder ansikte nu hans livsverk förstört.

Är det verkligen så grunt ?
Visst för att vara ett hav så ja, men är det inte typ 70-80m djupt ändå?
Krävs väl lite för att dyka på såna djup eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in