2022-09-26, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Putin har nekat och han kan inte ljuga som president.

Du förstår väl om ryssland har ljugit kommer alla utredare få reda på det och ställa ryssland mot väggen. Även amnesty hittade massor med bevis för ukrainska krigsbrott så har ryssland ljugit är det ukraina som utfört detta.

Dagens garv....!

Är det presidentskapet som hindrar honom?

Men hur kommer det sig då att han ljuger och blir påkommen med lögner, hela tiden? Även om piss-ryzzar är patologiska lögnar och falska människor så spelar Piss-Putin och Lavrov helt i sin egen division!
Citera
2022-09-26, 22:26
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Den förra nyheten om tågspränging med nya rekryter stämde inte, så varför skulle den här anonyma tweeten göra det?
Inga mobiliserade har väl anlänt till Ukraina och kommer så inte göra på flera veckor.

Jag blir också glad åt sådana nyheter, men lite jävla källkritisk måste man vara, annars är man inte så mycket bättre än rysstrollen.

Förmodligen är det samma ickeexisterande händelse, där den senaste länken går till en som också blev lurad.
Citera
2022-09-26, 22:27
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
För att citera mig själv:

Händer en sån grej kommer den rapporteras om på fler ställen.
Dessutom, inga nya rekryter har ännu anlänt till Ukraina. Så fort går det inte.

Hur vet du det? Är du på plats? Kan du berätta vad du ser? Har redan läst på flera ställen att nya rekryter har blivit sänt direkt till skyttegravarna. Alla rekryter reser inte från Sibirien.
Citera
2022-09-26, 22:30
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Du förstår väl om ryssland har ljugit kommer alla utredare få reda på det och ställa ryssland mot väggen. Även amnesty hittade massor med bevis för ukrainska krigsbrott så har ryssland ljugit är det ukraina som utfört detta.

Kan inte? Märkligt. När han sa att Ryssland inte skulle gå in i Ukraina då?

Fartyget Moskva?
Senast redigerad av Clay Allison 2022-09-26 kl. 22:34.
Citera
2022-09-26, 22:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mustalainen77
Hur ser en vinst för Ukraina ut?

Piss-ryzzarna har förlorat ytterligare 300 000 man. Gärna 500 000 man till.

Ingen i väst handlar med Putin längre, Tyskland, Italien och de andra europeiska länderna är HELT OBEROENDE av ryzk olja, gas och andra råvaror. Piss-ryzzland utestängd från varenda sportevent, minst 10 år framåt i tiden. Stängda gränser för alla ryzzar som vill ta sig in i Europa.

Skulle vara schysst också att kunna få se dagliga försök från piss-ryzzarna att försöka försvara tidigare erövrade områden, och få se hur de sprängs i luften eller körs över med stridsvagnar. Kanske kan brännas ihjäl också, varför inte erövrade fosforbomber från ryzzarna?

Typ så. Nånstans längs med den vägen så kommer ryzzarna att tvingas söka vapenvila. Förmodligen inte förrän bajs-Putin självdött eller fått hjälp på vägen.
Citera
2022-09-26, 22:31
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:

Jo Putin har ljugit Listan på hans lögner är för lång för öht försöka dra här . Han ljög redan under sin första president period och han ljög förmodligen innan dess också ( och då räknar jag inte varenda ryss han ljugit för och bestulit och bedragit )
Citera
2022-09-26, 22:31
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Jag tänker inte dras ner i det där träsket. Allt jag frågade om ni visste om ifall det fanns någon opartisk media att följa. Det kan vara alternativa medier eller så kan det vara från självständiga reportrar på plats. Det här behöver jag inte ens förklara för dig.
Kan rekommendera denna dokumentation:

https://odysee.com/@QuantumRhino:9/Ukraine-Crisis--Donbass-%E2%80%93-Chronicle-of-Genocide:6
Citera
2022-09-26, 22:33
Medlem
Oj, jag trodde propagandaministeriet gett upp men det är väl svansen på psyket som inte fattar vart barkar.

