2022-09-26, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hade helt missat denna Jeffrey Dahmer. Fattar inte hur jag kan ha missat honom. Personer som Ted Bundy, Zodiac-killer och UNAbomer hör man ändå talas om titt som tätt. Denna Dahmer slår dem alla med hästlängder. Verkar ha varit en av de sjukaste jävlarna någonsin.

Lyssna in seriemördarpodden.
👌
Citera
2022-09-26, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna

Richard Jenkins som pappan är lika formidabel som alltid.

+1 på den.

Så genuin, men ändå så äcklad.
Bra spelat.

Förstår inte riktigt all ramaskri.. Inte värre än någon annan tru crime serie.

Inget blod direkt. Får inte se han dissekera folk, mindre vidrigt än random gore.

*insert random maktgalen människa som mer eller mindre gjort samma sak men inte blivit lika uppfångad i media*

Tyckte det var mer emfas på hur störd han var, och kanske varför, eller hur det blivit som det blev.
Helt fel, och vidrigt.
Men mer fokus på varför istället för när, var och hur.
Citera
2022-09-26, 19:13
Medlem
Hyperkits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ixin
Lyssna in seriemördarpodden.
👌

True Crime Garage är bättre
Citera
2022-09-26, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit

Är det säkert.
Tack för tipset 👌

Kan man välja på svenska eller engelska.
Citera
2022-09-26, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hyperkit

Men håller du med?
Han var en vidrig, djupt störd människa.
Men är en fisk i havet..
Men tillräckligt intressant för att bli upplockad av Netflix.

Ni som tvekar, se hela serien.
Citera
2022-09-26, 19:29
Medlem
Bylwes avatar
Hela den där grejjen med den stackars 14åriga pojken, vars storebror Dahmer hade förgripit sig på vid ett tidigare tillfälle är ju bara för bisarr..!
Top notch insats av poliserna
Citera
2022-09-26, 19:30
Medlem
88SONs avatar
Verkligen bra! Gillar hur Netflix börjat lyfta upp dessa klassiska fall med en större budget och produktion
Citera
2022-09-26, 19:36
Medlem
Att "Jeff" är så sjuk och egen får en att ifrågasätta definitionen av ondska.
Hans handlingar är utan tvekan ondskefulla men frågan är ju egentligen hur mycket han kan hjälpa dom.
Det är som någon som är född med diabetes, han har helt gener för att döda och det är mer eller mindre ofrånkomligt för honom att göra det.

Självklart bör snubben ha låsts in tidigt för allmänhetens bästa.

Men vart jag vill komma är om man kan klandra en lejon för att de vill jaga och döda.
Är ett lejon ont för att de är sådana de är?

Förövrigt så kan jag rekommendera serien Hannibal, riktigt välgjord även om den inte har någon verklighetsförankring så är de riktigt bra
Citera
2022-09-26, 19:58
Medlem
vadsadusadus avatar
Är grymt imponerad av Evan Peters. Har sedan tidigare tyckt han varit jäkligt bra i många roller men blev ändå förvånad över hur bra han gör Dahmer. Klockren casting där.

Jag är true crime nörd och kan Dahmers story rätt bra vid det här laget. Väntade mig inte nåt nytt av serien. Vad som däremot förvånade mig genom serien är att jag flertalet gånger nästan tycker den är lite jobbig att se pga obehaget. Evan Peters har något sätt att porträttera Dahmer som emellanåt känns väldigt obehaligt och ärligt. Han fångar nån känslolösthet som knappt ens verklighetens Dahmer visar.
Citera
2022-09-26, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
Manson har aldrig mördat någon.

Det är som att säga att maffiabossar är seriemördare, men nej dom räknas oftast inte in i seriemördar katogorin.
Eller Hitler men de mörda genom att beordra nån annan att utföra dådet....
Citera
2022-09-26, 20:08
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K1ngen
Eller Hitler men de mörda genom att beordra nån annan att utföra dådet....

Typ, fast Hitler har nog faktiskt dödat någon (Under första världskriget så klart)
Citera
2022-09-26, 20:13
Medlem
ShotsFireds avatar
Sevärt. 7.5/10.

Skådespelaren till JD gjorde sin hemläxa.
Serien var något utdraget men jag kunde inte sluta titta.

Man lär sig mer än vad man tror. Hur mycket man kan lita på främlingar och att de sjukaste människorna uppför sig normalt och ser ut som alla andra. Det var just det som var utmärkande för JD.

Tror dock inte att alla skulle följt med honom hem. Det var nåt med hans beteende som är väldigt off.

Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hade helt missat denna Jeffrey Dahmer. Fattar inte hur jag kan ha missat honom. Personer som Ted Bundy, Zodiac-killer och UNAbomer hör man ändå talas om titt som tätt. Denna Dahmer slår dem alla med hästlängder. Verkar ha varit en av de sjukaste jävlarna någonsin.

Fruktansvärt hemskt.
Nåt som borde nämnas är att det finns en brittisk version av Jeffrey Dahmer. Nästintill identiska. Samma typ av brott och antalet dödsoffer. Båda är homosexuella. Utelämnade inga detaljer om hur morden gick till och stod för vad de hade gjort.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Dennis_Nilsen

Dokumentär finns om Dennis Nilsen på Netflix.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in