Citat:
Ursprungligen postat av
calmsolution
Polen är ju redan sedda som paria inom EU, de passar kanske på iom kriget att stärka sin makt inom EU. Åker de ut eller blir sanktionerade så har de också påtryckningsmedel.
Idag vet man snart inte vem som är vän eller fiende i EU.
Edit:
De har ju nästan redan nu sanktioner på sig från EU och har kommit med egna hot
https://www.europaportalen.se/2022/08/polen-ryter-till-ge-oss-eu-pengarna-annars
Det fetade:
Exakt, det är helt enkelt för stora kulturella skillnader mellan folken i Europa för att vi ska kunna leva som ett enda folk. Att göra EU till en federal stat är att bädda för inbördeskrig.
Vem eller vilka ska bestämma vilka kulturer som är "rätt" och som alla i EU ska leva efter?
Ännu svårare att få hela världens befolkning att enas vilket verkar vara globalisternas mål.
Aldrig i historien har det fungera att slå samman för stora områden med invånare med för stora kulturella (och religiösa) skillnader.
Inte ens ett relativt begränsat område som Jugoslavien fungerade speciellt länge.
OnT:
I min värld är det troligare att USA ligger bakom sabotaget än att Ryssland eller något annat Europeiskt land gör det.
USA är de enda som har något att vinna på konflikter i Europa, och bär sannolikt en stor del av skulden till kriget i Ukraina.
Och nej, jag är inte speciellt förtjust i Putin heller och frånsäger mig därmed titeln "rysstroll"