2022-09-27, 16:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Nej? Jag ogillar inte USA. Biden har inte gjort mig något ont.

Ryssland däremot...
Biden kanske inte har gjort dig något ont (du jobbar trots allt åt honom, tillsammans med din lilla grupp NATO kohols som förstör forumet)

Men resten av amerikanerna, och resten av befolkningen i Europa, tycker inte om er. (Tack och lov)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullret
Citat SVT.

" Svenska mätstationer registrerade två tydliga explosioner i området på måndagen. En hade magnituden 2,3 och uppmättes vid 30 stationer.

– Det är ingen tvekan om att det var en sprängning, säger seismologen Björn Lund till SVT Nyheter.

Explosionerna registrerades kl 2.03 och kl 19.04 på måndagen. Sjöfartsverket utfärdade sina varningar om läckorna kl 13.52 respektive 20.41."
Kurvorna som finns på omni är tydliga. Sprängningar.

https://omni.se/
Citera
Medlem
Citat:
Ryssland däremot...
Har inte heller gjort dig något ont. Eller menar du att du är lite kränkt?
Citera
Medlem
Citat:
Varför?

Ja,, listan kan göras lång. En anledning är väl att dom drar in oss i ett krig med Ryssland.
Citera
2022-09-27, 16:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Laxrulle
Skulle vara kul att se vilken övervakning Nato sätter in nu? Måste ju skyddas till varje pris.

Måste ju vara omöjligt bevaka dessa rörledningar totalt, de går mellan alla plattformar och flera förgreningar, England, Tyskland, ny till polen osv. Allt ligger öppet tror ingen räknat med detta.

Man har väl lng terminal i hamnerfest men då ska gasen i land där först

Då inte ens LNG är en lösning! Jag ger upp, det är game over
Citera
2022-09-27, 16:29
Medlem
shoottheelkss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
En god gissning är väl landet Ukraina som är ockuperat av Sovjetunionen och kämpar för sitt liv. Det är inget jättesvårt jobb att spränga en ledning. Det klarar alla länder att göra.

Du skall obemärkt ta dig till platsen med ubåt, alt. fartyg och dyka.
Förstöra ledningen, utan att någon plockar upp händelsen på sonarsystem/Radar/Satelit, osv..

Inget dataspel....
Citera
2022-09-27, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stone
Det är bara USA som har förmågan att ta ett så dylikt beslut att sabotera ledningarna. Inget europeiskt land skulle kunna utföra detta.

Ryssland givetvis.
Citera
2022-09-27, 16:30
Medlem
GanjaFarfars avatar
Citat:
Nej? Jag ogillar inte USA. Biden har inte gjort mig något ont.

Ryssland däremot...

Hur många av flyktingarna från USA's krig om resurser i mellanöstern har du tagit emot med öppna armar? Hur man inte kan ogilla USA efter allt ont dom gjort och gör mot mänskligheten är en stor gåta.

Detta fallet stinker sabotage lång väg, lite väl lägligt för att det ska vara en olyckshändelse.

Citat:
Läckagen förekommer på tre ställen. Nord Stream 1 har två läckor, i svensk ekonomisk zon ungefär i höjd med Simirishamn. Nord Stream 2 läcker i dansk ekonomisk zon, sydost om Bornholm. Avståndet mellan läckorna i Nord Stream 1 och 2 är uppskattningsvis 75 kilometer, och avståndet mellan läckorna i Nord Stream 1 uppgår till ungefär 6 kilometer.

Orsaken är inte fastställd. Men enligt flera bedömare beror läckagen sannolikt inte på en olyckshändelse. Bolagen som äger ledningarna inväntar pågående utredning innan de uttalar sig närmare.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Har inte heller gjort dig något ont. Eller menar du att du är lite kränkt?

Ryssland utgör altid ett hot mot Sverige. Nu mer än på länge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ingen som funderar varför det ryska trollet trolltesteteenhora bombaderar denna tråd?
Det vanliga, att förstöra nån form av vettig diskussion och kasta skit åt nåt håll.
Citera
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KillenArCP
Kan man inte anordna ett jättestort poolparty? Tänk er själva, gasol finns det gott om att grilla med. Det kalla vattnet kan man värma upp med gas. Bara skicka dit några flottor, sedan kan man ha fest. Putin betalar!

Hade blivit fint ljus över södra österskön om man tänkt på gasen.
Lite som devils pit i ryssland som brunnit i snart 50 år, ikoniskt landmärke som folk kommer välfärda för
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Storfetdase
Judarna som styr usa har knullat din kultur, ditt folk och ekonomi.

Jag kanske är jude jag med...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in