2022-09-27, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Du frågade hur Ryssland kan tjäna pengar på sin gas om ledningarna blivit saboterade.

Jag svarade att Nord Stream inte är Rysslands enda ledningar. De får således mer betalt för den gas de exporterar. Och ingen av Nord Stream-ledningarna användes ändå inte sedan början av september.
Jag hävdade mer konkret att Ryssland blir av med ledningarna och en inkomstkällor, men jag sade inte att Ryssland har Europa som enda kund.
Verkar som du projicerar ditt egna tankemönster på mig här.
Man kan nog laga ledningarna och fortsätta exporten i framtiden om inte konflikten eskalerar.
Du är uppenbarligen en sionist.
Citera
2022-09-27, 15:07
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cutcut1337
Falseflag atrack från ryssland för att få placera sin flotta så nära danmark och sverige som möjligt för invasion.

Intressant teori. De kanske kan motivera en sjukt stor närvaro i Östersjön nu för att skydda ledningen. För att sedan attackera eller inta tex Gotland
Citera
2022-09-27, 15:07
Medlem
Hobbybondes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Va? Du frågade hur Ryssland kan tjäna pengar på sin gas om ledningarna blivit saboterade.

Jag svarade att Nord Stream inte är Rysslands enda ledningar. De får således mer betalt för den gas de exporterar. Och ingen av Nord Stream-ledningarna användes ändå inte sedan början av september.
De kan ju välja att inte leverera gas , så vad skulle de vinna på att spränga dem? De förlorar ju bara ett påtryckningsmedel genom att omöjliggöra leverans.
Det här är nästan garanterat jänkarnas verk för att se till att ingen börjar fundera på att det kanske ändå är bättre att börja släppa på importstoppet av gas.
Citera
2022-09-27, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jag har inte sagt att du inte sagt det. Jag sade att det vore som att säga det.

Ni konspiratörer är helt i fantasin. Är ni rädda för spöken också? Jag har redan förklarat vad jag tror och varför så det behöver jag inte göra igen.
Konspiratör och spöken, vilket dravel välkommen till verkligheten.
Citera
2022-09-27, 15:08
Medlem
jonjonesHWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Jo, eftersom detta är några av de mest trafikerade övervakade delarna av Östersjön, nära Sveriges andra marinbas och en flygflottilj och när Bornholm där Danmarks militär har omfattande spaningsresurser så, jo, det är ingen enkel match. Att det skulle vara Ukraina är väsentligt mindre sannolikt än alla Östersjönationer och USA, men mest sannolikt är att det är en typisk rysk false flag-operation för att kunna gnälla på väst och skapa ännu fler anledningar till att mobilisera i det ryska folkets ögon.
Jag håller med att det inte hade varit en enkel match men du kan inte säga att det är omöjligt, vi har ingen aning om vilken teknologi dom har tillgång till. Iden att de är en false flag operation av Ryssland är helt efterblivet, de finns så andra mycket bättre val till false flag som faktiskt hade ändrat åsikten hemma hos Ryssarna.
Citera
2022-09-27, 15:09
Medlem
Mr1931s avatar
Känns som en solklar false flag operation utförd av Ryssland för att ha en anledning att ta Gotland, för att ”säkra och skydda” sina ekonomiska intressen.
Resten av världen genomskådar direkt men i Ryssland kommer denna ”sanning” råda.

Misstänker att vi snart befinner oss i väpnad konflikt.
Citera
2022-09-27, 15:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cutcut1337
Falseflag atrack från ryssland för att få placera sin flotta så nära danmark och sverige som möjligt för invasion.

Fast det hade de ju kunnat göra ändå. Internationellt vattan som Ryssland gränsar till, bara slänga övning på det och deras vistelse hade kunnat vara legitim. Rysslands östersjöflotta har ju en ständig närvaro med moderna fartyg som Steregusjtjij-klass och Projekt 21630 Bujan.

Sveriges 5 visbykorvetter får det tufft. Måtte djävulen ta de politiker som avvecklade Sveriges goda försvar.
Citera
2022-09-27, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oldberry
Intressant teori. De kanske kan motivera en sjukt stor närvaro i Östersjön nu för att skydda ledningen. För att sedan attackera eller inta tex Gotland
Blir som med snake Island i Ukraina, Ryssarna tar ön ett tag sen bombar vi skiten ur ön tills Ryssen självmant lämnar.
Citera
2022-09-27, 15:10
Medlem
COYBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darfsson
Och ungefär hela Europa samt Ryssland skulle utplånas. GG.
Nej. Du lever kvar i en gammal bild av kärnvapen. De största stridsspetsarna finns inte kvar och av de mindre finns betydligt färre och de utplånar inga kontinenter, en och annan stad skulle kunna ryka men inte mer än så. Men skulle ryssarna försöka sig på ett flerfrontskrig mot NATO när de inte klarar att hålla frontlinjen ens i Ukraina så skulle snart NATOs stridsvagnar rulla på Röda torget.
Citera
2022-09-27, 15:11
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av negerinflation
Jag hävdade mer konkret att Ryssland blir av med ledningarna och en inkomstkällor, men jag sade inte att Ryssland har Europa som enda kund.
Verkar som du projicerar ditt egna tankemönster på mig här.
Man kan nog laga ledningarna och fortsätta exporten i framtiden om inte konflikten eskalerar.
Du är uppenbarligen en sionist.

Du är uppenbarligen dum i huvudet.

Ryssland exporterade för närvarande ingen gas i dessa ledningar.

Ryssland har flera andra gasledningar till Europa.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merrelito
https://www.youtube.com/watch?v=OS4O8rGRLf8

Ca: 1:36 in i klippet President Biden "There will no longer be a Northstream two, we will bring an end to it"

Kan man gissa att jänkarna fick tummen ur?

Det finns svart på vitt att Biden beordrat detta jobb. Men folk här kan ändå inte acceptera det självklara. Vad beror detta på? Borde inte vanliga svenskar hylla sin hjäte Biden nu???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Har extremt svårt att tänka mig något annat än Ryssland som vill skylla på USA. Jag förstår tanken med att USA skulle göra det men samtidigt vill man nog inte helt och hållet fördärva relationen med Europa. Om det skulle komma fram hade det bildat en stor spricka mellan EU och USA, det är inte värt risken. Detta känns mer som rysk desperation, alternativt Polacker/Turkar som gör det för att säkra framtida gasintäkter genom pipelines som går genom deras mark, men det känns lite väl konspiratoriskt.
Ukraina skulle inte kunna genomföra dessa dåd på egen hand.

Så 4d chess av Putin. Den möjligheten måste vi givetvis hålla öppen. Men det känns mer som någon annan som spelar fia med knuff och är fullständigt egoistisk. Vet du vilka som kommer ha en sedelpress som fullständigt sprutar ut pengar? Det land som har billig energi överallt och en stor industri som säljer till en global marknad. De har precis slagit ut en massiv industri i Europa - permanent.

Men men vi lär aldrig få veta sanningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in