2022-09-26, 21:54
Medlem
HejaFinlands avatar
Kraken har gjort en ny krigsvideo om hur de startade Kharkiv-offensiven. Jag tror de är en del av Azov. Det är fler delar under för man får bara ha korta videosnuttar på Twitter.
https://twitter.com/antiputler_news/status/1574476519371866112
Citera
2022-09-26, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Finns det någon media som varken är NATO eller Ryssvänlig, som bara rapporterar nyheterna på marken?

Näe, var du än vänder så lär du hitta någon som påstår en partiskhet.
Citera
2022-09-26, 21:55
Medlem
guldkorns avatar
https://twitter.com/ne_vluchiv/status/1574458016539312128?s=46&t=H-z8aRJ748dcXVpedyGI-A

Ryska mobiliserade soldater ombedds ringa sina fruar och flickvänner för att be dem skicka tamponger för att användas som första förband vid skottsår. ”Det finns ingenting” enligt instruktören/befälet.

De killarna fick åtminstone sängar till skillnad från många andra.
Citera
2022-09-26, 21:55
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Delphinus
https://mobile.twitter.com/WarMonitor3/status/1574439357808885761

“Ukrainian artillery destroyed a train with mobilized Russians in the Luhansk region.”

Den förra nyheten om tågspränging med nya rekryter stämde inte, så varför skulle den här anonyma tweeten göra det?
Inga mobiliserade har väl anlänt till Ukraina och kommer så inte göra på flera veckor.

Jag blir också glad åt sådana nyheter, men lite jävla källkritisk måste man vara, annars är man inte så mycket bättre än rysstrollen.
Citera
2022-09-26, 22:00
Medlem
Basens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av guldkorn
https://twitter.com/ne_vluchiv/status/1574458016539312128?s=46&t=H-z8aRJ748dcXVpedyGI-A

Ryska mobiliserade soldater ombedds ringa sina fruar och flickvänner för att be dem skicka tamponger för att användas som första förband vid skottsår. ”Det finns ingenting” enligt instruktören/befälet.

De killarna fick åtminstone sängar till skillnad från många andra.

Undrar hur många ryssar som kommer frysa ihjäl sen när vintern kommer, om det redan nu råder brist på material?
Citera
2022-09-26, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Den förra nyheten om tågspränging med nya rekryter stämde inte, så varför skulle den här anonyma tweeten göra det?
Inga mobiliserade har väl anlänt till Ukraina och kommer så inte göra på flera veckor.

Jag blir också glad åt sådana nyheter, men lite jävla källkritisk måste man vara, annars är man inte så mycket bättre än rysstrollen.

WarMonitor brukar vara noga med att bara släppa bekräftade nyheter.
Jag tror att händelsen som rapporterades tidigare var rätt, men någon idiot hade slängt med en film som uppenbart var fake.

Skillnaden är dock att folk som är på Ukrainas sida snabbt upptäcker när det är fake, och berättar detta.
Men RyZZ-äcklen i tråden bara fortsätter mata på med saker som för länge sedan är bevisade som fake. Men man låtsas bara som att det regnar och fortsätter in absurdum..
Citera
2022-09-26, 22:03
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkblomman
En längre film på 9 min. Vi får följa "The liberation of Balakliya from the eyes of the kraken battalion. Kharkiv region, 05.09.2022 - 08.09.2022."
https://www.reddit.com/r/CombatFootage/comments/xopp4k/the_liberation_of_balakliya_from_the_eyes_of_the/

Lite skillnad från dem aspackade nya ryska rekryterna och deras rostiga bössor.
Citera
2022-09-26, 22:06
Medlem
vallpojkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDRarSiffrorUrA
WarMonitor brukar vara noga med att bara släppa bekräftade nyheter.
Jag tror att händelsen som rapporterades tidigare var rätt, men någon idiot hade slängt med en film som uppenbart var fake.

Skillnaden är dock att folk som är på Ukrainas sida snabbt upptäcker när det är fake, och berättar detta.
Men RyZZ-äcklen i tråden bara fortsätter mata på med saker som för länge sedan är bevisade som fake. Men man låtsas bara som att det regnar och fortsätter in absurdum..

Precis, du tror. För du har bara sett det rapporterats på twitter.

Etablerad media brukar vara rätt snabba på att fiska upp storys och det här skulle vara en rätt stor grej att rapportera om.
Jag ber bara folk att förhålla sig skeptiska.
Citera
2022-09-26, 22:07
Medlem
skalman1973s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zahle
Kraken verkar vara någon annan nassebataljon likt Azov. Ockuperade Balakliya och började skjuta civila som hämnd för att man stannade kvar.

Ryssland förnekar till avrättningarna som har skett i regionen av civila så då är det enda logiska att Ukrainarna gör det på sin framåtryckning och skyller på ryssland.

Är sjukt att ukrainare börjar mörda andra ukrainare och skylla på ryssland.

Är du här nu igen

Jo vad är sannolikheten för att Ryssland skulle erkänna något eller ta ansvar för något ? Hur trovärdiga tror du att de är när de regelmässigt använder lögnen som vapen. Eller när de inte lämnar ut förbrytare till Haag på eget initiativ.

Tack för dagens skratt
Citera
2022-09-26, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vallpojken
Precis, du tror. För du har bara sett det rapporterats på twitter.

Etablerad media brukar vara rätt snabba på att fiska upp storys och det här skulle vara en rätt stor grej att rapportera om.
Jag ber bara folk att förhålla sig skeptiska.

Och vad tror du medias källa är?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mass.hysteria
Jag tänker inte dras ner i det där träsket. Allt jag frågade om ni visste om ifall det fanns någon opartisk media att följa. Det kan vara alternativa medier eller så kan det vara från självständiga reportrar på plats. Det här behöver jag inte ens förklara för dig.

Kanske kan man leta lite längre bort för analyser som inte är lika tydligt vinklade åt ena eller andra? Indiska nyheter?
Citera
Medlem
Delphinuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av korvfalun
Orolig för kherson. Verkar gå åt mycket folk och material för Ukraina där. Lyckas de stoppa ryska försyningar över floden?

Tror det går bra med tiden. Bara det att ryska generaler ville evakuera Kherson men fick nej av Putin säger en del. Kenneth Gregg säger att Ukraina inväntar lend/lease innan de gör någon större insats.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in