Nu får vi se om naziryssland tappar resten av Kharkiv snart

Citat:
Ukrainian military reportedly entered Pisky-Radkivski village in Kharkiv region
Citera
2022-09-26, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av polagom
Putin är inte huvudproblemet, om han försvinner så kommer det någon annan lika galen och ’tränad’ för diktatorrollen istället.

Problemet med Ryssland är att det här får fortsätta. Korruption, diktatorsamhälle med allt vad det innebär. Och ryssarna själva låter det bli så, tom stödjer det.

Så bäst är det ju om dessa och miljontals andra ryssar säger nog är nog.

Problemet är väl att Putin gjort sig av med alla som haft potential "att ta över". Hans pitt är lite för liten för att palla med någon up-and-coming och aktivt sett till att bara omge sig av idioter. Den enda som verkar ha något mellan öronen och som skulle kunna efterträda Putin är väl Igor Sechin, ordförande i Rosneft men han är ju å andra sidan känd för att han är en skitstövel och om han bara andades i den riktningen så lär han flyga från en balkong. Faktum är att det inte finns någon efterträdare till Putin så det där med "att det kommer någon annan" är inte så självklart.
Citera
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Klarar du inte av det på egen hand? Ska jag tugga maten åt dig eller?

Snarare så att du inte har koll på vilka som är framstående historiker inom området och att du är för lat för att göra din egen research. Bättre om Aftonbladet berättar hur det ligger till så slipper du tänka själv?
Citat:
Finns många youtube-videos med framstående historiker inom området som kan bekräfta att det mer eller mindre var jämnstarka sidor. Man kan inte utgå ifrån en operation bara.
Det var du din lata fan som sade att det fanns på YouTube. Ta fram dom då.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Basen
Undrar hur många ryssar som kommer frysa ihjäl sen när vintern kommer, om det redan nu råder brist på material?

Eller hur?

Det är väl ingen som inbillar sig att piss-ryzzarna har 300 000 vinteruniformer eller vinterkläder liggande i ett förråd någonstans?

Det är slaktat och spritt för vinden (sålt till första bästa uppköpare) - om det någonsin funnits.
Citera
2022-09-26, 22:36
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Jag ser det så här från min synvinkel iaf.

De källor jag följer angående kriget är ALLA källor som rättar sig själva när något ”gått för fort” med rapporteringen. Man erkänner att man inte dubbelkollat uppgifterna innan man publicerat.
Det blir ganska tydligt efter så många månader vilka som är seriösa och inte.

RyZZlands kanaler vet vi ju alla vad de går för. Man ljuger så febrilt angående precis allt och man erkänner aldrig någonsin att det blivit ”fel” eller liknade. Spelar ingen roll alls om man är totalt överbevisad. Som med alla filmer som läggs upp och påstås visa på RyZZka ”lyckade” operationer. Det visar sig nästan i samtliga fall handla om filmer på Ukrainska operationer.

Men jag förstår att man önskar ”säkra” källor. Tyvärr blir det inte så mycket bättre än så här just nu. Vi befinner oss mitt i ett krig..
Man får sortera helt enkelt och bilda sig själv en bild av vilka man kan lita på.

Jo, men bara för att ryssen ljuger behöver ju inte motståndarsidan göra det. Jag kan förstå varför man hittade på ghost of Kiev i krigets inledningsskede för att boosta civilbefolkningen och trupperna, men i det här skedet finns ingen anledning till det. Kriget har vänt till Ukrainas favör.

Ska man posta något som sanning, särskilt något utan bildmaterial eller annat att styrka det med kan man ju iaf ta fem sekunder och se om det rapporterats om på nåt annat ställe.

Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
Enligt vilka källor kan du fastslå det? Kreml?

Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
Hur vet du det? Är du på plats? Kan du berätta vad du ser? Har redan läst på flera ställen att nya rekryter har blivit sänt direkt till skyttegravarna. Alla rekryter reser inte från Sibirien.

Ok, men länka de "ställena" då. Bevisbördan för era påståenden ligger inte på mig.
Senast redigerad av vallpojken 2022-09-26 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in