2022-09-27, 10:38
Medlem
AntonAusTirols avatar
Jänkarna som tröttnat på att EU köper rysk gas?
Citera
2022-09-27, 10:39
Medlem
Vem det nu än var som gjorde detta, varför tog de inte elledningarna också??
Visst det vore tråkigt dom timmarna då vi behöver importera el men hade varit en välgärning ändå.
Citera
2022-09-27, 10:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohannesSnajdare
Är väl isåfall troligare Ukraina som kan misstänkas ligga bakom så inte Tyskland, Frankrike & Italien ska kunna vackla i sin övertygelse att sanktionerna mot Ryssland måste vidmakthållas.
Är ledningen trasig blir det ingen gas.

Jag hoppas att det är Ukraina.
Citera
2022-09-27, 10:42
Medlem
Zorzarns avatar
På vilket djup ligger ledningen?
Citera
2022-09-27, 10:43
Medlem
AntonAusTirols avatar
Jänkarna tröttnat på att EU köper rysk gas. Så för att säkerställa att man inte köper mer via den kanalen slår man ut ledningen?
Ryssen behöver ju bara stänga kranen på sin sida och hänvisa till ett påhittat fel.
Citera
2022-09-27, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av calmsolution
Polen är ju redan sedda som paria inom EU, de passar kanske på iom kriget att stärka sin makt inom EU. Åker de ut eller blir sanktionerade så har de också påtryckningsmedel. Idag vet man snart inte vem som är vän eller fiende i EU.

Edit:
De har ju nästan redan nu sanktioner på sig från EU och har kommit med egna hot
https://www.europaportalen.se/2022/08/polen-ryter-till-ge-oss-eu-pengarna-annars

Det fetade:
Exakt, det är helt enkelt för stora kulturella skillnader mellan folken i Europa för att vi ska kunna leva som ett enda folk. Att göra EU till en federal stat är att bädda för inbördeskrig.
Vem eller vilka ska bestämma vilka kulturer som är "rätt" och som alla i EU ska leva efter?
Ännu svårare att få hela världens befolkning att enas vilket verkar vara globalisternas mål.

Aldrig i historien har det fungera att slå samman för stora områden med invånare med för stora kulturella (och religiösa) skillnader.
Inte ens ett relativt begränsat område som Jugoslavien fungerade speciellt länge.

OnT:
I min värld är det troligare att USA ligger bakom sabotaget än att Ryssland eller något annat Europeiskt land gör det.
USA är de enda som har något att vinna på konflikter i Europa, och bär sannolikt en stor del av skulden till kriget i Ukraina.

Och nej, jag är inte speciellt förtjust i Putin heller och frånsäger mig därmed titeln "rysstroll"
Citera
2022-09-27, 10:44
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salad
Klart det är USA. Fan tror alla att dom är änglar för? Ingen europeisk nation skulle ta risken. Usa däremot har velat förstöra nordstream i åratal. Nu är det gjort och usa kan sälja sin LNG dyrt till europa. Ingen annan vinner på att förstöra ledningarna.
USA har aldrig varit inne på att förstöra varken Nordstream 1 eller 2. USA slöt till och med en överrenskommelse om Nordstream 2 med Tyskland.

Däremot har Biden pratat på att dom kan stoppa Nordstream 2, vilket inte behövs i och med att Tyskland gjorde det.

Ryssland har allt att vinna i avseende på sin agenda att sabotera så mycket det går mot väst.
Tror du verkligen alla natoländer liksom länder runt östersjön skulle gå med på att Usa förstör Nordstream? Som nu utgör en risk för sjöfarten. Eller menar du att dom har seglat in en ubåt helt osynligt in i östersjön?

Förstår du inte det orimliga i vad du påstår?
Citera
2022-09-27, 10:45
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Jag hoppas att det är Ukraina.

Jag är helt enig.
För min del får de gärna spränga bort flera mil av ledningarna.
Citera
2022-09-27, 10:46
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Nej. Det är bara att allt som ryzzar gör och tillverkar är undermåligt, fuskbyggt och med förskingrad och länsad budget.
https://www.reuters.com/article/us-russia-defence-idUSTRE74N1YX20110524
Märkligt att de börjar "läcka" just nu...
Citera
2022-09-27, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForzaLeon
Skiten skulle aldrig ha byggts och se nu till att spränga skiten.
Visst, men skänk en tanke åt stackars Carl Bildt. Det var nödvändigt att bygga ledningen, annars hade Calle inte fått sina mutor från Ryssland.
Citera
2022-09-27, 10:48
Medlem
SilentVictorys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jeff.Beck
Gasen är en tveksam inkomstkälla för USA, däremot fyller Nord Stream en viktig militär roll för Ryssland då de sannolikt har övervakningsutrustning som följer ubåtar och andra fartyg, så för att USA eller någon annan ska kunna föra in ubåtar så måste ledningarna först bort.

Så är det Usa är det för förberedelse för att svara på ett ryskt angrepp
Ha ha ha... Övervakningsutrustning..
Tror du Rysslsand har lyckats utveckla några superduperhemliga nanosonars som känner av inkommande ubåtar, som är heelt osynliga för övriga världen?

Självklart har rörens inspekterats av andra länder dessutom.
Citera
2022-09-27, 10:49
Medlem
LeeVans avatar
Då kan vi konstatera att Biden höll sitt löfte. Hur kommer det att påverka relationerna mellan USA – Tyskland – EU?

https://www.youtube.com/watch?v=OS4O8rGRLf8
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in