2022-06-03, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johkv637
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/fragan-hade-kunnat-fa-johanna-moller-fri-/

Ska väl sägas att han/de inte uttryckligen säger att hon är oskyldig utan att hon skulle kunna frikännas.
Ja. Det där var ju inte direkt det som påstods.
Citera
2022-06-06, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mimmirider
Är det inte uppenbart att JM är skyldig? Hon är anstiftare till mordet på sin far och mordförsöket på modern.

Ja, precis. Men hon dömdes inte för det, utan för att ha utfört mordet. Dokumentären handlar om huruvida hon verkligen skulle ha dömts som gärningsman. Detta betonas flera gånger i dokumentären.

Det borde hon inte, enligt vad som framkommit. Hon verkar vara felaktigt dömd. Hon borde ha dömts för anstiftan till mord.
Citera
2022-06-16, 22:52
Medlem
Finns det en enda människa somtror att Johanna är helt oskyldig?

Jag har inte läst hela träden men jag kan direkt peka på 15 saker som avslöjar henne. Sunt förnuft räcker. Logik.

Hon sitter fint där hon sitter.

Skit i samma att hon är dömd som
GM utan att vara GM som höll i kniven.

Klart man skulle kunna backa domen i HD och döma henne för stämpling istället.

Utfallet blir desamma för Johannas del
Så ingen bryr sig.
Senast redigerad av Kris00tian 2022-06-16 kl. 22:56.
Citera
2022-07-12, 22:56
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Ja. Det där var ju inte direkt det som påstods.
utveckla gärna skillnaden mellan inlägget och artikeln som du upplever det
Senast redigerad av johkv637 2022-07-12 kl. 22:59.
Citera
2022-07-13, 16:01
Medlem
Citat:
utveckla gärna skillnaden mellan inlägget och artikeln som du upplever det
Jag kan säga såhär: Jag ger dig rätt i att jag var litet fel ute men egentligen säger inte Bodström att hon är oskyldig utan han säger att hon kunde ha friats i rättegången. Det är inte riktigt samma sak.
Citera
2022-07-14, 02:17
Medlem
Mogaku-sans avatar
Det är inte helt olikt det Helge Fossmo fick den sk barnflickan att mörda sin egen fru.
Johanna Möller utnyttjade sin psykiska övertalningsförmåga likt Helge Fossmo.

Johanna Möller fick det straff som hon förtjänade då hon likt Helge Fossmo fick någon annan att mörda sitt offer.

Sen att Johanna Möller hade sex med sin medbrottsling gör det hela ännu mer sjukt då hon drogs till unga pojkar. Häxan sitter bra ihop med andra lika sjuka kvinnor.
Citera
2022-07-22, 20:01
Medlem
johkv637s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
Jag kan säga såhär: Jag ger dig rätt i att jag var litet fel ute men egentligen säger inte Bodström att hon är oskyldig utan han säger att hon kunde ha friats i rättegången. Det är inte riktigt samma sak.
Helt sant och det var det jag skrev i inlägget du citerade.

https://www.expressen.se/nyheter/bro...a-moller-fri-/

Ska väl sägas att han/de inte uttryckligen säger att hon är oskyldig utan att hon skulle kunna frikännas.
Senast redigerad av johkv637 2022-07-22 kl. 20:04.
Citera
2022-08-06, 22:50
Avslutad
Är hon verkligen så hatad av allmänheten?
Citera
2022-08-25, 23:40
Medlem
Johanna Möller är dömd till livstid för liknande brott som Helge Gossmo dömdes för.

Fossmo fick livstid, som efter 15 års fängelse, tidsbestämdes till 26 år. Fossmo är sedan 2022 en fri man.

Kan Johanna Möller vänta sig någon liknande behandling? Fossmo satt 2004-2022, 18 år för Johanna med start 2017 bör betyda att hon är en fri kvinna när hon fyller 60.

Tror ni hon kommer ut 60 år gammal?
Citera
2022-09-01, 21:26
Medlem
Det är väldigt uppenbart att Johanna är skyldig då det finns ett uppenbart motiv och teknisk bevisning
Citera
2022-09-01, 21:49
Medlem
Alonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Det är väldigt uppenbart att Johanna är skyldig då det finns ett uppenbart motiv och teknisk bevisning

Hon är orättvist dömd.

Rättvisa hade varit om kärringen hade fått ”life in prisson, for the rest off your natural life, without the possibillity of paroll.

Ännu hellre ”stolen”, Old Sparky…

(Jag hade gärna betalat den el-räkningen…)
Citera
2022-09-27, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Materwelon
Var det Nina Rung

Det kunde faktiskt ha varit Cissi Wallin också. Men det är såklart otur när man chansar fel ibland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in